Teknisk bråk i akvariet -plagsomt for fisk?

Var på byen i går og når jeg kom hjem satt jeg meg foran akvariene. Var litt beruset så fant plutselig ut at jeg skulle lytte på akvariene. La øret inntil alle akvariene og hørte etter lyder.

Fikk jo sjokk over det ene karet mitt, Kuhlii landsbyen min. Der bråka det! Jeg visste fra før av at lampa dura litt, men har ikke hørt at pumpa også bråker. Virkelig en intens lyd når jeg la øret inntil karet. Og det må jo være sånn det vil høres ut for fisk som skal være inni der?!

heldigvis har jeg ennå ikke fått tak i akkurat den fisken jeg vil ha så det er fortsatt fisketomt. Men jeg renska opp i der i går og bytta vann fordi jeg skulle til Jan Holt i dag å kjøpe fisk.. etter en mnd skulle jeg endelig få fisk oppi karet og gleda meg sånn!

Jeg er ikke fornøyd med den pumpa jeg har der så den skulle jeg bytte ut med en ny i dag likevel (stillegående) Men fortsatt er det litt lyd i lampa. Jeg hadde bestemt meg for at jeg selv hadde vent meg til lyden av lampa. Den er kjøpt i Tyskland og eneste tilbudet de kunne gi meg er at jeg sender den tilbake for rep.. Jeg gidder jo ikke sende den tilbake til Tyskland.

Men kommer jeg til å plage vettet av fisken med at lampa durer litt? jeg mener, jeg hadde vel klikka tvert av et døgn under vann i dette karet med den lyden hele tida. Hva skal jeg gjøre? Nå er jeg bare skikkelig frustrert over dette karet...
Inaktiv bruker
Bare et lite spørsmål!

Hvordan tror du en elv høres ut under vann, feks Rio Xingu som er en raskt rennende elv?
Ikke lydløs iallefall
Litt during i karene mine også, men det er vel som bakgrunnstøy for oss, man blir vant til det Jeg tenker ikke over fugle- og froskesang og bilstøy, selv om det er ganske konstant.
Bare det at du tenkte på å lytte til akvariene dine, du var kanskje blitt beautifull??
Aldri tenkt over det med lyd i akvariene, bare utenfor.
Galemor
Bare det at du tenkte på å lytte til akvariene dine, du var kanskje blitt beautifull?? Aldri tenkt over det med lyd i akvariene, bare utenfor.


Jepp, rimelig bedugget etter er tur på byen. Har jo aldri tenkt på å lytte på aklvariene mine før

...
Bare et lite spørsmål!

Hvordan tror du en elv høres ut under vann, feks Rio Xingu som er en raskt rennende elv?
Ikke lydløs iallefall

Ja, det har du jammen meg rett i!

Jeg stikker og kjøper fisk i dag jeg
Nei men søren da, ingen som svarer på telefonen hos Jan Holt. Da har de vel ikke søndagsåpent i jula da...
Inaktiv bruker
Bråkete fisker... nei hører lyder i hodet....
Lro
[QUOTE=Galemor]Bare det at du tenkte på å lytte til akvariene dine, du var kanskje blitt beautifull?? Aldri tenkt over det med lyd i akvariene, bare utenfor.


Jepp, rimelig bedugget etter er tur på byen. Har jo aldri tenkt på å lytte på aklvariene mine før

Godt du bare lyttet og ikke snakket i akvariet på liks med de som snakker i toalettet etter en bytur.....................
Jeg har faktisk lyttet på akvarier mange ganger! Jeg har også blitt overrasket over støynivået det faktisk er der. Enkelte powerhead'er for eksempel... det er helt utrolig. Vet at jeg hadde blitt sprø av å ha den lyden i ørene konstant iallefall!

Det er jo ikke alle akvarefisk som kommer fra fossende stryk og elver, mange kommer fra stille og rolige kulper og små vann.

Men på den annen side; mange av akvariefiskene våre er jo født i fangenskap, i bråkete omgivelser i oppdrettsanlegg osv. De er ikke vant til noe annet.
kairo
[QUOTE=Lro][QUOTE=Galemor]Bare det at du tenkte på å lytte til akvariene dine, du var kanskje blitt beautifull?? Aldri tenkt over det med lyd i akvariene, bare utenfor.


Jepp, rimelig bedugget etter er tur på byen. Har jo aldri tenkt på å lytte på aklvariene mine før

Godt du bare lyttet og ikke snakket i akvariet på liks med de som snakker i toalettet etter en bytur.....................

Ha ha, så bedugget var jeg heldigvis ikke
mona o
Jeg har faktisk lyttet på akvarier mange ganger! :) Jeg har også blitt overrasket over støynivået det faktisk er der. Enkelte powerhead'er for eksempel... det er helt utrolig. Vet at jeg hadde blitt sprø av å ha den lyden i ørene konstant iallefall! Det er jo ikke alle akvarefisk som kommer fra fossende stryk og elver, mange kommer fra stille og rolige kulper og små vann. Men på den annen side; mange av akvariefiskene våre er jo født i fangenskap, i bråkete omgivelser i oppdrettsanlegg osv. De er ikke vant til noe annet.


Er stort sett VF jeg kjøper så får litt dårlig samvittighet for fisken. Tror nok heller ingen av mine fisk kommer fra direkte bråkete vann/elver.

Det er ikke lyd omtrent på de to karene som har utvendige filter, kun disse med blåmatte og powerhead..
Inaktiv bruker
Lro
[QUOTE=mona o]Jeg har faktisk lyttet på akvarier mange ganger! :) Jeg har også blitt overrasket over støynivået det faktisk er der. Enkelte powerhead'er for eksempel... det er helt utrolig. Vet at jeg hadde blitt sprø av å ha den lyden i ørene konstant iallefall! Det er jo ikke alle akvarefisk som kommer fra fossende stryk og elver, mange kommer fra stille og rolige kulper og små vann. Men på den annen side; mange av akvariefiskene våre er jo født i fangenskap, i bråkete omgivelser i oppdrettsanlegg osv. De er ikke vant til noe annet.


Er stort sett VF jeg kjøper så får litt dårlig samvittighet for fisken. Tror nok heller ingen av mine fisk kommer fra direkte bråkete vann/elver.

Det er ikke lyd omtrent på de to karene som har utvendige filter, kun disse med blåmatte og powerhead..

Har erfaring selv med bråkete powerhead i filterboksene. Skal reklamere på en av dem, da den passer bedre til massasjeapparat.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap