Hoho! Nytt kar - 112 liter! Hjelp til å spore opp fisk
Jeg stiger sakte i gradene; i dag kom et helglass 112-liter i hus, som skal stå på rommet. Jäger varmekolbe, innvendig filter fra Eheim og blanding av sand og grus. Flotte lysrør, nydelig farge.
Her skal det være Sør-Amerikanske fisker; noen maller, guppyer (guppier eller guppyer?) og kanskje en stim.
Men hvor får man tak i naturvarianter av guppy? VF, F1, F2, noen litt pene stammer. Må man privat, eller er det (nett)butikker som har sånt?
Her skal det være Sør-Amerikanske fisker; noen maller, guppyer (guppier eller guppyer?) og kanskje en stim.
Men hvor får man tak i naturvarianter av guppy? VF, F1, F2, noen litt pene stammer. Må man privat, eller er det (nett)butikker som har sånt?
Postet 15.06.07 kl 23:01
Postet 15.06.07 kl 23:56
Postet 16.06.07 kl 00:15
Jeg er helt idéløs - hjelp meg litt , da. :p
Får liksom ikke tak i noen spennende levendefødere her oppe (fant nada på den ene listen i butikken).
Tenker sneglehuslekere av noe slag, men er disse så enkle og greie å ha som jeg innbiller meg? Er de enkle å få yngel på?
Problemet er jo at det er ganske begrenset hva jeg kan ha med dem - både med tanke på biotop, agressive foreldre og sjanse for yngel å vokse opp.
Finnes det tilgjengelige afrikanske stimfisk, eller kan jeg ha en annen stim? F. eks. kileflekkrasbora?
Eller skal jeg egentlig lage brakkvannskar med slamkrypere? :p
Tenker sneglehuslekere av noe slag, men er disse så enkle og greie å ha som jeg innbiller meg? Er de enkle å få yngel på?
Problemet er jo at det er ganske begrenset hva jeg kan ha med dem - både med tanke på biotop, agressive foreldre og sjanse for yngel å vokse opp.
Finnes det tilgjengelige afrikanske stimfisk, eller kan jeg ha en annen stim? F. eks. kileflekkrasbora?
Eller skal jeg egentlig lage brakkvannskar med slamkrypere? :p
Postet 17.06.07 kl 12:23
Postet 19.06.07 kl 17:41
Postet 19.06.07 kl 18:12
KesolTenker sneglehuslekere av noe slag, men er disse så enkle og greie å ha som jeg innbiller meg? Er de enkle å få yngel på? Problemet er jo at det er ganske begrenset hva jeg kan ha med dem - både med tanke på biotop, agressive foreldre og sjanse for yngel å vokse opp.
De fleste av de er veldig enkle og greie, og lett å få yngel på.
Foreldre spiser ikke egne barn.
Det eneste du må gjøre ekstra med disse er å holde Ph, Kh og Gh høyt nok, men dette får du middel for.
Mange bruker bikarbonat.
(Ble plutselig i tvil om det heter det..?)
I tillegg må du selvsagt innrede akvariet etter denne fiskens behov, dvs sneglehus og steiner.
Spesielt viktig å dele inn i territorier hvis du har mer enn et par.
Postet 19.06.07 kl 21:34