- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Uuhæææ et krapyl i karet.
Uuhæææ et krapyl i karet.
Fremkalte noen bilder jeg tok i sneglekaret mitt i går kveld nå nettopp. På bildet dere ser er det ei lita rosa snegle på knapt 0,5 cm. Ser dere godt etter så ser dere et rødt dyr frampå snuten til snegla. Ser ut som det har bein eller tenner...??? Æsj og æsj hva kan dette være. ? Noen som har erfaring med fremmede dyr i akvariet hiv dere over tastaturet og si meg hva dette kan være...
Postet 18.04.08 kl 22:30
Postet 18.04.08 kl 23:39
Postet 19.04.08 kl 11:29
Postet 19.04.08 kl 11:32
Ja det er bittelite. Snegla er jo knapt 0,5 cm så det er jo knapt så du ser det med det blotte øye. Satt med forstørrelsesglass i natt og kikket men det er håpløst. Liker ikke dette noe særlig....kanskje det vokser ut av karet tilslutt og blir et svært kjøttetende monster. Man kan fantasere seg ihjæl når det gjelder sånne ting. ......Håper noen har sett noe lignende....
Postet 19.04.08 kl 11:40
Lignet på et tusenben ja, kan jo hende det har falt et tusenben ned i akvariet å har druktnet. Har sett det... Ute så stod det en bøtte som var fylt med regnvann, der detter det selvfølgelig dyr nedi og tusenbenene som har falt nedi de drukner sammenkrøllet å blir liggende på bunnen.
Vil vedde på at sneglene dine har spist den opp jeg da, tviler sterkt på at det er et kommende digert kjøttspisende monster :p he heh.
Hvis ikke kan det kanskje være en slags mark som lever i sand?!
Vil vedde på at sneglene dine har spist den opp jeg da, tviler sterkt på at det er et kommende digert kjøttspisende monster :p he heh.
Hvis ikke kan det kanskje være en slags mark som lever i sand?!
Postet 19.04.08 kl 14:38
Postet 19.04.08 kl 14:45
Postet 19.04.08 kl 15:01
Ikke tusenbein
det der ser ut som en liten parasitt,. som sugerblod av den lille sniglefanten,. prøv å fjerne den
Postet 26.04.08 kl 15:46
Postet 26.04.08 kl 18:57
filathordet der ser ut som en liten parasitt,. som sugerblod av den lille sniglefanten,. prøv å fjerne den
Nei nei jeg vil ikke ha noen parasitt som suger blod ut av sneglefanten min. Men hva gjøres hvis man har tusenbein i karet da??? Blir de store? Spiser de sneglene ? Jeg flytta noen små rosa og grønne til dette karet for å få de til å vokse fortere. Har oppdaget et og annet tomt snegleskall der oftere enn i andre kar, kan det være den som knærter de? Svar fort. !!!!
Postet 26.04.08 kl 19:05
Postet 26.04.08 kl 19:35
Men hvoran i all verden skal jeg klare å finne det. Det er jo så bitte lite. Husk snegla på bildet er mellom 0,5 - 1cm stor. Så det blir som å lete etter nåla i høystakken. Har jo slamsugd der for noen dager siden men føler meg ikke trygg fordi jeg finner små tomme snegleskall der. Jeg får fjerne alt i karet og sile sanda på noe vis og bruke forstørrelsesglass. Det må jo røre på seg så da må jeg jo kunne se det. Er det noen som vet noe om sånne tusenbein tar livet av sneglene og evt hvor store de blir.? Har reker i det karet også....???
Postet 26.04.08 kl 20:30
Postet 26.04.08 kl 20:48