Kan disse være i samme akvarie?

Når jeg skal få meg et 200-250liters kar har jeg tenkt på å ha disse:
Apistogramma agassizi 3 hunner og 1 hann, Pangio kuhlii 2-3stk, Puntius nigrofasciatus 9-10stk, Mikrogeophagus ramirezi 6 hunner og 2 hanner, Pterygoplichthys pardalis L-021 2stk, Ancistrus sp. `opdrettsvarant` 3stk.
ÅPasser disse sammen eller er det for mange eller begge deler?

Takk for svar!

mvh Martin Andrè Radich!

Jeg vet ikke med de andre fiskene, men kuhlii-ål trives best i stim, om du får plass, se om du kan ha minst ti=)
Det blir ihvertfall for mange ciklider. Anbefaler at du enten velger en trio (en hann/to hunner) agassizii eller to par sommerfugler. Sommerfugler er parfisk så om du kjøper flere ungfisk for å se hvem som danner par, så må "overskuddet" fjernes hvis ikke så blir de som er til overs trakassert. Mener det holder med to par av sommerfugler i dette akvariet eller en trio agassizii.

Som nevnt så kan du gjerne ha flere kuhliier. Personlig så mener jeg at karet blir for lite for en fullvoksen pleco. Den blir dessuten såpass stor i forhold til dvergciklidene at selv om den ikke gjør ugang med vilje så vil de få problemer med å få frem egg og yngel. Det samme gjelder forøvrig barbene. De vil helt sikkert forsyne seg av ciklideungene.
Å!
Hva med Sommerfuglciklider 6 hunner og 4 hanner og 5 Kuhlii ål, 4 Sitronciklider 4 hunner og 2 hanner, Perlegurami 3 hunner og 1 hann?

Glemte at Ancistruser spiser egg!
Men kan jeg ha en gruppe med corydoras?
Blir det for mange eller passer dem ikke sammen eller noen annet?
Sommerfuglciklider: 2 hanner og 2 hunner
Perlegurami har jeg selv bare hatt som par, 1 han og 1 hunn, kan ha flere hunner
kuhlii ål 5-10stk
sitronciklider?, er ikke dette malawi?, ville ikke hatt de sammen med de andre
Corydoras spiser egg hvis de får tak i dem
Sommerfuglciklider skal velge partner skjøl!)-:= Så da får jeg nok ha det anntallet jeg skrev ki forigje innleg for jeg har høry at andre har hatt 4 hanner og 6-7 hunner og dem har bare fått 2 partnere som la egg.
Som nevnt så er sitronciklider ikke passende i dette selskapet. De er fra Tanganyika-sjøen og krever veldig hardt og alkalisk vann. Om du bestemmer deg for sommerfuglciklider så ville jeg ikke hatt andre ciklider i karet. De er veldig skjøre og blir lett syke av stress. Andre ciklider vil garantert stresse disse. Det er derfor du må plukke ut de som blir til overs etter at de har dannet par også siden de vil bli jaget og stresset.

Coryer kan gå bra sammen med sommerfuglene så sant ciklidene ikke krever hele bunnen som revir. Coryer krever fin sand og som nevnt så kan de spise egg, men det kan forsåvidt ciklidene også.
Noen som skal ut???
jeg er ganske ny i denne hobbyn. kjøpte akvarium i impusle handling.. har ikke peiling.. ((SORRY)) men begyner å få litt. MEN jeg har 4 neontetra 2 molly dalmantiner 1 av vær kjønn. 2 smerlinger (tiger) 1 scalare 1 algespiser (gull????) .. hjelp meg. akvariumet er 67 liter. kan jeg ha mer oppi??
BOBWILLY
jeg er ganske ny i denne hobbyn. kjøpte akvarium i impusle handling.. har ikke peiling.. ((SORRY)) men begyner å få litt. MEN jeg har 4 neontetra 2 molly dalmantiner 1 av vær kjønn. 2 smerlinger (tiger) 1 scalare 1 algespiser (gull????) .. hjelp meg. akvariumet er 67 liter. kan jeg ha mer oppi??

Det er best om du starter din egen tråd og ikke "kupper" Platy-fan sin Scalaren vil bli for stor til karet ditt etterhvert og jeg synes også at neontetraene burde være noen flere siden de er stimfisk. Anbefaler deg å lese i fiskebasen på de forskjellige fiskene du har og sjekk at de har samme krav til vannkvalitet og størrelse på akvariet. Artiklene i akvarieskolen kan også være bra å få med seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap