Sjømus?

Hadde en deilig tur i fjæra i ettermiddag. Fant noe som jeg innbiller meg heter sjømus?Iallfall ligna den på ei,hehe)

Legger ved bilder av sjømusa,av hele fangsten,og av den flotte stranda vår,som faktisk er norges lengste!
Se den flotte stranda-nu fikk æ heimlengsel!Aldri sett før det du kaller sjømus..hi,hi søs
Ja i dag var det fantastisk! Du får ta deg en tur hjem vet du
Mye fint der ja. Men musa, den er ukjent for meg
Nydelig strand det der ja... *drømme*
Til høyre for musa ser dere "aristoteles lykt".
Det er "innmaten",eller selve "dyret" i kråkebollen
Den ligna ihvertfall på ei mus
Er ikke sjømusa i slekt med kråkebolla, egentlig? Øh... kråkebollemus? ;P

Du har jo en flott plass å hente saltvann, har du vurdert å starte med saltvannskar?
Kråkebollemus*ler høyt*

En gang i fremtiden skal jeg ha meg saltvannskar...når lommeboka tilsier det...*drømme*
Det er en sjømus ja.

De finnes hundrevis av slike skall på en av strendene her. De har pigger mens de lever.

Utrolig skjøre skall på de.
Hehe... Jeg klarte ikke dy meg... Måtte sjekke på nettet.
Skal tro hva de ensomme sjøulkene drev og tenkte da de ga navn til disse ;D

Sitat:
"Maria sypike"

Størrelse:
Inntil 15 cm lang

Piggene på undersiden er utformet som graveredskaper og sjømusa holder til 15- 20 cm nede i sanden i ei hule med kanal opp til bunnens overflate. Veggene i hula er innsatt med slim utskilt av piggene.

Her er bilde også, og kan man kalle det pigger? Jeg synes det ligner mer på pels... :O
Ja de gamleulkene tenkte velpå litt av hvert
Stilig er den iallefall!
Fantastisk bilde du tok av stranden der! Det burde nesten vært forstørret opp i svart/hvitt foto, og innrammet
Takk for det Mona,det er van(n)vittig flott der
Den stranda var WOW !!! Jeg må komme meg på ferie nordover snart (er jo nordfra). Selv om du ikke skal ha saltvannsakvarie kan du vel bruke den sanda i ferskvann. Så veldig fin ut?
Ja bare kom nordover du
Sanda er veldig fin,jeg har ikke prøvd sand i noen av mine kar.
Men kom bare og hent
Synd vannet er så kaldt langs stranda på Bleik
Hei
så fin strand og skjell, men er ikkje sjømus sånne skjell som er runde, avlange øverst og har ein slags sprekk under seg der slve snegledyret ligg, me fant sånne avalange sjømus når me var i syden, og ein mann sa dei vart kalla sjømus.
Loomis
Synd vannet er så kaldt langs stranda på Bleik ;)

Åja, er du kjent her?Det er sinnsykt kaldt,men jeg MÅ allikevel ha et bad i løpet av "sommeren"
Eragon
så fin strand og skjell, men er ikkje sjømus sånne skjell som er runde, avlange øverst og har ein slags sprekk under seg der slve snegledyret ligg, me fant sånne avalange sjømus når me var i syden, og ein mann sa dei vart kalla sjømus.

jeg måtte lete litt på nett igår,og fant ut at sjømus som andre mus,kommer i mange varianter
Liss Nilsen
Åja, er du kjent her?Det er sinnsykt kaldt,men jeg MÅ allikevel ha et bad i løpet av "sommeren";)

Var vel kjent i området i ca. 8-9 mnd da jeg var ca. 20 år...I "Kongens klær"
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap