- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Jeg vil skafe meg sebrapleko, noen spørsmål om vannkvalitet
Jeg vil skafe meg sebrapleko, noen spørsmål om vannkvalitet
Inaktiv bruker

spørsmål numer 1 er hvor stort kar skal di ha for å trives?.
spørsmål numer 2 er vilken vannkvalitet skal di ha i ph gh kh og tempraturen i akvariumvannet?.
spørsmål numer 3 er hvor mye sjulesdeder trenger di for å trives?.
spørsmål numer 4 er om di lett å få oppdret på?.
med vennlig hilsen david gabrielsen=
spørsmål numer 2 er vilken vannkvalitet skal di ha i ph gh kh og tempraturen i akvariumvannet?.
spørsmål numer 3 er hvor mye sjulesdeder trenger di for å trives?.
spørsmål numer 4 er om di lett å få oppdret på?.
med vennlig hilsen david gabrielsen=
Postet 17.05.08 kl 14:41
Endret: 18.05.08 kl 13:08
Postet 17.05.08 kl 14:49
Postet 17.05.08 kl 14:54
Endret: 17.05.08 kl 14:55
Postet 17.05.08 kl 14:55
Inaktiv bruker

kan sebrapleko gå i et beplantet akvarium eller gor det ikke?
Postet 17.05.08 kl 15:01
Postet 17.05.08 kl 15:01
Postet 17.05.08 kl 15:06
Inaktiv bruker

det jeg tror av planter som overlever i lengden er di plantene som ambefales til diskus=
Postet 17.05.08 kl 15:09
Inaktiv bruker

hva er det bilikste man kan få for en leksgrupe på 7 individer her på akvaforum?
Postet 17.05.08 kl 15:18
Postet 17.05.08 kl 15:24
Endret: 17.05.08 kl 15:28
Inaktiv bruker

når jeg skal skafe meg dem hor mange ingivider må jeg ha vis jeg starter med unge individer=
Postet 17.05.08 kl 15:28
David Gabrielsenhva er det bilikste man kan få for en leksgrupe på 7 individer her på akvaforum?
Jeg vet om en veletablert gruppe som er tilsalgs nå, men ifølge selgeren så er de ikke tilsalgs til hvem som helst. (Mener det var en gruppe på 6-8 voksne )
Gruppen selges til høystbydende over 100.000,- så disse koster!!
Postet 17.05.08 kl 18:23
Endret: 17.05.08 kl 18:23
Postet 17.05.08 kl 18:25
Inaktiv bruker

Vidar Alfei[QUOTE=David Gabrielsen]hva er det bilikste man kan få for en leksgrupe på 7 individer her på akvaforum?
Jeg vet om en veletablert gruppe som er tilsalgs nå, men ifølge selgeren så er de ikke tilsalgs til hvem som helst. (Mener det var en gruppe på 6-8 voksne )
det som er problemet er at mamma og pappa ikke skjøner va som er vitsen med så dyre fisk men det har jeg det jeg synes er greit med sebrapleko er vel at vis jeg får oppdret på dem er det rene intektskilden til den våte hobbyen min når jeg seler avkomene til dem=
Postet 17.05.08 kl 18:44
Endret: 17.05.08 kl 18:45
David Gabrielsen[QUOTE=Vidar Alfei][QUOTE=David Gabrielsen]hva er det bilikste man kan få for en leksgrupe på 7 individer her på akvaforum?
det som er problemet er at mamma og pappa ikke skjøner va som er vitsen med så dyre fisk men det har jeg det jeg synes er greit med sebrapleko er vel at vis jeg får oppdret på dem er det rene intektskilden til den våte hobbyen min når jeg seler avkomene til dem=
Dersom du ikke har erfaring med Zebra plecoen så tviler jeg på at de som driver seriøst selger en leksgruppe til noen som er uten eller av liten erfaring fra denne fantastiske mallen.
Så mitt råd til deg er å begynn med små maller (De vokser veldig sent)
Postet 17.05.08 kl 18:52
Postet 17.05.08 kl 18:52
Postet 17.05.08 kl 18:55
Inaktiv bruker

jeg het det men jeg er en sånen akvarist som alltid møter en art jeg ikke har prøvd før med et smil=
er at det er å ha sebrapleko jeg skal uanset prøve den det jeg er siker på er at jeg komer til å hadet gøy med å prøve oppdret på sebrapleko og vis jeg får det til så hade jeg hat en god intektsskilde til hobbyen som jeg holer på med da hade jeg sikert hat råd til ting å tang jeg trenger til oppdret som jeg har lyst til å gjøre i stor skala=
er at det er å ha sebrapleko jeg skal uanset prøve den det jeg er siker på er at jeg komer til å hadet gøy med å prøve oppdret på sebrapleko og vis jeg får det til så hade jeg hat en god intektsskilde til hobbyen som jeg holer på med da hade jeg sikert hat råd til ting å tang jeg trenger til oppdret som jeg har lyst til å gjøre i stor skala=
Postet 17.05.08 kl 19:10
Endret: 17.05.08 kl 19:18
Jeg tror egentlig ikke at engang zebraen kan regnes som en god inntektskilde. Sorry
Hvorfor?
1. Koster mye i innkjøp, dette skal inntjenes før du har noe "overskudd"
2. akvariet, filtrering, strøm (som de krever mye av), så oppsettet koster en del også.
3. fóring. I måneder og år.
4. skulle man få yngel tar det "evigheter" (mange måneder) før de er leveringsklare og kan selges. I mellomtiden har du lagt ned sinnsykt mye arbeid/timer i yngelpleie. Og penger i skikkelig fór.
Vil tro en deltidskobb på tilsvarene timer per uke betaler mer per time enn disse fiskene hehe.
Hvorfor?
1. Koster mye i innkjøp, dette skal inntjenes før du har noe "overskudd"
2. akvariet, filtrering, strøm (som de krever mye av), så oppsettet koster en del også.
3. fóring. I måneder og år.
4. skulle man få yngel tar det "evigheter" (mange måneder) før de er leveringsklare og kan selges. I mellomtiden har du lagt ned sinnsykt mye arbeid/timer i yngelpleie. Og penger i skikkelig fór.
Vil tro en deltidskobb på tilsvarene timer per uke betaler mer per time enn disse fiskene hehe.
Postet 17.05.08 kl 19:25
Inaktiv bruker

men det var det som jeg synes er best=
Postet 17.05.08 kl 19:28