Dragefisk?

Hei!
Var på en dyrebutikk i dag og fikk se noen riktig pene små fisk som de hadde hatt inne i ganske mange uker.
De var ganske små og hun sa at ingen kjøpte dem for de var små og lette å overse.
I alle fall, de hadde nydelige finne stråler bakover finnene, ganske spisse i hodet og ikke mere enn 4-5 cm store.
De var under navnet Dragefisk, men hadde ikke latinsk navn.
Ganske umulig å finne noe annet enn en saltvans fisk under det navnet.
Noen som har en anelse om hva jeg snakker om?
Drageål
Kan det vere denne:

Har hatt lyst på denne helt siden jeg oppdaget den i basen. Har ikke plass i akvariet, men den skal jeg ha når jeg bygger drømmeakvariet mitt. For det blir stort nok til alle fisk jeg kunne tenkt meg....
Det er garantert Dragefinne, den lille lekre tassen som Tante Astrid linker til ovenfor
Den ER lett å overse i butikk-akvarier, der er de gjerne små, bleke og fargeløse og forsvinner litt i mengden blant glorete platy og gullfisk.

Det er en utrolig fin liten stimfisk som jeg selv har lurt på å skaffe meg flere ganger.
Sjekk ut denne siden her om denne fisken. Mye interresang info og flotte bilder! Jeg har bestilt meg 30 stk av denne, klarer nesten ikke å vente. Er en nydelig fisk men blir lett oversett i butikken.
Holy macaroni! Jeg er solgt og jeg bare MÅ ha denne fisken, pronto
Neste gang jeg drar til bye skal jeg ha med denne hjem igjen. Gleder meg nå, hehe. De var da utrolig fine.
Og det stemmer, Dragefinne var helt rett tusen takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap