Sør-amerikansk biotop, for bladfisk

Dette prosjektet har jeg drevet og grublet på lenge, så nå som muligheten med et nytt kar kom, så slo jeg til

Skal prøve og få karet til å se så mye som mulig ut som amazonas elva.
med lav strøm og svake skildringer av lysstråler.

Bakgrunnen på karet har jeg tenkt at skal være store korkbark biter pålimt på glasset med en sort søppelsekk bak.
Bunnsubstratet skal være finkornet rådasand og eikeblader.

Av fisk og planter så skal jeg jo selfølgelig ha bladfisk, men vil også ha en gruppe på fem store corydoras shwartzei. av planter vil jeg ha tre fire vanlige sverdplanter og gullerot gress.
Har gjort avtale nå, karet vill komme i løped av uka.

Jeg har allerede skaffet meg plante og rådasand, planta er en ecinodorus decumbus(en lang sverdplante og rådasanden er 0,33millimeter stor.

Til helgen skal jeg til oslo får å kjøpe korkbark.
Spennende, gleder meg til å følge med på denne Kanskje du inspirerer meg til å skaffe meg bladfisk etterhvert, he he...

Men må du til Oslo for å skaffe korkbark? Ikke noe du får tak i der du bor?
Inaktiv bruker
dette må jeg følge med på
Inaktiv bruker
dete må jeg føle med på =
veldig hyggelig

I dag har jeg vært på akvarietmagasinet i oslo og kjøpt korkbark i løsvekt,
skal prøve å få festet det på glasset i løped av uka, så jeg kan fylle sand og vann i karet før lørdag. Men først så må karet komme da


Bark
[External Image]

Beklager den dårlige kvaliteten på bildet, driver desperat og leter etter speilrefleks kamera på finn.no
Jeg så blasfisker på Dyrebutikken ved Bislet idag... Veldig kule fisker, men trenger man ikke bananfluer for å ha disse?

Mvh: PK
Ja men ikke bare det, de trenger levende fòr... maur, mygglarver, småfisk, reker og bananfluer...
Skulle egentlig ha henta karet i dag, men ble stoppet på grunn av sykdom

Sand og alt er klart.. trenger bare karet. Skal prøve å få gjort en ny avtale til uka.
Nå har karet endeligkommet, jeg driver og fyller vann i det for å sjekke om det er tett... Let the game begin
Du skriver at karet (i entall) er kommet, men det står da tre kar linet opp på gulvet der?
Hva skal du ha i de andre to akvariene?
Det karet som skal brukes til dette prosjektet er kommet Men ja, to andre kar er også kommet...

Det er ikke sikkert at alle karene skal brukes, siden et eller to av dem kanskje ikke er tette. Men hvis de er tette så skal iallefall det ene bli til et sør-amerikansk biotop for sjakkbrett ciklider.
Modell av bakgrunn
Hurra Karet er tett, nå gjenstår bare vaskingen.

Mens jeg har ventet på "resultatene" så har jeg drevet med å laget en model av bakgrunnen.

[External Image]

Slik ble den tror jeg vil ha den sånn.
Inaktiv bruker
fine bilder gk =
Sånn, da var korken limt på glasset, og karet fylt med vann

skal fylle sand i karet så snart som mulig... men jeg må først på jobb.
Så når jeg kommer hjem så blir det nok en iten sandstorm i karet ja

[External Image]
Inaktiv bruker
det var jo et fint bilde =
Dette blir bra Men du skulle ikke ha malt med en mørk farge bak? Sånn at det ikke blir så lyse glipper mellom barken?
Lro
Dette blir bra :) Men du skulle ikke ha malt med en mørk farge bak? Sånn at det ikke blir så lyse glipper mellom barken?


Jeg fester heller en sort søppelsekk bak istedet, så hvis jeg skulle lage en ny innredning så kan jeg enkelt ta av søppelsekken.

Setter i gang med å helle i sand nå
Så stilige korken ble! Jeg har også masse kork liggende i skuffen, men det har aldri blitt til at jeg har brukt de til noe... Kanskje jeg skulle gjøre noe med det engang Det skal bli spennende å følge med prosjektet ditt.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap