Corydoras schwartzi

Jeg er interessert i et stim med Cory Schwartzi. Vet dere om noen som dretter de, eller hvilken butikk i nærheten som selger de? Og sånn ca pris?
C. schwartzi drettes ikke i fangenskap. Stort sett er det viltfanget fisk man får kjøpt. Mulig noen oppdrettere i Asia, i slike store utendørsdammer, har fått til oppdrett ved å tilsette kunstige hormoner slik de gjør ved Praktbotia f.eks....det vet jeg egentlig ikke så mye om. Men generelt er altså ikke C. schwartzii oppdrettet i akvarium.

Prisen må du nesten høre med dine lokale zoobutikker om. De er ikke av de dyreste Coryene, de er en av de mest vanlige og er greie i pris.
Takk for det.. Men vet du om noen dyrebutikk ikke såå langt fra Drammen som selger disse?
Beklager, jeg har ingen mulighet til å holde oversikt over hva som finnes i butikker rundt om i landet Da hadde jeg fått litt å gjøre, ja... Buskerud er ikke mitt nærområde akkurat heller

Tror nesten at du bare må ringe til de butikkene som ligger i kjørbar avstand fra hjemmet ditt, og spørre om de har denne arten inne (evt om de kan skaffe på bestilling, og til hvilken pris).
Du kan jo spørre om de vil ta inn C. schwartzi til deg?
Det er jo som Mona sier ikke den vanskeligste arten å få tak i.
mona o
C. schwartzi drettes ikke i fangenskap. Stort sett er det viltfanget fisk man får kjøpt. Mulig noen oppdrettere i Asia,


planetcatfish står det at det er noen som har drettet disse i akvarium. ser man på profilen til de som er der skriver flere at de har drettet disse,og di bor ikke i asia
Joda, det er riktig det.. men det står:
"Has occasionally been bred in the aquarium; breeding follows the usual Cory formula. One published record details a water depth of 20cm, pH of 7.5, GH of 11°, KH 3° at a temperature of 23.3°C in a heavily planted tank."

Has occasionally... hvilket betyr at dette ikke akkurat er dagligdags å få til, og da er det lite trolig at det er masse oppdrettere av denne fisken i Norge i hvert fall Da hadde nok AF hørt massevis om det!

Var vel også derfor Mona O sa: "Men generelt er altså ikke C. schwartzii oppdrettet i akvarium.".

Aldri si aldri, ikke sant - det kan jo skje, men generelt så drettes ikke denne fisken i akvarie. Så lenge noen har fått det til er det jo alltids håp om at metoden spres og flere får til etterhvert. Men så langt har man altså ikke kommet når det gjelder denne coryen
Oppdrett
han ene som dretter disse sier at de er en av de vansklige.
sånn jeg ser det er enten kan de drettes i akvarium eller ikke. at det er vanskelig er en helt annen ting
Corydoras himmelen
http://corydorasworld.com/corydoras/(view)/thumbnails

dette er drømmen.

har 13 forskjellige selv og dretter de lette vanlige.
Det er masse schwartzi på Drammen Zoo på CC vest og på Krogstadsenteret.

Dette ifølge en god venn og cory-entusiast
Gry
Det er masse schwartzi på Drammen Zoo på CC vest og på Krogstadsenteret. Dette ifølge en god venn og cory-entusiast ;)


Tusen takk for at du har undersøkt for meg Men Drammen Zoo på CC.. Har hørt at de har ikke særlig peiling om fiskene og at fiskene derfra ikke har det bra. Eller hva mener du/dere andre?
Drammen Zoo på CC fortjente sitt tidligere rykte, men det har blitt en bra butikk etter de byttet butikklokale og satt in nye flotte kar.
SolVard
Drammen Zoo på CC fortjente sitt tidligere rykte, men det har blitt en bra butikk etter de byttet butikklokale og satt in nye flotte kar.


Ja, de har fått nye og flotte lokaler. Men kunnskap deres er vel samme som før, eller har de fått mer peiling? Jeg selv synes jeg fikk dårlig forklaring på ciklider derfra at jeg fant mer ut om de her på AF. var nær på å kjøpe noe ciklider derfra som ikke kan leve sammen med hverandre. hehe

Men de fiskene jeg fikk av deg har det bra hos oss
Tilfeldig bekjentskap
© Asbjørn Steinsrud
Reklame for plussmedlemskap