- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Gaffel i akvariet!
Gaffel i akvariet!
Postet 05.11.08 kl 22:00
Postet 05.11.08 kl 22:05
Postet 05.11.08 kl 22:07
Postet 05.11.08 kl 22:07
SoVeT-skje er fint men bruk en som er rustfri og ha gjerne en egen til dette formålet. Det er ikke alle oppvaskmaskiner som skyller like godt og såperester er ikke noe kupp i karet..
Såperesser er jo ikke noe problem, bare å skylle dem under springen før man tar dem i karet det for å være sikker. Selv vasker jeg mine i oppvaskmaskina med gjevne mellomrom. Ikke noe problem det.
Postet 05.11.08 kl 22:09
Postet 05.11.08 kl 22:16
Postet 05.11.08 kl 22:18
Postet 05.11.08 kl 22:27
Alvorlig talt, hva slags gafler spiser dere med? Er de så spisse at en fisk kan ta selvmord med å svømme litt uvørent rundt i karet? Det tror ikke jeg!
Fliser fra røttene våre, ja de er derimot spisse. Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har fått flis i fingeren, men husker ingen tilfeller av en uønsket gaffel spiddet inn i tommeltotten!! Jeg tror fiskene selv utmerket klarer å la være å skade seg på gaffelen.
Fliser fra røttene våre, ja de er derimot spisse. Jeg har ikke tall på alle gangene jeg har fått flis i fingeren, men husker ingen tilfeller av en uønsket gaffel spiddet inn i tommeltotten!! Jeg tror fiskene selv utmerket klarer å la være å skade seg på gaffelen.
Postet 05.11.08 kl 22:43
gorfAlvorlig talt, hva slags gafler spiser dere med? Er de så spisse at en fisk kan ta selvmord med å svømme litt uvørent rundt i karet? Det tror ikke jeg!
Tror neppe fisken klarer å "spidde" seg selv, men en rift kan være nok til at den får plager av annet slag.
Hvis man har flere maller i et kar så kan man ofte observere litt knuffing og slossing rundt bestikket. En gaffel blir da unødvendig risiko når det fungerer like bra med en skje.
Har du bare en rolig malle så går det sikkert bra.
Postet 06.11.08 kl 08:30
Postet 06.11.08 kl 10:25
Gaffel i akvariet
Jeg mater ofte fiskene og mallene mine med squash, agurk, brokkoli. Da fester jeg disse til en stein med en strikk. Når denne blir liggende på bunn får alle fiskene kommet til. Kan jo også legge to steiner med mat festet med strikk også - da er en iallefall sikker på at alle får. Så finnes det noen fine foringsklyper å få kjøpt. Festes med en sugekopp på glasset og klypa kan tas av for å feste på mat for så og settes tilbake på sugekoppen
Postet 07.11.08 kl 01:27
Postet 07.11.08 kl 02:46