Dere som har tetra tec ex 1200, min lekker... noen som kan hjelpe...?

Skal det være vann i topplokket...?
Den er knappe 1 mnd gammel..

Skulle starte den opp igjen etter et lite stopp, og nå lekker den fra festene...


Noen som kan hjelpe...?
gå tilbake til butikken du kjøpte den på... skal vel være en slags garanti for sånt?
Sikker på at topplokket sitter skikkelig? Lokket kan være litt vrient å få ordentlig på plass på disse pumpene.
Sjekk at alle kurvene sitter som de skal, en liten skjevhet i kurvene gjør at lokket ikke blir helt tight.


Bytt pakningen som sitter rundt loket. Hadde dette problemet selv, fordi pakningen var dårlig.

Ny pakning får du kjøpt bla.annet på [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=3415&HKatID=]webzoo.[/URL]

Er pumpa ny og du har kvittering på den, så kan du jo klage til butikken der du kjøpte.

Du skriver a pumpa er knappe 1 mnd gammel, så jeg tviler egentlig på at det kan være pakningen.

Det er veldig nøye at kurvene sitter perfekt nedi bøtta! Jeg har både tetratec og eheim utvendig, men det er kun tetratec jeg får lekkasje på de gangene jeg har åpna den. Så jeg vil tro at det ikke er noe feil med pumpa, men kanskje noe av filterinnholdet ligger bittelitt ujevnt og gjør at kurvene ikke ligger riktig.
Det som er så rart er at jeg ikke åpnet før jeg startet den igjen, den ble bare flyttet forsiktig ett par meter..

Før det har den gått pent i akvariet uten lakkasjer...


Er det nå man skal angre på at den ble kjøpt gjennom nettbutikk...?
Hvis pakningen under lokket sitter skjevt, er skadd eller kurvene ligger skjevt, vil man kunne få lekkasje ut fra pumpa, som nevt over her - men ingen av de tingene kan forårsake vann i selve pumpeholdet som jeg kan skjønne.

Da vi fikk vann i pumpehodet på Tetra ex 1200, sugde det inn litt og litt vann under bruk, i løpet av en time eller to ble det fullt og begynte å dryppe ut fra lokket - jeg tror problemet var lokalisert til pakningen som sitter rundt den pumpeknappen (mekanisken som man suger inn vann i pumpen med) - siden det var innenfor garantitiden skrudde jeg ikke opp lokket.

Fikk ny pumpe fra leverandøren.
Tror jeg skal ringe webzoo...;o)
Nei, du trenger ikke angre. Jeg hadde akkurat samme problemtet med 1200 pumpa mi i begynnelsen, men som nevnt ovenfor, svakheten til Tetratec pumpene er at dem er veldig følsomme på at kurvene sitter riktig. Det er piler på håndtaket til kurvene som anviser hvordan dem skal settes oppå hverandre.

Jon
men, det er bare det at lokket ikke ble tatt av, ingenting ble tatt ut før den ble satt i gang igjen..kun flyttet litt på...

skal uansett nå, som lokket ble tatt av etter at det rant ut av den, skal jeg være påpasselig på at alt sitter riktig..




takk for svar folkens...
Hei Hildrum

Jeg bare lurte på om du har fått pumpa tett igjen?

Jon
Jon Bruce
Så hyggelig at du spør...
Nei, jeg har ikke hatt tid til å gjøre noe enda...
Inaktiv bruker
Hildrum76
Det som er så rart er at jeg ikke åpnet før jeg startet den igjen, den ble bare flyttet forsiktig ett par meter.. Før det har den gått pent i akvariet uten lakkasjer... Er det nå man skal angre på at den ble kjøpt gjennom nettbutikk...?


Hei

Har opplevd det samme med min Tetratec EX 1200.

Den begynte å lekke vann etter ca 10 dagers drift. Den ble åpnet flere ganger og montert riktig uten at det hjelpte. Ble returnert til slutt og jeg venter på svar fra nettbutikken.

Lekasje
Jeg sliter med det samme.
Jeg har lekasje i lokket, ikke i paknigen mellom beholder og lokk.
Vannet kommer ut ved håndtakene, og ikke der lokk og beholder møtes.
Så det er ikke skjeve kurver.
Det er nok pakningene til manuel pumpe i lokket som ikke holder tett.
Jeg har snakket med Webzoo i dag, men får ikke vite noe før kl 15:00 idag.
Får jeg tid kommer jeg tilbake til dere i kveld
Auda, jeg liker ikke at så mange tydeligvis har problemer med denne pumpa..
jeg er veldig fornøyd med tetratec på alle måter bortsett fra akkurat dette med å få den tett etter å ha åpna den. men når flere sier at den til og med begynner å lekke etter å ha stått i ro en god stund? Grøss, tenk hvis det skjer mens man er borte en god stund!
Har 4 stk av 1200,en disse er fra 2 til 1 år gamle.
Etter rengjøring av en av disse så fikk jeg en lekasje etter ca 1 døgn, etter sammensetningen av pumpa.
Etter mye søking og feiling for og finne ut hvor den lakk, viste det seg at den lakk en eller annen plass i adapteren mellom slangen og selve pumpehodet.

Det viste seg at vannet tok en uventet bane inne i selve toppdekselet til pumpa, slik at det så ut som om lekasjen kom fra O ringen mellom bøtta og pumpe hodet.
Noe som viste seg og ikke stemme.
Bestilte nye del på lokal akvarieforetning, under 80 kr, skiftet denne og alt funka fint.
På sidene til webzo har de deltegning på Tetratec sine pumper, delen som lakk hos meg er del nr. 1

Lykke til med feilsøkningen.
Lro
Auda, jeg liker ikke at så mange tydeligvis har problemer med denne pumpa..


Samme her...! Jeg har gått og vurdert å kjøpe meg en av Tetra Tec EX pumpene, men denne tråden har skremt meg helt fra det!
Jeg holder meg til Eheim.
mona o
[QUOTE=Lro]Auda, jeg liker ikke at så mange tydeligvis har problemer med denne pumpa..


Samme her...! Jeg har gått og vurdert å kjøpe meg en av Tetra Tec EX pumpene, men denne tråden har skremt meg helt fra det!
Jeg holder meg til Eheim.

Ja, jeg hadde tenkt å etterhvert bytte ut eheimpumpa i 250L med en tetratec siden jeg ellers er så veldig fornøyd med tetratec, men nå har jeg virkelig ombestemt meg. Veldig synd da..
stigger
Har 4 stk av 1200,en disse er fra 2 til 1 år gamle. Etter rengjøring av en av disse så fikk jeg en lekasje etter ca 1 døgn, etter sammensetningen av pumpa. Etter mye søking og feiling for og finne ut hvor den lakk, viste det seg at den lakk en eller annen plass i adapteren mellom slangen og selve pumpehodet. Det viste seg at vannet tok en uventet bane inne i selve toppdekselet til pumpa, slik at det så ut som om lekasjen kom fra O ringen mellom bøtta og pumpe hodet. Noe som viste seg og ikke stemme. Bestilte nye del på lokal akvarieforetning, under 80 kr, skiftet denne og alt funka fint. På sidene til webzo har de deltegning på Tetratec sine pumper, delen som lakk hos meg er del nr. 1 Lykke til med feilsøkningen.


Det må jo gå ann å skifte O-ringene,og ikke hele ventilen?
mona o
[QUOTE=Lro]Auda, jeg liker ikke at så mange tydeligvis har problemer med denne pumpa..


Samme her...! Jeg har gått og vurdert å kjøpe meg en av Tetra Tec EX pumpene, men denne tråden har skremt meg helt fra det!
Jeg holder meg til Eheim.

Har 4 stk tetra tec 1200. Har ikke hatt noe problem med dem.
Har 5 stk eheim 2028. Har lekkasje på 3 (tre !) av disse.

Nå skal det sies at to av disse tre var kjøpt brukt, og ikke vedlikeholdt slik som de skulle. Husk på å smørre O ringen som ligger rund "automatisk priming knapp" på disse modellen av eiheim II filtrene!



Har selv 6stk Tetratec EX1200 gående her og foreløpig ikke hatt noe tull med de. De er ca. 1-1,5år gamle

Har også 7stk Eheim 2026 Pro 2, har hatt lekasje på flere av de, selv etter bytte av den store o-ring pakniga lekker den fortsatt + at slange adapteret på 3 av de har knekt, uten at jeg har vært hardhendt. Disse pumpene er 3 år gamle.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap