sebraciklide i 110l?

jeg har en kamerat som ønsker seg sebra ciklider, han har et 110 l akvarium som det nå går to palett ciklider,4 molly,5 leopard danio og 3 platy

kommer sebraene til å drepe de andre fiskene elle kommer d til å gå helt fint?
vet ikke om de dreper de andre men har hørt at de er veldig aggrisive:S
la han vÆre klar over at Sebraciklide endevender akvariumet med all gravingen sin.
de finner en hule, oppretter ett revir der, å flytter fantastisk mye sand på kort tid. kornstørrelse har ingen betydning.
...jeg snakker av erfaring! :P

jeg mener at de unge fiskene er mer aggressive enn de som er 2-3 år.
den eldtse Sebra'n min er veldig rolig. men hun graver å jager vekk fisk som kommer en viss radius innom reviret..

min går i ett 155L kar. jeg har kjørt alle ungfiskene ned i en 50 liter.
men de skal uansett forlate meg i løpet av de neste to ukene sammen med noe Juvelciklider, så jeg anser det ikke som en big deal! :P

jeg TROR sebra'ene vil la Mollyene få gå, (har ikke hatt dem i ett så lite kar så vet ikke sikkert) men jeg regner med at Palettene vil få høre det! :P
det er sikkert ett par han har, å de vil nok lage seg revir for å yngle, å da kan fort Sebraene komme litt i veien.
jeg fikk problemer i 155 L min da jeg blandet de to artene.

Platy og Danio er såpass livlige fisk at jeg ikke TROR det vil bli noe problem.
men Sebraciklider burde vel hatt ett litt større kar.
MEN de skulle vel strengt tatt hatt større plass enn 50 og 155 også, såh! :p heh!
Det er meget liten sjangs for at dette går bra over tid. Se profilen til arten, her kreves det 160L akvarie som ett minimum.
At det er andre ciklider i karet, forbedrer ikke sjangsen for at dette går bra
Dette er jeg redd går dårlig..... Jeg hadde et par sebraciklider i min 160 L for et par år siden. Det gikk ganske greit til de la egg for første gang (kun et par uker etter at jeg fikk dem). Først rotet de til halve karet med gravingen sin, og da yngelen kom ut av hulen, tok sebraene livet av flere av fiskene i karet. Bla. en pallett hun, et par kileflekkrasboraer, og en perlegurami....Sebraene ble sporenstreks gitt bort til en velvillig dyrebutikk i nærheten, og yngelen ble mat for de gjenlevende, og vettskremte, fiskene mine. Frarådes!
tror jeg er en dårlig ide
får å vere erlig så tror jeg ikke den ideen går så bra , sebraene er jo ganske hissige på andre fisk hvist de er i par , desuten tror jeg sebraen hadde dremt de meste oppi det karet med så begrenset plass :S
jeg synst hann skulle satse på å barre ha sebraer oppi karet
mvh Emil
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap