Dyrt eller billig for corydoras pygmaeus vf???

Står på lista at disse koster 9kr stk og at minstebestillinga er 10stk. Da blir det jo 90kr for 10stk.. Dette er vel svin billig???? Jeg har ikke peiling på hvor mye disse koster i butikken pga jeg har aldri sett de i butikken.. Derfor jeg lurer på om dette er billig eller ikke=)
Hvor i alle dager er dette? Det er da grisebillig?
Det er en mann som bestiller fisker fra sverige. Husker ikke hva det heter der han bor, men det er i rogaland en plass.. Mellom nærbø og egersund en plass..
Kom på hva det heter der han bor, det heter Sirevåg..
Ja, høres ut som (rimelig?) grossist-pris det der.
Altså det butikene betaler inn til seg før de legger på prisen ut igjen pga 25% moms, behov for å dekke inn husleie, lønninger osv.

Vet du vilken grossist som har pygmaeus nå forresten? Kunne jo vært artig om butikken "min" kunne tatt inn pygmaeus til meg
Liz H
Ja, høres ut som (rimelig?) grossist-pris det der. Altså det butikene betaler inn til seg før de legger på prisen ut igjen pga 25% moms, behov for å dekke inn husleie, lønninger osv. Vet du vilken grossist som har pygmaeus nå forresten? Kunne jo vært artig om butikken "min" kunne tatt inn pygmaeus til meg :)


Nei det vet jeg desverre ikke.. Jeg får bare bestillingslista fra han på sirevåg, vet ikke hvem han bestiller fra...
For meg høres det ut som noe som er for godt til å være sant og det er jo engang slik at når noe høres slikt ut så er det ofte det.

Prisen her 90 kroner for 10 stk vil ikke dekke frakten engang så bli ikke skuffet hvis dette ikke slår til.
Jeg glemte og ta med +30% så det blir 120kr for 10stk.. det er ikke med frakt, jeg henter fiskene hjemme hos han..
Siden de skal være VF må de være hentet fra Rio Madeira og det er denne frakten jeg snakker om.
Eg har sett en "innprisliste", og da høres 9 kroner riktig ut.

Du er i hvert fall heldig dersom du får dem til denne prisen + moms. Det normale er vel minst en tredobling i pris ved salg.
Det er hvertfall den prisen som står på lista..
Vill gjetting: han har sendt deg feil liste

Vi er enige om at dette er en knallgod pris.
Tviler på at det er feil liste.. Det er denne lista han har sendt til alle.. Jeg får den via tanten min siden det er hun som bestiller for meg..
Skal hente 6 stk pygme cory neste uke og de kostet 35 kr stk. tror ikke de er viltfanget.
Heidi Ingdal
Skal hente 6 stk pygme cory neste uke og de kostet 35 kr stk. tror ikke de er viltfanget.


Henter du de fra privat person eller dyrebutikk???
Det er selvsagt butikkens innkjøpspris du ser på de listene. De listene er jo ikke ment for almennhetens øyne, det er butikkene sine lister. Pris i butikken som kundene ser er noe helt annet
Lissi87
[QUOTE=Heidi Ingdal]Skal hente 6 stk pygme cory neste uke og de kostet 35 kr stk. tror ikke de er viltfanget.


Henter du de fra privat person eller dyrebutikk??? Det er fra dyrebutikket på Orkanger. Kjøpte viltfanget tinilatus der for 65 kr stk.
Han vi bestiller av er en privatperson som bestiller fra sverige.. Så det er den prisen som står på lista + 30% vi betaler for fiskene.. Jeg har dobbelsjekket med tanta mi som har bestilt fra han mange ganger og fått bekreftet at det er sånn det fåregår...
Så sant han ikke driver "butikk" stemmer det nok bra, ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap