Hva betyr VF CT?

lurte på en ting .hva betyr det at fisken er ct vf? vf er vel vilt fanget har jeg gjettet meg til men hva er da ct?kjøpte en kampfisk på auksjon som det sto dette på.håper på svar
CrownTail, det er en type kampfisk med "raggete" hale
VF = viltfanget
CT = Crowntail.
Uten at jeg på noen måte er en betta-kjenner, mener jeg dette er en avlsvariant at kampfisken.
CT-er har om jeg husker riktig, finner som er mer "bustete" enn andre kampfisker.
Det er med andre ord ikke verken slossing eller sykdom som gir dette rufsete utseendet, men de er avla frem for å se litt pønker ut :S

Men den kan vel ikke være både VF og avlet fram?
nei,viltfanga crowntail finnes ikke så vidt jeg vet...
Riktig det, ville kampfisker har ikke på langt nær så store finner som de man finner i dyrebutikker og fra oppdrettere. De ser mer ut som hunner. Så hvis den er ct så er den ikke viltfanget, men det er mulig de har importert den fra Asia, og så har fått for seg at den da må være viltfanget.
...Etter hva jeg har forstått så betyr VF-CT at den er en miks mellom viltfanget og crowntail, altså fått inn litt nye gener i en CT...
(mangler)
...Etter hva jeg har forstått så betyr VF-CT at den er en miks mellom viltfanget og crowntail, altså fått inn litt nye gener i en CT...


Uanstt så blir det feil å bruke VF på en slik fisk(min mening da).
VF skal kun brukes på nettopp VF fisk. Alt annet er oppdrettsfisker.
...Misvisende, men det menes vel at det er en VF/CT, altså en blanding...Litt som å si at bikkja til mutter'n er en risen/briard...Er jo ikke hverken eller...

Edit: Er jo enig med Ken her, men jeg skjønner de som har lyst på litt oppmerksomhet på at de har satt inn "ferske" gener i stammen...
Syntes også det blir ganske misvisende å definere en avlsvariant som VF.

Da får en heller opplyse om at mor var CT, og far VF - eller motsatt.
Og så blir det opp til de kloke hoder å lage en ny forkortelse for dette.
"Oppdretta alvsvariant med VF-gener" Eller OAV(CT)+VF - nei, den var for tung
Hva med bastard kampfisk?
(mangler)
...Høres ut som kjemi...


Høres ut som en feil. Eller eventuelt uvitenhet.

Trenger jo ikke å være en liten asiater som har trikset med ting selv om det kan låte en smule mistenkelig!
nå ble jeg nyskjerrig på hvordan fisken ser ut her...sleng inn et bilde
Kan jo være at VF står for noe annet i denne sammenhengen?
Plussmedlem
rustygrl:

Det var ikke to fisk du kjøpte da? CT + VF....
Så at flere av disse kampfiskposene kom i par. En hann crowntail og en vf hunn.
Loomis
rustygrl: Det var ikke to fisk du kjøpte da? CT + VF.... Så at flere av disse kampfiskposene kom i par. En hann crowntail og en vf hunn.



Nei jeg kjøpte bare en hann..som nå foresten har lagt skumm og jeg trur han trenger en jente..men på posen er det tegnet for hann og då står det kampfisk ct+vf..aner ikke mer jeg,men flere mente vf sto for vilf fanget..men ikke så mange viste hva ct betydde nei..jeg lurer bare.
Loomis
rustygrl: Det var ikke to fisk du kjøpte da? CT + VF.... Så at flere av disse kampfiskposene kom i par. En hann crowntail og en vf hunn.



Nei jeg kjøpte bare en hann..som nå foresten har lagt skumm og jeg trur han trenger en jente..men på posen er det tegnet for hann og då står det kampfisk ct+vf..aner ikke mer jeg,men flere mente vf sto for vilf fanget..men ikke så mange viste hva ct betydde nei..jeg lurer bare.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap