idag har det vært revolusjon her på huset!

ja, dere leste riktig, revolusjon.
det har vært det for meg idag.

For da jeg som vanlig satt å lekte meg med kamera foran akvariet, så oppdaga jeg en slags ny mix med "profiler" på kameraet jeg ikke har prøvd før.
instillinger for å unngå blits, kombinert med en spesiell instilling på zoomen, stilt inn på ett slags sportsmodus (så brå bevegelser ikke ødelegger så mye) en spesiell nærbildeinstilling osv osv.. det virker så komplisert når jeg skal forklare det her!
å resultat; jeg er faktisk istand til å ta bilder av fiskene UTEN at de blir tåkete å stygge!
slik som kameraet er stilt inn nå, så blir ikke bildet ødelagt dersom fisken gjør en liten bevegelse. (å det gjør det jo som oftest!)

en annen velsignelse er at nå har jeg 4 flotte Scalarer å fotografere.
å for en amatørfotograf som meg er jo Scalarene guds gave til jorden.

det svømmer sakte, er meget flotte, morsomme og interesante motiver,
og samma F. hvilken side av akvariet du sitter å tar bilder på, så kan du garantere at de kommer svømmende bort til deg for å studere det mystiske kameraet litt nærmere!
altså har de ikke kameraskrekk, som mange små Botia og Ciklider har! ^^

minuset med Scalarene er jo det at når jeg for èn gangs skyld ikke skal ta bilde av dem, så kommer de, åkke som, å stiller seg opp med de flate kroppene sine, å sperrer for linsa helt! :P

kanskje litt unødvendig å dele denne posten med dere, men jeg er så overlykkelig akkuat nå at jeg ikke klarer å styre meg! ^^
bare måtte dele det med dere! :P
hehe!
det så veldig mørkt ut for min eventuelle fotografkarriere en stund, men idag så så jeg jammen ett lite lys i tunnelen! ^^

(å la meg bare få informere med èn gang, at selv om bildene mine er bedre nå, så holder de neppe mål til fiskebasen forde!! :P men vi prøver! ^^ )
der ER bra!
for meg ihvertfall! ^^
selv om bildene fortsatt er så dårlige at du sikkert hadde fått tårer i øynene dersom du hadde sett dem! :P
hehe.
but we're working in progress!
haha! ok! :P
det er mulig dere blir skuffet å, for dette er ikke noe i forhold til Bjarnes bilder, men for MEG er det revolusjon!
hehe.

(HAH! legg merke til at bildene er av fisk som beveger seg henholdsvis sakte! :P )

men det går framover! ^^,

å la meg nok en gang understreke, at selv om disse bildene er laaangt fra perfekte, så er de 70% bedre enn mine tidligere bilder! X-D

("å herregud.. hvor dårlige var DE da?!" tenker dere vel nå?!) HAHA!! X-D
HAH! beklager, men jeg bare måtte legge med noen bilder av katten min! X-D

møt Sir Per Putt'n Von Krau.

populært kalt "Per".

evnt. Per Putt'n, eller Krau. ..eller Putt'n
Så flott at du har fått "dressert" kameraet! Håper vi får se massevis av bilder fra deg framover
Fine bilder
hehe ja, jeg har alt lastet opp flere bilder på profilen til 155 karet mitt nå. :P

selv om bildene har bedret seg så har jeg vel strengt tatt fortsatt en lang vei og gå! ^^
Det var i grunn gode bilder. Bedre enn jeg tar, væffal. :p

Hvilket kamera bruker du?
HAH! vil du virkelig vite hvilket kamera jeg bruker?
du kommer til å le;

Olympus FE-180.

det er vel ikke akkurat profft utstyr da. :P
6 megapixel. ehe..

vet ikke om det er bra. tror faktisk det er ett ganske dårlig kamera. :P
Det er i grunn litt provoserende at du tar mye bedre fiskebilder enn jeg klarer med min Nikon D40 for ørten tusen kroner. :p
Jeg må øve.

Megapixel er ikke så nøye, egentlig.
Kesol
Det er i grunn litt provoserende at du tar mye bedre fiskebilder enn jeg klarer med min Nikon D40 for ørten tusen kroner. :p Jeg må øve.

hehe!
vel jeg har veldig lyst på kameraet "Nikon D200"

ja, vår herre vet hvilket språk det er på den linken der,
men dersom jeg ikke husker helt feil så var det 11 megapix på det.

svindyrt kamera! :P over 10 000 for det.
med veldig bra i følge pappa, å han har litt peil på sånt.
PAR! :-O
WOW! skal se Scalarene mine fant seg til rette fort!
kun få dager etter at de kom oppi 155 Literen har det blitt ett par.
jeg klarer nå å skille hunn fra hann i det paret. da hunnen har fått den der uhm "pointed genital papilla" (står det i den engelske akvarieboka mi! :P ) ved gattet. som alle ciklide hunnene får like før de skal legge egg.
så jeg satte dem oppi 50 literen.
å det gikk jammen ikke lang tid gitt.
nå styrer de å rengjør flere forskjellige blad på den store Vallisneria planten nedi der! hehe.
vil den planten bli for smal for dem?
så nå er jeg spent på om paret mitt er blandt de som trenger noen forsøk på yngel pleien før de lykkes eller ikke.
(dette skulle kanskje vært postet under oppdrett?!)

uansett, jeg er meget forsiktig når det gjelder å ta bilder av dem nå. for hver gang jeg setter meg foran karet, så skipples de helt ut, å kommer for å se om jeg har mat eller ikke!
^^ så jeg holder meg mest mulig på avstand! er best det! :P
jeg prøver å ta bilder fra avstand istede. å zoome inn.
resultat?
crappy bilder! X-D
hehe..
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap