Uuhæææ et krapyl i karet.

Fremkalte noen bilder jeg tok i sneglekaret mitt i går kveld nå nettopp. På bildet dere ser er det ei lita rosa snegle på knapt 0,5 cm. Ser dere godt etter så ser dere et rødt dyr frampå snuten til snegla. Ser ut som det har bein eller tenner...??? Æsj og æsj hva kan dette være. ? Noen som har erfaring med fremmede dyr i akvariet hiv dere over tastaturet og si meg hva dette kan være...
Ser ut som et rødt sammenrullet tusenbein...???Finns det tusenbein i vann?
Er det ingen som har noen formening om hva dette kan være?
Æsj og fysj

Aner ikke hva det er, Heidi, men det må jo være knøttlite?! Er vel ikke lett å finne den igjen og få fanget den heller....
Ja det er bittelite. Snegla er jo knapt 0,5 cm så det er jo knapt så du ser det med det blotte øye. Satt med forstørrelsesglass i natt og kikket men det er håpløst. Liker ikke dette noe særlig....kanskje det vokser ut av karet tilslutt og blir et svært kjøttetende monster. Man kan fantasere seg ihjæl når det gjelder sånne ting. ......Håper noen har sett noe lignende....
Lignet på et tusenben ja, kan jo hende det har falt et tusenben ned i akvariet å har druktnet. Har sett det... Ute så stod det en bøtte som var fylt med regnvann, der detter det selvfølgelig dyr nedi og tusenbenene som har falt nedi de drukner sammenkrøllet å blir liggende på bunnen.

Vil vedde på at sneglene dine har spist den opp jeg da, tviler sterkt på at det er et kommende digert kjøttspisende monster :p he heh.

Hvis ikke kan det kanskje være en slags mark som lever i sand?!
Ja ligner på et tusenben. Men hvordan har det havnet i karet.? Det faller ikke oppi av seg selv liksom. Skal prøve å slamsuge i morra for da er det vannskiftedag. Nå er sneglene så store at det går an å se de fleste så hvis jeg er heldig forsvinner det da.
de er rart hvordan småkryp klarer å komme seg inn overalt :p det er sikkert spist allerede, men hvis ikke så tar du det sikkert med sugerten
Ikke tusenbein
det der ser ut som en liten parasitt,. som sugerblod av den lille sniglefanten,. prøv å fjerne den
Har opdpaget tusenbein i plantekaret på arbeid mange ganger, så det er vel ikke helt usannsynlig at dette var et tusenbein.
filathor
det der ser ut som en liten parasitt,. som sugerblod av den lille sniglefanten,. prøv å fjerne den

Nei nei jeg vil ikke ha noen parasitt som suger blod ut av sneglefanten min. Men hva gjøres hvis man har tusenbein i karet da??? Blir de store? Spiser de sneglene ? Jeg flytta noen små rosa og grønne til dette karet for å få de til å vokse fortere. Har oppdaget et og annet tomt snegleskall der oftere enn i andre kar, kan det være den som knærter de? Svar fort. !!!!
Hvis det er tusenbein, så kan det vel hende det er av en tropisk art som er av interesse for dem som driver med insekter? Jeg ville ikke ha knertet det før du finner ut eksakt hva det er... Men jeg tror jeg ville fjernet det fra karet intill jeg visste at det ikke var til fare for fiskene...
Men hvoran i all verden skal jeg klare å finne det. Det er jo så bitte lite. Husk snegla på bildet er mellom 0,5 - 1cm stor. Så det blir som å lete etter nåla i høystakken. Har jo slamsugd der for noen dager siden men føler meg ikke trygg fordi jeg finner små tomme snegleskall der. Jeg får fjerne alt i karet og sile sanda på noe vis og bruke forstørrelsesglass. Det må jo røre på seg så da må jeg jo kunne se det. Er det noen som vet noe om sånne tusenbein tar livet av sneglene og evt hvor store de blir.? Har reker i det karet også....???
Sikkert ikke til fare for noe før det evt. blir større... Bare slapp av i mellomiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2014
Reklame for plussmedlemskap