Beste som har skjedd deg som akvarist?

Tittelen sier vel alt..

Mitt er at eg fikk mitt andre akvarium gratis:P
Først og fremst at jeg i det hele tatt startet opp som akvarist etter et impulskjøp for 2 1/2 år siden.
Og at jeg fant Akvaforum, tidlig i oppstarten som akvarist - slik at impulskjøpet etterhvert ble erstattet med "bevisstgjøring og kunnskap".
Slik har jeg lært masse og unngått store problemer av noe slag.
Når usikkerhet, tegn på problemer og bekymringer har kommet - har jeg alltid funnet svar og hjelp her.

mvh
Det beste som har skjedd meg som akvarist, er at vi flyttet hit til denne boligen for ett år siden sånn at jeg da fikk et eget rom helt for meg selv til alle akvariene mine! Uten tvil
Det gjør alt så mye enklere å ha dem samlet i et rom, vannbytter, fòring, ja alt! For ikke å snakke om alt rotet jeg fritt kan strø rundt meg...

Akvaforum.no
Takk til alle her som kan og vet så mye!
Det er merkelig nok ikke alle jeg kjenner som gidder å diskutere akvariefisk HELE tiden! :/
Det må bli at pappa meldte meg inn i Risør AkvarieKlubb Hyggelige folk=D
helt klart da jeg fikk 110 litern av en venn=) og fant akvaforum på nett,blitt helt hektet=)
Ja, glømte d. Selvfølgelig når eg fant Akvaforum:P
Jeg vant et utvendig filter dagen etter jeg hadde fått akvariet i hus!
Eneste tingen jeg var litt skeptisk til med karet vi kjøpte (juwel 240) var at jeg hadde lest mange som mente at det medfølgende filteret var skralle greier, så planen var jo å kjøpe et utvendig filter etterhvert. Men slikt koster peng og engangsinvesteringen med et stort møbelakvarie gjorde såpass innhogg i lommeboka at filteret ble lagt på is.

Etter mye forsinkelser og venting fikk vi endelig akvariet i hus fredag 9.nov. Dagen etter var det storauksjon i regi Oslo Akvarieklubb og da tenkte jeg jeg skulle plukke med meg noen billige hurtigvoksende planter, noe jeg også gjorde. Men jaggu stakk jeg ikke avgårde med hovedgevinsten i lotteriet også - et flott JBL Cristal Profi 500 utvendig filter!

Makan til flaks, og makan til start på min nye hobby!
Antakelig bare den første av mange flotte ting jeg og familien kommer til å oppleve som akvarister...

Må også legge til at jeg er veldig glad for at jeg har funnet fram til dette møtestedet for "medakvarister". Veldig godt og betryggende og ha hundrevis av erfarne akvarister å be om hjelp og råd fra. Det gir en trygghet som er verdifull for meg som nybegynner. Ikke minst er det også inspirerende å ha tilgang til et slikt fagmiljø. Jeg får her hjelp til å lære mer om hobbyen og det gjør det jo også mye mer spennende når jeg kan se og forstå hvorfor ting skjer, ikke bare observere at det skjer.
Det beste som har skjedd meg må være da min nye samboer overtalte meg til å sette opp 250 literen likevel. Dette karet hadde jeg drassa med meg i 15 år og etter å ha vært litt mye på flyttefot de siste 3 åra, fant jeg ut at karet bare var i veien... tungt å flytte og jeg hadde ikke planer om å sette det opp igjen på en stund, siden vi ikke hadde plass i den nye kåken... Så da bestemte jeg meg for å gi det bort til noen venner! En uke før det skulle hentes hadde vi kommet oss i orden i kåken og min samboer oppdager at under trappa i stua var det da vel plass til en meter med akvarie! Jeg var litt uvillig til å være med på det, men etter mye press fra han begynte det å krible i meg på å sette det opp igjen. Var bare å ringe mine venner og si at sorry, karet blir der det er! Jeg angrer ikke et sekund! Min samboer er med meg mer enn villig rundt i butikker og ser på fisk, og vi kan sitte lange stunder foran karet i hver sin godstol og diskutere akvariets beboere Nå et år etter, fant jeg ut at vi hadde jo faktisk plass til 70 cm akvare til -ved siden av det andre, under trappa! Var jo bare å skyve litt hyller bortover... Ja og nå som det karet er godt i gang har jeg funnet ut at det er jo et stygt tomrom over der igjen som kan fylles opp Yes, jeg takker min kjære samboer for at det gikk som det gikk, beste som kunne skjedd
Det beste som har skjedd meg som akvarist var at jeg fikk mitt første akvarium på 160 ltr av onkelen min, gud så glad jeg ble, hadde mast på mamma i flere måneder om å få lov til å anskaffe akvarium. Det andre beste som har skjedd meg som akvarist er jo selvfølgelig å finne akvaforum.no!
Det beste som har skjedd meg i løpet av mine år som akvarist, var da jeg fikk satt opp et saltvannskar.
Jeg vil nevne to ting, jeg:
1. At jeg flytta hjemmefra for 14 år siden. Jeg hadde hatt lyst på fisk siden jeg var temmelig liten, og alltid fått "nei". Det første jeg gjorde da jeg flytta, var å anskaffe en liten bolle med en kampfisk og 3 sebrafisker i. Utrolig nok lever den dyrebutikken jeg kjøpte dem i i beste velgående fortsatt. Det er Marit Zoo i Brattørgata i Trondheim.
Det andre som er det beste som har skjedd meg, er at jeg i fjor høst fant AF! Vel, det er vel både det beste og verste som har skjedd meg. Det beste fordi jeg da endelig fant et sted å få riktig informasjon fra. Etter 13 år med fisk i huset, var det utrolig hvor lite jeg faktisk visste. Og det satte virkelig fart i interessen. Virkelig, virkelig fart! Og siden den gang har jeg endt opp med 21 akvarier til. Og det er også derfor det verste som har hendt meg. For sånt koster avskyelige mengder penger! Og jeg tør ikke tenke på hvor mange tusen det har kostet meg siden den tid. Det er ikke få...
Men tenk hvor mange timer glede over hobbyen man får igjen Kan ikke annet enn å si at det er verdt kronene, jeg NOE skal man jo bruke penga på. Det finnes jaggu meg andre ting som er mye "verre" eller mer bortkastet å blåse av noen tusen kroner på
Jeg får se på det som premien for alle de pengene jeg ikke har brukt på øl, sprit og røyk opp igjennom årene. Jeg tror jeg er den eneste som aldri har prøvd en eneste blås noensinne, og dessuten er jeg avholds (ikke noe prinsipp, jeg bare synes det smaker vondt, i tillegg til at jeg synes fulle folk er noen digre idioter - reint bortsett fra mammaen min. Hun er den eneste som blir fantastisk når hun blir full ;-D ). Hmmm...der har jeg neste argument i mine håpløse forsøk på å få faren min til å forstå at det er flott å holde på med akvarier...
det skjer hver søndag.. ligge forann akvariet dagen derpå

men det og håndmate rokkene ligger på en god andreplass.. det og håndmate rokker som har svømt rundt i amasonas er noe man normalt bare kan drømme om hvis ikke man er en gærn akvarist.. det og ha såpass god kontakt med ett dyr atte det kommer og spiser av handa de og legger seg oppå handa å "koser" er egentli helt konge hvis man tenker på atte det kan drepe/skade deg uten noe spess motstand

rocky måtte jo kjempe for og få maten noen ganger.. her beit'n meg forsiktigt i handa og stakk avgårde med marken
<embed width="448" height="361" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://i17.photobucket.com/player.swf?file=http://vid17.photobucket.com/albums/b71/jarleeika/MOV00019.flv"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap