- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Identifikasjon av malawi
Identifikasjon av malawi
Postet 12.08.07 kl 21:18
Postet 12.08.07 kl 21:31
Endret: 12.08.07 kl 21:32
Postet 12.08.07 kl 23:34
Protomelas taeniolatus
Malawi er bestBilde 1 er en Sciaenochromis Fryeri, hann Bilde 2 er en Acei Mary gold, hunn Bilde 3 fryeri, hunn
Er enig i bilde 1 og 2, men bilde 3 ser ut som en Protomelas taeniolatus hunn.
Postet 13.08.07 kl 10:34
Thomas A Eriksen[QUOTE=Malawi er best]Bilde 1 er en Sciaenochromis Fryeri, hann Bilde 2 er en Acei Mary gold, hunn Bilde 3 fryeri, hunn
Jeg stusset litt selv se.
for visst du ser på ansikt, og den stripen som går gjennom fisken, på ryggen. Er den akkuratt lik Fryeri hannen. Men, det kan godt henne du har rett Thomas.
Beklager visst jeg tok feil.
Postet 13.08.07 kl 10:57
Endret: 13.08.07 kl 10:59
Malawi er best[QUOTE=Thomas A Eriksen][QUOTE=Malawi er best]Bilde 1 er en Sciaenochromis Fryeri, hann Bilde 2 er en Acei Mary gold, hunn Bilde 3 fryeri, hunn
for visst du ser på ansikt, og den stripen som går gjennom fisken, på ryggen. Er den akkuratt lik Fryeri hannen. Men, det kan godt henne du har rett Thomas.
hehe, ikke alltid så lett med malawi. :O)
Er ganske sikker på at det er snakk om en Protomelas taeniolatus hunn. Fryeri hunner er mer avlange i kroppen og ikke så høye.
Postet 13.08.07 kl 11:04
Thomas A Eriksen[QUOTE=Malawi er best][QUOTE=Thomas A Eriksen][QUOTE=Malawi er best]Bilde 1 er en Sciaenochromis Fryeri, hann Bilde 2 er en Acei Mary gold, hunn Bilde 3 fryeri, hunn
hehe, ikke alltid så lett med malawi. :O)
Er ganske sikker på at det er snakk om en Protomelas taeniolatus hunn. Fryeri hunner er mer avlange i kroppen og ikke så høye.
okei, da lærte jeg noe nytt i dag også
Postet 13.08.07 kl 11:07
Postet 27.09.09 kl 12:10
Endret: 27.09.09 kl 12:10