Corydoras sammen med snegler!

Hei har ønske om oppdrett på en liten gruppe med Sterbai. De går i et kar sammen med 3 sjokoladeguramier og noen rosa eplesnegeler som det igjen har blitt mange unger på.

Da lurer jeg på om sneglene kan spise egg til Sterbaiene??
Fjerne sjokoladeguramiene?
Jeg har knurreguramier og de er i alle fall helt RÅ på å spise smårekene mine. Ferske egg er helst sikkert fristende. Coryene passer jo ikke på eggene sine..

PSST: Har du hatt sjokoladeguramiene lenge? Friske og fine? Kjøper dem gjerne av deg hvis du skal kvitte deg med dem
??
Hatt sjokoladeguramiene i 1-2 år. De er kjempefine men desverre ikke til salgs.

Men er det noen som vet mer om snegler i Corydoras kar? er det en heldig løsning?
Jeg vet ærlig talt ikke
men ville vært artig å visst, for jeg har satt sebrasnegler sammen med mine coryer?!
Mente selv d ville være et utmerket renovasjonsvesen,men kanskje de spiser cory egg - de er jo ufattelig små da?!
Må innrømme at jeg holder meg til sebrasnegglene, da jeg ikke vil ha sånn voldsom yngling på de, er livredd for å måtte begynne å kvttie meg med de i hopetall.
Jeg vil tro at eplesneglene vil spise cory egg hvis de kommer over dem. Det vil forsovid cory'ene også gjøre.

Så hvis du ønsker oppdrett så må du nok uansett ta ut eggene fra akvariet. Hvis ikke må du ha masse gjemmesteder og javamose så kan kanskje en og annen sterbai overleve.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap