Hvilken Corydoras er dette?

Inaktiv bruker
Jeg har skffet meg denne type og den gikk jo som flekket pansermalle i dyrebutikken, men det navnet setter de jo på alle såkalte flekkete. Så litt inne på fiskebasen og syntes den enten ligner på C. nanus eller C. napoensis. Hvem av de er det?
den likner veldig på en corydoras sterbai hadde en sånn en jeg også. Den likner ihvertfall ut i fra bildet, var litt utydelig..
Jeg synes det ser ut som en Corydoras elegans. Fargemønsteret på disse kan variere litt, men jeg synes den tydelig ser ut som en C. elegans.

Det er ihvertfall ikke en Corydoras sterbai
Jeg tror ikke det er corydoras sterbai, fordi den har hvite prikker på sort på hodet. Den på bildet har sorte prikker på hvitt.
Kanskje en corydoras julii?
Inaktiv bruker
Det er jeg enig i at det ikke ligner sterbai. Her er et bedre bilde forhåpentligvis
mona o
Jeg synes det ser ut som en [URLBLOCK1]. Fargemønsteret på disse kan variere litt, men jeg synes den tydelig ser ut som en C. elegans. Det er ihvertfall [B]ikke [/B]en Corydoras sterbai ;-)

Så ikke innlegget ditt før jeg postet mitt :P
Men du har nok rett, du er jo "corydoraseksperten" her

På det nyeste bildet ser jeg tydelig at det ikke er corydoras julii.
tratra
Det er jeg enig i at det ikke ligner sterbai. Her er et bedre bilde forhåpentligvis

Det bildet bekrefter første innlegget mitt
Som sagt; C. elegans
Inaktiv bruker
Okidoki, da fikk jeg svar på den =0) Så bra!! Takk for hjelp!
C. napoensis eller C. bilineatus. Ved du hvor fiskene er fra? Hvis den er fra Peru eller opdræt fra Tjekkiet vil jeg sige C. napoensis.

Kim M er bedre enn jeg ang. sikker identifisering av disse, så da er mitt svar feil
Disse ulike artene i elegans-gruppen er vanskelige å skille fra hverandre synes jeg, så jeg tror helt sikkert Kims svar er riktig.

Corydoras napoensis
Hei.

Jeg vil si at det er Corydoras napoensis . Denne har mer tegninger på hodet enn Corydoras bilineatus.
Tilfeldig bekjentskap
© Vegar Haugerud
Reklame for plussmedlemskap