Palettciklider - to hanner sammer

Hei!
Jeg har to palettciklider i karet mitt. Disse kom til meg som veldig små og har nå vokst seg såpass stor at jeg tror begge er hanner.
Det som er problemet er at de hakker veldig på hverandre. Er det "vanlig"? De har jo ikke akkurat noen damer å sloss om eller da...
Hva bør jeg gjøre? Bytte ut den ene med en hunn? Skal prøve å få tatt bilde av det, sånn at kanskje noen av dere kan bekrefte at det er to hanner det er snakk om. Syns ikke alltid at det er så lett å se forskjell.
Er det to hanner hadde jeg byttet ut en med en hunne, ja. Selv om det ikke er noen hunner der kan jo ikke de vite når en nydelig dame kommer svømmende forbi De er territorielle og vil krangle om de beste plassene i akvariet uansett
Jeg ville ha byttet ut med en hunn. De hakker nok på hverandre for å ha den beste plassen, men også fordi begge vil være sjef liksom Legg inn bilde. Det kan jo hende det er forskjellig. Hann og hunn hakker også på hverandre en del. Den tidligere hannen min drepte nesten hunnen min i begynnelsen. Men når de blir kjendt så går det bedre, så lag gjemmeplasser til din nye hunn (hvis du bytter)
Ja, det er nok kanskje like så greit det. Kan jo høre om det finnes noen dyrebutikker som vil bytte en...eller kanskje legge ut en annonse her.

Slenger ved noen bilder jeg fikk knipset av dem sammen, bare for å bekrefte min mistanke. Litt kjipt om jeg tar kamp mellom to hanner for å være lek..hehe. Selvom det da måtte vært en voldsom lek.
Bump...
Er det noen som ser om dette er to hanner? Er så usikker på om jeg skal legge den ene ut på rubrikk eller ikke.
Håper noen kan hjelpe meg!
Jeg ble litt satt ut av at den ene er rød på magen...

Hunnene er røde på magen og blir nesten lilla på magen under lek (du kan se dette på bilder i fiskebasen også).

Samtidig virker den litt for langstrakt og finnene virker litt for lange og spisse til at det er en hunne. Pluss det faktum at de er jevnstore. Hannen burde ha vært en del større enn hunnen hvis de er ca like gamle.

Alt i alt er jeg egentlig veldig usikker, selv om jeg har hatt paletter lenge selv. Men, i mine øyne, så er det flere trekk som tyder på at begge er hanner enn at du har en av hver.

Kanskje noen andre har innspill også
ganske sikker på at dette er to hanner ja, hua er ikke fullt så "langstrakt" som det hannen er.

Jeg hadde 2 hanner og 1 hua i en 325L engang... hannene krangla så busta føyk og jeg måtte avlive den ene. så jeg ville kvittet meg med den minste hannen og kjøpt ei hue
Jepp, da er det to hanner. Var rimelig sikker, men rødfargen fikk meg til å tvile litt.

Støtter Trym, og stemmer 2 x hanner. Du bør nok bytte den ene i en hunne (og pass på at hun er mindre enn den hannen du beholder selv!). Kan jo sjekke om dyrebutikken er villig til å bytte en hanne mot en hunne, det er ikke usannsynlig at de vil det
Takk:)
Da fikk jeg bekreftet det!
Har satt ut annonse, og ringer nok til dyreutikken i morgen og hører om de eventuelt kan bytte med meg. Så at de hadde fått inn masse paletter på Tam Alna.
Det er definitivt to hanner Har hørt at hvis det er flere hanner i samme teritorium så vil den dominante hannen bli rød/mørk rød i buken å så vil de andre bli blasse etterhvert...

Du får nok bytte en hann i en hunn på en dyrebutikk ja. Får vertfall det på den jeg bruker
De var skikkelig søte ilag da ) kysser å:p Tror kanskje hannene dine er, ja du skjønner :p nei da
Virker som at det går bedre
Har ennå ikke fått byttet den ene hannen, har lagt ut annonse her og ringt til alle dyrebutikkene i nærheten uten hell.

Men virker som at de to har "gjort opp" nå og begge er klare over at det er den ene som er sjefen og bestemmer.
rart, jeg får alltid lov hos min dyrebutikk :/ )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap