Apistogramma panduro egg :D

Tror jeg har fått Apisto. panduro egg

Hannen jager alt å alle coryer i karet, og hoa kommer ut rett utenfor inngangen å hjelper hann, og rett inn i hula igjen.. Ganske sikker på at det er egg der nå Dette blir altså mine første apisto babyer noen gang.
Ja, jeg vet at coryene kommer til å spise de opp, coryene skal snart ut, og en stim med smykketetra flytter inn

Oppdatering følger.
Hvis åpningen på hulen er så liten og trang at Coryene ikke klarer å klemme seg inn, er eggene trygge så lenge de ligger der. Det er når den nybakte moren tar dem med ut på tur at farene lurer. Særlig på natten... da legger hun sine søte små til og sove i en grop i sanden, og legger seg pent ved siden av og døser. Det er da Coryene (som er nattaktive!) kommer ramlende over dem og slurper i seg rubb og stubb.

Jeg har spionert på Apistogramma-hunner med yngel om natten ved hjelp av lommelykt, og det er et ganske koselig syn å se henne ligge der på siden av gropa som yngelen er nattet i
Takk for et utfyllende svar Mona

Men jeg lar coryene gå der til jeg er hjemme igjen fra Tyrkia. Så etter det tar jeg ut coryene, og kjøper en stim med Smykketetra. Jeg er så heldig får jeg skal til Nols Ciklidhobby utenfor Gøteborg Der skal jeg kjøpe masse fisk

Gleder meg

Tror jaggu jeg skal ha på et lite lys ved siden karet, så om det hjelper.
Knallgøy!
Humre! Det tok ikke lang tid før det var småtroll på gang, nei Hannen hadde jo ventet noen dager, så han var sikkert ivrig. Apropos flink yngelpleie hos apisto. Som Mona sier, så er yngelen stort sett trygg mens de er i kokosnøtta/inni hulen - og to av mine hunner har svømt/gjetet yngelen INNI I kokosnøtthula for natten også. Geniale små fiskedamer!
Tilfeldig bekjentskap
© Astrid Westad
Reklame for plussmedlemskap