Steinrøysinnreding med tanke på at steinene skal bli deket av alger =:-D

Inaktiv bruker
jeg skal i bruke dene metoden som Håvard Støre Andresen har gjort for jeg synes den var utrolig fin

inreding steiner og sand blandet med grus med et lite lag med slel på topen av sanden jeg skal ha noen røterter ingen plan her går det bare med alger som planter =

dyr som skal vere i dete akvariumet er dvergtankarpe og en rekeart så fort jeg finer ut vilken art jeg skal velge =

litter:60 litter alså det gamle dvergkulefiskakvariumet mit på grund av at dvergkulefiskene mine har fåt et støre akvarium =

ps.bilder komer etter vert som det sjer forandringer i algehjørnet =[External Image]

hele akvariumet
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
ja vel jeg må bare vere fornøyd med di bildene som kom opp =
Ser jo kjempe flott ut dette! Håper du får masse fine grønne alger
Trur det er lurt å sette inn litt planter. Blir lite alger uten planter. Men lykke til, hørs ut som et spenede prosjekt. Det er vell et prosjekt som komme til å ta litt tid ?
Fisken Magnus
Trur det er lurt å sette inn litt planter. Blir lite alger uten planter. Men lykke til, hørs ut som et spenede prosjekt. Det er vell et prosjekt som komme til å ta litt tid ?

Algesporer kommer uansett. Man trenger ikke planter for å få algevekst. For å få fortgang i utviklingen, så kan man flytte den ønskede algen fra ett annet kar.
Inaktiv bruker
jeg har hat i akvariumplantejøttsel å i akvariumet men i morgen skal en steim med mye alger flytes over i dete akvaiumet =
Inaktiv bruker
nå har 2 steiner med alger kome oppi akvariumet og et glas med akvariumvan fra samme akvarium som steinene kom fra =

fra siden

[External Image]


ovenifra akvariumet

[External Image]
Inaktiv bruker
Nye bilder
jeg har plasert 2 nye algebegrodesteiner til i dete akvariumet og jeg må jo legge ut bilder av sterinene

fra siden av akvariumet før di nye steinenene komm oppi

[External Image]

bilde er tat ovenifra når di nye steinene er sat innd i akvariumet

[External Image]

det siste bilde er å tat ovenifra og det er av skjelene jeg har laggt oppi akvariumet

[External Image]
Inaktiv bruker
to bilder til

en av di nye stenene

[External Image]

en av di nye steinene

[External Image]
Inaktiv bruker
fler steiner med alger har flytet innd i dete akvariumet bilder kommer så fort jeg er hjemme fra cen dritteite skolen jeg går på =
Artig prosjekt dette her, blir spennende å følge med på utviklingen. Tolmodighet er et must
Inaktiv bruker
jep jeg gleder meg felt til at steinene blir helt deket av tråalger og andre algetyper =
Inaktiv bruker
jeg har bestemt meg for å ha dene rekearten i akvariume etter vert
da blir det fint med Grønn Reke i dete akvariumet med tiden =
Hva med å sette inn en reke som synes i alt det grønne?
De røde kirsebærrekene hadde kansje vært lettere å få øye på oppi der.

Inaktiv bruker
ja men det er jo gøyere og lete etter rekene for å se dem em å se dem nesten heletiden =
Inaktiv bruker
men altså, ser på de første bildene dine, at det ligger endel steiner lent inntil siteruta på akvariet, det er ikke veldig lurt, for egen sikkerhet, å husets sikkerhet...
for når det blir punkbelastning på en av rutene, kan/vil det sprekke, å du vil ha vann utover gulvet.. vannet vil også trekke ned i gulvet, det kan føre til fuktskader..

bare la igjen en liten sikkerhetsvarsel der ang steinene som lå lent inntil siden der..
Inaktiv bruker
dra ned og order mede nå
Inaktiv bruker
1 nye bilder av forandringene jeg gjore

fra siden av akvariumet =

[External Image]
Dersom du dropper alle de runde steinene, så vil du få mer stabilitet i røysa di. I tillegg er det finest med steiner av samme type i karet. Det ser mer naturlig ut.
Jøsses.. Det var en fin artikkel og gleder meg til å følge med på dette, David! Hvis du får det til tror jeg at jeg kanskje kommer til å prøve også! Ta mye bilder fra både nært og fjernt!

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Trond H Johansen
Reklame for plussmedlemskap