Hva het disse plantene?

Noen som vet hva disse planter heter og kan gi meg linken til info om disse?
Er dette planter som tåler at fisk spïser på de, uten de blir ødelagt?


Takk!
ett lite tips, ta plantene ut av potten og ta vekk ulla, ellers råtner de. de to siste bildene er ikke akvarieplante, men en stueplante. den vil råtne etter en tid. de andre vet jeg ikke
Da er det alle for denne gang. Håper noen vet svaret jeg stile i første innlegg.
Sanne
ett lite tips, ta plantene ut av potten og ta vekk ulla, ellers råtner de. de to siste bildene er ikke akvarieplante, men en stueplante. den vil råtne etter en tid. de andre vet jeg ikke



Dette er planter jeg skal kanskje kjøpe på mandag. Men er usikker, trenger litt plante info først ut fra plante basen, men jeg kan ikke lete der uten å vite hva dette er slags planter.
Jeg ha på følelsen at det var stue planter de to siste på første innlegget. Rart de selger stue planter som ikke tåler å stå i akvarium.

Håper noen andre vet svaret og kan hjelpe meg:=)

Takk!
Jeg gir deg bare familienavn så får du søke og sammenligne selv for å finne helt riktig plante.

I rekkefølge etter bildene fra topp:

cabomba
anubias
dracaena (ikke akvarieplante)
anubias
vet ikke (men ikke akvarieplante)
vet ikke (men ikke akvarieplante)
anubias
vet ikke (men kanskje en Echinodorus av noe slag?)
anubias

Søk i plantebasen på navnene.

Du har kjøpt noen planter som bare kommer til å dø under vann, altså de som ikke er vannplanter/akvarieplanter. De ville jeg gått tilbake til butikken med og fått bytta i vannplanter. Ellers er det desverre penger rett ut av vindu
Siste er en vallisneria. Dette er en veldig god akvarieplante etter min smak
Chanell78
[QUOTE=Sanne]ett lite tips, ta plantene ut av potten og ta vekk ulla, ellers råtner de. de to siste bildene er ikke akvarieplante, men en stueplante. den vil råtne etter en tid. de andre vet jeg ikke



Dette er planter jeg skal kanskje kjøpe på mandag. Men er usikker, trenger litt plante info først ut fra plante basen, men jeg kan ikke lete der uten å vite hva dette er slags planter.
Jeg ha på følelsen at det var stue planter de to siste på første innlegget. Rart de selger stue planter som ikke tåler å stå i akvarium.

Håper noen andre vet svaret og kan hjelpe meg:=)

Takk!

Å så bra da, at du ikke har kjøpt dem allerede! Var jo lurt av deg å legge ut bildene av dem før du kjøper
Anubias barteri er en flott plante som er relativt lett å holde.

Den skaper bra skjul for fisken, samtidig kan du se dem godt for det blir som et tak over et hus
[QUOTE=Lisbeth]Jeg gir deg bare familienavn så får du søke og sammenligne selv for å finne helt riktig plante.

I rekkefølge etter bildene fra topp:

1. cabomba
2. anubias
3. dracaena (ikke akvarieplante)
4. anubias
5. vet ikke (men ikke akvarieplante)
6. vet ikke (men ikke akvarieplante)
7. anubias
8. vet ikke (men kanskje en Echinodorus av noe slag?)
9. anubias

Søk i plantebasen på navnene.

Du har kjøpt noen planter som bare kommer til å dø under vann, altså de som ikke er vannplanter/akvarieplanter. De ville jeg gått tilbake til butikken med og fått bytta i vannplanter. Ellers er det desverre penger rett ut av vindu [/QUOTE



Er dette rett plante: http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1197&tab=3 cabomba


http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1127&tab=1 anubias ( bilde 2 ovenfra.)


http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1126 anubias ( nr. 4)


http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1127 anubias ( nr. 7.)


Håper noen kan gi meg linken til nr. 8 og 9

http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1091 vallisneria ( nr.10)



jeg er kjempe usikker nå, håper noen kan være snill å lete opp rett plante i rekke følge slik jeg la de ut. Men stue plante trenger dere ikke lete opp, bare å skrive at det er stue plante så rett plante etterpå.

takk!
Symbiosemannen
Anubias barteri er en flott plante som er relativt lett å holde. Den skaper bra skjul for fisken, samtidig kan du se dem godt for det blir som et tak over et hus :)




Hvilken plante av de jeg la ut er dette, har du linken til plante info?
Symbiosemannen
Anubias barteri er en flott plante som er relativt lett å holde. Den skaper bra skjul for fisken, samtidig kan du se dem godt for det blir som et tak over et hus :)


Chanell78
Hvilken plante av de jeg la ut er dette, har du linken til plante info?


Denne:

[External Image]
Chanell78
Er dette planter som tåler at fisk spïser på de, uten de blir ødelagt?


Hva slags fisk tenker du på da? Det avhenger jo helt av hva slags fisk du har tenkt å ha, for noen spiser jo på alt, mens andre lar visse typer planter være i fred.

Anubias pleier imidlertid å få stå i fred, ettersom den har så seige og tjukke blad at fisk ikke greier å spise dem. Men de vokser utrolig sakte, så du må kjøpe mange.

Vallisneria får også gjerne stå i fred, og den vokser og sprer seg ganske kjapt. Den vil derfor tåle til en viss grad å bli beitet litt på.
Cabomba er også svært hurtigvoksende, men jeg kjenner ikke til om den beites på av fisk.
Jeg har selv 5 stk. i mitt kar og de holder seg fine Bladene vokser sakte, men røttene vokser kjempefort, hvis du surrer litt fiskesen rundt den oppå en trerot,stein eller lignende vil du se at røttene vokser nedover mot bunnen og graver seg nedover...

Plante å anbefale!

Bare se på akvarietråden min:
mona o
[QUOTE=Symbiosemannen]Anubias barteri er en flott plante som er relativt lett å holde. Den skaper bra skjul for fisken, samtidig kan du se dem godt for det blir som et tak over et hus :)


Chanell78
Hvilken plante av de jeg la ut er dette, har du linken til plante info?


Denne:

[External Image]


Takk, denne syntes jeg er så fin.
mona o
[QUOTE=Chanell78]Er dette planter som tåler at fisk spïser på de, uten de blir ødelagt?


Hva slags fisk tenker du på da? Det avhenger jo helt av hva slags fisk du har tenkt å ha, for noen spiser jo på alt, mens andre lar visse typer planter være i fred.

Anubias pleier imidlertid å få stå i fred, ettersom den har så seige og tjukke blad at fisk ikke greier å spise dem. Men de vokser utrolig sakte, så du må kjøpe mange.

Vallisneria får også gjerne stå i fred, og den vokser og sprer seg ganske kjapt. Den vil derfor tåle til en viss grad å bli beitet litt på.
Cabomba er også svært hurtigvoksende, men jeg kjenner ikke til om den beites på av fisk.




Jeg er så ny på dette med planter, så kan du være snill og vise med bilde/ link.
fisken jeg har er: guppy, molly, seilfinnemolly, sverddrage, platy, algespisere, eplesnegle, posthornsnegle, neontetra og kardinaltetra
Symbiosemannen
Jeg har selv 5 stk. i mitt kar og de holder seg fine :) Bladene vokser sakte, men røttene vokser kjempefort, hvis du surrer litt fiskesen rundt den oppå en trerot,stein eller lignende vil du se at røttene vokser nedover mot bunnen og graver seg nedover... Plante å anbefale! Bare se på akvarietråden min:




Hvilken plante mener du nå, har du link/ bilde?
Jeg snakket om anubias barteri

Og du kan gå inn på linken under her for å se plantene i mitt akvarium:
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap