lurer nå litt på kirsebær reker!

men har ikke hatt reke før.
jeg kunne tenkt meg 5-6 stk (av begge kjønn!), som jeg kunne hatt i ett av de små akvariene.
har en dott javamose som de sikkert ville sette pris på.

er det noen som har disse rekene å som ville dele med meg for en billig penge? (eller eventuelt gratis?! moha!)

lurer litt på det med frakt da.. dersom jeg kjøper "privat" eller hva man kan kalle det.
-hvordan fraktes rekene? i en bursflaske eller noe?? :p
-er det mulig å få dem sendt rett i postkassa?
(blir bare styr om vi skal på posthuset, da det er ett stykke unna, å det ikke er hver dag vi har bil!! :P)
-yngler denne arten veeeldig ofte? for det er det jeg har hørt!!
-er de ett lett bytte for større fisk?
-spiser de yngel? (har tenkt å ha dem i ett kar med guppy yngel)
-kan de finne på å kravle ut av karet eller noe?
-kan de klare seg i ett kar uten filter, men med luftpumpe?

takker for for alle svar! ^^
reker

Jeg har et 54L med kirsebærreker, og jeg har kjøpt den privat. Jeg fikk mine rett i postkassen. Første gang jeg kjøpte kom de i en halv melkekartong med en plastpose oppi. Den andre gangen kom de i en brusflaske.

Kirsebærreker yngler veldig ofte, men rekeyngelen er et lett bytte for andre fisker. Før hadde jeg rekene sammen med guppy, men det var fortsatt ganske mange som overlevde. Nå går disse rekene alene, og nå er det kjempemange rekeyngel i akvariet.

Om rekene passer inn i munnen på andre fisk vil de bli spist. men guppy skulle gå bra, men de vil sikkert spise litt rekeyngel, men ikke alle.

har aldri opplevd at de har spist guppyyngel, men dette kan jeg ikke si for sikkert.

det anbefales vell å ha filter til disse krabatene, om du velger å ikke ha filter så må du bytte litt vann hver dag.

de andre spørsmålene dine kan ikke jeg svare på =)

Ja, de kan kravle ut.
Jeg ville hatt heldekkende glass/ topp.

Hvis pakken de sendes i er liten nok til å passe i postkassen vil den havne der
jeg bytter alledere vann i det karet hver dag, så det er "itj nå probblem". :P

det "akvariumet" jeg hadde tenkt å ha dem i, i første omgang er ei kjøleskapskuffe. *kremt*
så det er ikke noe skikkelig dekkglass.
derimot så har jeg noen lag plastfolie over dem.
tror dere det vil fungere?
jeg har fostra opp noen kull paradisfisk i det karet, så det holdt faktisk rimelig bra på varmen i overflaten!!

jeg går ut ifra at pris på disse rekene varierer veldig fra hvem som selger dem, men hva kjøpte dere rekene deres for?

PS. jeg har det på lista mi å lage ett slags dekkglass i plast på sløyden. må bare blir ferdig med det jeg holder på med nå først. ^^
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap