- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Varsellampene blinker!
Varsellampene blinker!
Nå får jeg spader! Satt å søkte på Finn etter fisk. Gikk inn på gies bort og fant følgende: En paroonhai som gies bort. Det er jo greit, men det står: "Haien bør ha minimum 200L akvarium." Blir ikke disse fiskene flere meter lange????? Mener jeg har lest det et sted?
Får litt frysninger jeg. Hvis det er riktig bør jo selger varsles om det, hvis jeg tar feil må dere bare unnskylde min uvitenhet.
Håper på kloke svar
Får litt frysninger jeg. Hvis det er riktig bør jo selger varsles om det, hvis jeg tar feil må dere bare unnskylde min uvitenhet.
Håper på kloke svar
Postet 16.09.08 kl 09:31
Postet 16.09.08 kl 10:17
En sånn fisk hadde vi til middag i går.
Send heller en melding til selger med en vennlig melding med link til basen istedet for å ta det opp her. Mye mer effektivt.
Send heller en melding til selger med en vennlig melding med link til basen istedet for å ta det opp her. Mye mer effektivt.
Postet 16.09.08 kl 10:51
Postet 18.09.08 kl 15:32
Postet 18.09.08 kl 15:59
Postet 18.09.08 kl 19:00
Postet 18.09.08 kl 22:07
Postet 18.09.08 kl 22:09
Postet 18.09.08 kl 22:12
Postet 18.09.08 kl 22:14
MaretardHehe. Hadde jeg oppdaga at jeg spiste kampfisk hadde butikksjefen fått høre fra meg, ja!:P Som når jeg hadde ansvaret for å gi kattungene frokost, oppdager at jeg ga dem kaninkjøtt, og samtidig stirrer kaninen min på meg.. Da fikk søs fore dem selv etter det:P
Når man plukker 25-30 cm store fileter fra frysedisken, så vet man at man har iallefall ikke fått kampfisk... ;P
Postet 18.09.08 kl 22:24
Aggi[QUOTE=Maretard]Hehe. Hadde jeg oppdaga at jeg spiste kampfisk hadde butikksjefen fått høre fra meg, ja!:P Som når jeg hadde ansvaret for å gi kattungene frokost, oppdager at jeg ga dem kaninkjøtt, og samtidig stirrer kaninen min på meg.. Da fikk søs fore dem selv etter det:P
Når man plukker 25-30 cm store fileter fra frysedisken, så vet man at man har iallefall ikke fått kampfisk... ;P
Hva vet jeg? Kanskje den er presset sammen.. Huff nei, nå må jeg tenke på andre ting:P Fint vær i dag
Men tror ikke kampfisk er vanlig i norsk mat.. de er heldigvis for vanskelige å drette når de må ha egne tanker:P
Postet 18.09.08 kl 23:05
TAM Alna i Oslo har en 5 - 6 digre Paroonhai-beist svømmende rundt i mega-bassenget sitt (går fra gulv og opp til taket, panoramavinduer på to sider). Hvis jeg ikke husker feil, så solgte de jaggumeg fingerlange, søte små Paroonhai fra de vanlige butikkakvariene også...
Lurer på hvor mange kunder som kobler de små fiskepinnene i salgsakvariet med de beistene som svømmer i mega-bassenget? Hvor mange av selgerne deres hinter frempå til kundene at "den lille fisken der er den samme som vi har svømmende der borte, der ser du hvor stor den blir"...?
Tro om de gjør det?
Lurer på hvor mange kunder som kobler de små fiskepinnene i salgsakvariet med de beistene som svømmer i mega-bassenget? Hvor mange av selgerne deres hinter frempå til kundene at "den lille fisken der er den samme som vi har svømmende der borte, der ser du hvor stor den blir"...?
Tro om de gjør det?
Postet 18.09.08 kl 23:10
Endret: 18.09.08 kl 23:10
Kampfisk kan derimot brukes til andre ting...
Postet 18.09.08 kl 23:13
Inger AnneKampfisk kan derimot brukes til [URLBLOCK1]... ;-)
Huff ja, leste den der:P Åssn i huleste kan en lege tro på den forklaringa? Hvem er det som holder fiskene i hånden når de bytter vann, og går på do underveis? Hadde jeg vært legen, hadde jeg undersøkt hodet til gutten og, når jeg først var i gang:P
Postet 18.09.08 kl 23:15
Postet 18.09.08 kl 23:40
Postet 18.09.08 kl 23:43
sessanDen haisorten hadde jeg ikke hørt om en gang. Selger de småfisk som blir så store ? ! Og er dette en "vanlig" akvariefisk som f.eks platy?
Ja, den finner du i så godt som alle zoobutikker. Skremmende mange kjøper fisk etter hvor høy "kul-faktor" fisken har. Har den ordet "hai" i navnet sitt, ja, da selger den som varmt hvetebrød. "Sølvhai" og "Paroonhai".... folk kjøper som gærne, enda de bare har 60-70 liters kar hjemme.
Kanskje flere enn jeg har lagt merke til dette, men utifra hva jeg har lagt merke til over flere år på forum, så er sølvhai, piraya og paroonhai, gjerne å finne i akvariene til unge gutter og unge menn under 25-28 år. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men kan det ha noe med at denne aldersgruppen liker å tøffe seg litt? Skryte av "hai" og "piraya" i akvariet hjemme? Eller hva ligger egentlig bak?
Postet 18.09.08 kl 23:45
Endret: 18.09.08 kl 23:47
Postet 19.09.08 kl 00:00
Jeg kunne faktisk tenkt meg piraya, men ikke i mine små kar.. Paroonhaien er og skikkelig fin, så noen på 30-40 cm i går, men den blir jo som kjent 3 meter, og jeg tror ikke husleieren vil godta et så stort kar. For min del synes jeg akvariestørrelsen som står oppført på fiskebasen også er litt liten for paroonhai
Postet 19.09.08 kl 07:12