Akvariebord på 30x60cm hvort stort kar kan jeg ha da?

Hei!
Jeg har et akvariebort på 30x60cm. Jeg har skjønt at det finnes noen standardmål på akvarier. Er det noen som vet hva jeg kan ha på dette bordet?
Du kan ha f.eks. dette.
TYpisk 54 litere (LxBxH 60x30x30) og 63 litere (LxBxH 60x30x35) som er standard mål på akvarier med bunnflate 60x30
Nei det akvarium er lengre en bordet, så sakvariet er for langt.
Du kan ha et akvarium som er like stort som bordet eller mindre akvarium. Akvariet kan eksplodere hvis det er 1 cm utfor bordet. Dette har min famile erfart selv.
Chanell78
Nei det akvarium er lengre en bordet, så sakvariet er for langt. Du kan ha et akvarium som er like stort som bordet eller mindre akvarium. Akvariet kan eksplodere hvis det er 1 cm utfor bordet. Dette har min famile erfart selv.

så kanskje 58x28?
Ja, de to målene jeg oppga er standardmål.

Akvastabil har 63 litere som er 60x30 og 35 høye. Og 54 literne som selges for 499 (eller var det 498) på Dahls Dyrerike i Moss har målene 60x30 og 30 høye. Jeg har en reol med 6 slike her
Chanell78
Nei det akvarium er lengre en bordet, så sakvariet er for langt. Du kan ha et akvarium som er like stort som bordet eller mindre akvarium. Akvariet kan eksplodere hvis det er 1 cm utfor bordet. Dette har min famile erfart selv.

Skjønte ikke denne jeg?

Hvis bordet er 60 langt og 30 bredt vil jo et akvarium som er 60 langt og 30 bredt passe akkurat?
Tørrfisk
Hei! Jeg har et akvariebort på 30x60cm. Jeg har skjønt at det finnes noen standardmål på akvarier. Er det noen som vet hva jeg kan ha på dette bordet?

Hvis 30 cm er lengden og 60 cm bredt. Må akvariet være 30 cm langt og 60 cm bredt. Eller mindre akvrium.
Chanell78
Hvis 30 cm er lengden og 60 cm bredt. Må akvariet være 30 cm langt og 60 cm bredt. Eller mindre akvrium.

Da vender du bordet 90 grader Så blir det 60 x 30...
Loomis
Da vender du bordet 90 grader ;) Så blir det 60 x 30...

Sorry, men nå lo jeg. Jeg er trøtt
ElinH
[QUOTE=Loomis] Da vender du bordet 90 grader ;) Så blir det 60 x 30...

Sorry, men nå lo jeg. Jeg er trøtt

Hehe ja en god latter forlenger livet
Inaktiv bruker
men det har no blitt sakt at akvariet kan være 60x30, noe som sier seg selv, men hvor stort han kan ha, avhenger strengt talt av hvor mye bordet tåler, og hvor stor tak høyde han har, er ikke noe som skulel til si disse målene L60xB30xH60, går fint det, men om det er særlig pent er nå en annen sak, og dessuten fryktelig dyrt men *det går*, om bordet tåler den vekta vell og merke.
så det vi HVET er jo bare GRUNNFLATA at den må være 60x30.
*væreveldigvrang*
Han spurte jo etter standardmål slik jeg tolker det.

Og om bordet eventuelt kan tåle 200 liter, og akvariet sånn sett kunne hatt grunnflate på 60x30, men høyde på 111 cm så kan neppe dette kalles standardmål.

Standardmål på akvarier med grunnflate 60x30 er som regel enten 30 cm høyt eller 35 cm høyt.

Og er det et akvariebord han har (som han sier), altså et som allerede er beregnet for akvarier med den grunnflaten, er det nok sikkert at det hvertfall tåler 63 liter.

Kan være litt vrang utpå kvelden jeg også
Hah!
Det er flere som kan være vrange...jeg, for eksempel

Trådstarter er ikke en han, men en hun...
Loomis
Hah! Det er flere som kan være vrange...jeg, for eksempel :) Trådstarter er ikke en [I]han[/I], men en [I]hun[/I]... ;)

Ouch :o

Jeg sa det - jeg er trøtt! Beklager tørrfisk!
Inaktiv bruker
beklager så meget, jeg la ikke merke til det, UNDSKYLD til trådstarter, ikke meningen, men begynner å bli kvelden
chr87
beklager så meget, jeg la ikke merke til det, UNDSKYLD til trådstarter, ikke meningen, men begynner å bli kvelden

*Unnskyld, men jeg må le jeg også* Det selvfølgelig helt i orden! God natt!
Da hører jeg på ElinH?

Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap