Slørhale å bikir i samma akvarium, kan det gå bra?

Hei! jeg har da en fellestank på 240 liter med litt av vært oppi, blant annet min slørhale som jeg har hatt i en god stund nå, siden 65 literen, å alt dreier seg om henne når jeg skal ha ny fisk så jeg lurer på om jeg kan anskaffe meg bikir? har SÅ sinnsykt lyst på en bikir, heftigste fisken jeg noensinne har sett.. Det å øreål.. btw.. kan jeg ha øreål og? hehe :P
Jeg kan ikke så veeldig mye om hva som går sammens så jeg har utforsket litt og det har endt i endel fisk som har blitt gitt bort til kjent folk og tilbake til butikkene.. å nå er jeg lei av og kjøpe masse fisk å må gi bort nesten alle igjen uten å få tilbake pengene mine så jeg spør dere siden dere kan sikkert endel mere enn meg
Vært kjempefint med svar
Hilsen Hanne
Plussmedlem
Hvis du søker på "bichir feeding goldfish", "bichir feeding on live goldfish" eller lignende på YouTube så ser du hvordan det kan gå
Det er vell flere grunner enn det. Slørhale er en oddrettsvariant av gullfisk og liker kaldt vann. Gjerne 18 grader ca. Hvertfall under 20 er det de liker best. Så de skal ikke ha samme temperatur.
Neeeeei:O no vart æ nesten litt lei mæ.. no må æ handle mæ enda ett akvarium:P
Enn øreål da? funke d me gullfisk? *kryssefingran*
Karls
Neeeeei:O no vart æ nesten litt lei mæ.. no må æ handle mæ enda ett akvarium:P Enn øreål da? funke d me gullfisk? *kryssefingran*

Det kan sikkert gå.

Temperatur på gullfisk i fiskebasen så står det 10-22 grader å på øreål står det 22 som mistegrad. Men gullfisk trivest best i temperaturer under 20.

Nå vet ikke jeg om gullfisk å øreål passer sammen ellers da, hvis den ikke er en finnebiter så går det sikkert bra
Det er ikke sikkert gullfisken trivest 100% med 22-24 grader da, men den klarer fint å leve i det ja
Min slørhale å 3 vanlige flekkete gullfisk lever i 25 grader akkurat nå og de er glade som bare det, ingen døde og de er kjempe"muntre", hehe...
Fikk beskjed da jeg startet at jeg måtte ha varmekolbe og ditten og datten og at den skulle stå på 24 når jeg brukte 65 liter`n, å i 240 liter`n nå så har jeg 25 grader for at jeg har endel fisk som lever i den "varmen"
Krysser fingrene for at øreål fungerer, for da blir det øreål på meg
Sier ikke at de ikke overlever :p men trivest best på mindre
Øreål
Øreål går ikke med fisk med skjørter elelr fisk med store finner.... heller ikke går den med fisk som sover på bunnen av akvariet.... Pleco og noen andre typer maller kan gå bra..
Øreål ,bichir ig gullfisk
ser du vil ha denne kombinasjonen,.

øreål å gullfisk kan gå,. men aldri bichir, den eter fisk til middag,.

temp messig vil nok det kunne gå bra siden de allerede går i så høye temperaturer,. men gullfisken er for treg og "dum" for en smart jeger som bichir,.
foressetne er øreålen i famile med bichiren, ,men blir ikke så stor i kjeften som bichiren,.
Bichiren ligner faktisk mere på ormehodefisk i levesett å væremåte,. en glupsk og snikende jeger, som bruker bakholdangrep når den jakter,..
så det ville nok tilslutt endt med en stor happy bichir ,.
prøv heller andre typer karpe fisk i sammen med gullfiskene..
Nb.. ha aldri! småfisk sammen med gullfisk,. neontetra og slikt er namme namm for en sulten gullfisk
samme gjelder for øreålen,.
Den vanlige gullfisken liker best temperaturer under 22, men slørhaler trives helt fint i 25 grader. Så temperaturen er ikke noe hinder hvertfall.

Jeg tror faktisk jeg ville kjøpt en slørhale til, for gullfisker trives svært godt i selskap med andre av sin egen art.
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap