Rot

Bare lurte på åssen rot dette er. Syns den er utrolig fin, men den flyter. Må ha den runde stenen oppå, vil egentlig ikke ha stenen der. Hvor lang tid går det før roten synker av seg selv.
Ser ut som det kan vere en Mopani Wood.

Jeg pleier å sette feks stein oppå røtene jeg har, men hvor lenge er litt forskjellig, dette må du bare prøve deg fram!
hvor lang tid det tar før den synker kommer an på hvor hardt treet er, hvor lang tid det tar før den er helt gjennomtrekt med vann!
Har hørt det kan ta et års tid. Håper virkelig ikke dette stemmer.
MetallicaPelle
Du kan koke den da?


Må vel ha en rimelig "kingsize" kasserolle for å få denne roten nedi! *glis* :P
He he. ja blir vanskelig å koke den.
Det der tror jeg heller er Redmoor-rot. Tror nesten alle slike flyter i begynnelsen. Min brukte vel 4 måneder før den sluttet, så jeg synes ikke det tar så lang tid. Jeg ville bare hatt den steinen der til den sluttet å flyte, enkelt og greit.
Duckwood
Det der tror jeg heller er Redmoor-rot. Tror nesten alle slike flyter i begynnelsen. Min brukte vel 4 måneder før den sluttet, så jeg synes ikke det tar så lang tid. Jeg ville bare hatt den steinen der til den sluttet å flyte, enkelt og greit.


Stemmer Duckwood! Min feil, hjernen er ikke helt med i dag.. Influensa.. :P

Det er Red Moor Wood.
Du kan kanskje feste den med fiskesnøre til en flat stein som ligger under rota i stedet !? Har sett sugekopp til bunnglasset har blitt nevnt også.
Kanskje du kan lime roten fast til en skifer helle... Er mange måter å gjøre dette på.
Tror jeg bare venter til den er synker selv. Er bare jeg som gremmes over steinen. Samboeren og fattern syns den skal bli der uanseth om roten flyter eller ikke. Er vel forskjellig smak.
Vidar Alfei
[QUOTE=MetallicaPelle]Du kan koke den da?


Må vel ha en rimelig "kingsize" kasserolle for å få denne roten nedi! *glis* :P
Du kan jo koke en bit av den om gangen?
Endelig!!! I dag kunne jeg fjerne stenen. Gikk nesten to uker før roten ville ligge i ro.
To uker, det var vel ikke så verst?
Fin rot!
Jeg har en rot jeg fant ved et oppdemt vassdrag, det er sannsynlivs furu. Den flyter ennå etter 4 mndr, men ancistrusen elsker å sitte på den og kose seg Jeg håper egentlig den ikke synker...
Jeg skrev feil. skulle stå to mnd
Flyterot og andre ting fra den norske naturen.
Eiendommen vi leier grenser til en fantastisk sandbanke der elva Rauma gjør en sving. Om sommeren flyter det utrolig masse flotte røtter i land. (Stortsett furu). Men uansett hvor tung de er, så flyter de. I fjor sommer lot jeg en av dem bare flyte rundt i 240 literen min, for å få den vanntrukket, men, det endte med at jeg måtte ta den ut da det kom noe sopp eller alger på den delen som var over vann. Det stinket! Jeg skrubbet og kokte den på nytt (den var kokt før jeg hadde den oppi først, og druknet den med stein. Problem borte! Nå har jeg akkurat festa noen av disse flyterøttene fast i allerede tunge røtter. Har brukt fiskesene, og setter en plante, eller annet så det dekker senen. Det funker kjempebra.

Har også tatt fantastisk flott sand fra elvebanken, og hatt som bunnlag i ett av karene, med topp resultat.

Ja, også har jeg tatt noen gamle takskiferheller for å lage huler med. Det er kamp om å få bruke disse, selv om jeg har laget flere andre huler og kryp-inn.

Og, sebraciklideparet mitt bor i en hvit 10,- urne fra Nille. Der har de ynglet 2 ganger.

Men, men.... er ikke flink nok til sette inn bilde ennå, hehe... Dessuten skal jeg jo sende Oscarene mine til Dyrenes Verden i Trondheim, så da kan jeg ta i bruk 240 l til noen av de andre fiskene. De bor ganske så trangt synes jeg, i en 180 l eller så......

Dessuten MÅ jeg finne på noe lurt til bakgrunn. Vil ha innvendig 3D, men har ikke råd til å kjøpe... og stjele er nok ikke noen mulighet, hehe...
flott rot var det ihvertfall.
Tilfeldig bekjentskap
© Rannveig K. Strand
Reklame for plussmedlemskap