Idag-tråden!

Hei!

Idag har jeg hoppet på trampoline hos en venn!

Hva har du gjort idag?
Idag har jeg sitti på datan og sett på fiskene :P
I dag har jeg vært et skikkelig murmeldyr.
Startet dagen med migrene, så jeg gikk og la meg igjen..
Nå er jeg sånn halvveis i funksjon igjen
Det er tid for ukas vannskifte, vann ble satt i bøtter i stua i går, og her sitter jeg og gruer meg til å begynne. Det har nemlig vært et nydelig høstvær i dag, og det var mer fristende å gå ut en tur og nyte det fine været. Det ser forresten ut som fisken har det bra, alt ser bra ut bortsett fra glasset som har fått litt algebelegg. Tror jeg venter til i morgen med jobben, jeg....
I dag har jeg tatt vannbytte i malawikaret. Har en kjøper på to av fiskene og da kunne jeg like godt ta vannbytte samtidig.

Og jeg har bakt to kaker som jeg skal ha med på medlemsmøte i akvarieklubben.

Ellers har jeg vært ute med unga. Fått gjordt mye idag.

Linka
Sto opp kl 06.00 for så å dra på jobb.
Kom hjem fra jobb, spiste, slappa av litt og dro så på trening..
I dag... har vært ute for å trekke garnet vi mislyktes i å trekke i går på grunn av uvær.
Dermed hadde garnet stått i borti to døgn, og vi var naturlig nok spente på hva som ventet. Dessverre hadde vi fått voldsomt mye krabber, noe som jo er rimelig upraktisk i garn, kan man trygt si...... Dette garnet kommer neppe til å fange noen krabbe igjen - noensinne. Med andre ord: vi måtte skjære over garnmaskene for å ha en sjanse til å få dem løs......
En av krabbene fikk dessuten et helv*** tak i fingrene mine og klemte til så jeg trudde jeg skulle miste fingeren :o

Vi fikk 40-50 krabber i "spisestørrelse". Ikke helt det vi håpet på - siden vi faktisk ikke spiser krabbe....... :S

Fisk? Nei det var vel to råtne fisker der.....
Dagen i dag er så heeerlig lang. Jeg glemte å stille om klokkene i går, og oppdaget nettopp at klokka ikke er 10 på 5, men bare 10 på 4 !
I dag har vi ryddet masse hjemme, og så dro vi på Vitenskapsmuséet (Hvor spekkhoggeren og blekkspruten imponerer ungene like mye som da jeg selv så dem for første gang da jeg var 6 år for 100 år siden), og så på Kinarestaurant.
-OG hele dagen har 3-åringen gått UTEN BLEIE!!! UTEN UHELL!(På tide, ja, men en seier er en seier uansett når den kommer!) Gratulerer til alle bleiefrie småbarnsforeldre!
Har til nå brukt dagen til å surre rundt her, og til å skrive noen labjournaler jeg må levere til tirsdag. Har bare to igjen.
Jeg har ikke gjort noe som helst.
Gulli
I dag har vi ryddet masse hjemme, og så dro vi på Vitenskapsmuséet (Hvor spekkhoggeren og blekkspruten imponerer ungene like mye som da jeg selv så dem for første gang da jeg var 6 år for 100 år siden), og så på Kinarestaurant. -OG hele dagen har 3-åringen gått UTEN BLEIE!!! UTEN UHELL!(På tide, ja, men en seier er en seier uansett når den kommer!) Gratulerer til alle bleiefrie småbarnsforeldre!

Gratulerer med de 106, da
Må si du holder deg ekstremt godt, og attpåtil har en 3-åring. Virkelig imponerende!
Hvordan har du klart dette? Har du havskilpadder i familien?
Jeg har sovet leeenge, ikke gjort noe spesielt. Tusler rundt i joggebukse og t-trøye.

Bare småting jeg har funnet på.
Satte inn noen tomme krukker og blomsterpotter for vinteren i den vinterisolerte boden på baksiden av huset, ettersom krukkene stod utendørs og kommer til å fryse i stykker om det kommer frost.

Malte baksiden/bakglasset på et av akvarium svart, satte det til tørk, gikk en runde på akvarierommet og sjekket at alle hadde det bra, og så etter egg. Fant ingen, eller jo, men ikke der jeg ville finne noen mener jeg

Er alene hjemme inntil videre og har vært det siden jeg sto opp, men snart (i løpet av få minutter) braker det løs når mann og barn kommer hjem. Deilig å ha det heeelt stille en stund.....
Idag har jeg tatt opp 110 litern til rommet mitt.. og skiftet vann i alle akvariene mine også har jeg hvert hos en venn som også netopp har blitt bitt av litersyken, så i morgen skal vi til by'n på akvarie shopping
I dag har jeg egentlig ikke gjort så mye... Vært med muttern å hente søstra mi i Hønefoss, skyldt filteret og sitti på forum :P
I dag har jeg blitt mormor til ei lita jente! Det er mitt sjette barnebarn, så jeg skulle vel begynne å bli vant, men det er like spennende og morsomt hver gang. Nå har jeg 3 Bergen, 2 i Stavanger og denne sist i Oslo.
Ellers i dag har jeg ikke gjort noe annet fornuftig enn å mate fiskene og sitte og glo inn til dem, mens jeg har ventet på at telefonen skulle ringe. Så nå er jeg veldig glad!
Syntes det var fint å kunne vekke opp denne tråden igjen.
Gratulerer, evoT! Det er hyggelig med nye verdensborgere, og det var absolutt en god grunn til å hente fram denne tråden!

Min dag har på langt nær vært like spennende - jeg har nemlig brukt fridagen min til å vaske vinduer innvendig og utvendig i hele huset. Men det ble fint da, nå går det an å se ut ...
I dag har jeg raket litt jord, men for det meste sett på gubben som triller ut trillebårlass på trillebårlass med jord for å fylle opp bak den nyoppsatte muren mot nabogrensa... Føles litt kjipt å ikke kunne delta mere selv, det er en ekkel følelse å ikke gjøre like mye som andre pga helsa.

Men det blir iallefall fint når det blir ferdig...en dag! Da er endelig skråningen ned mot naboen planert ut, og blir faktisk brukandes til noe! Det skal legges ferdigplen der, og det skal bli deilig med en flat plen å gå på når jeg steller rosene mine, istedenfor å klatre rundt i den skråningen
I dag har vi vært ute hele dagen, med barn på besøk siden det er streik. Nå er vi stuptrøtte og solbrente. Skulle ha vært på akvamøte, men det blir nok en date med dyna istedet... ;D
idag har jeg vært i den nye operaen og sett Nasjonalballettens forestillingen "Worlds beyond" med 4 balletter av den verdenskjente nederlandske koreografen Juri Kylian. Ord kan ikke beskrive opplevelsen....
Løp og se!
PS; man trenger ikke noesomhelst kunnskap om ballett for å elske dette....
Tilfeldig bekjentskap
© Anette Tøgard
Reklame for plussmedlemskap