Hvilken fisker passer godt sammen med mix scalare??

Passer Slørhale sammen med Mix Scalare?
Jeg har 2 Mix Scalarer og lurer på om 2 Slørhaler passer sammen med 2 Mix Scalarer.
Nei...

Legger ved en link til en tidligere nesten likens tråd. Der det står hvorfor, innlegg av meg der, så gidder ikke å skrive på nytt her

Ok

Men er det noen andre fine fisker som går i lag med Scalarer da??

Litt kjedelig med et 60 liters akvarium med bare 2 Scalarer og 2 algeetere.
Scalarer kan gå sammen med mye, men i 60 liter så får scalarene plassproblemer ganske snart. De bør ha minst 200 liter.
Antar at de er små foreløpig?
vell, kan si det at scalare passer dårlig i så lite som 60 liter da. Så hvis du kvitter deg med scalarene eller kjøper større kar så er det ganske mye du kan ha )

Hvis du kvitter deg med scalarene, hva med et par rød kurvciklide? )
Eller noen guramier.
Paradisfisk.

Gå inn på kunnskap --> fiskebasen. Så søker du på fisker som passer til 60 liter og dine temperaturer ) Kommer fram ganske mye der.
Ulrik August
Ok Men er det noen andre fine fisker som går i lag med Scalarer da?? Litt kjedelig med et 60 liters akvarium med bare 2 Scalarer og 2 algeetere.

har du vært inne på fiskebasen å sett hva som står om scalarene.
der ser du hvordan de er og hvor stort akvarium de trenger for å trives.
Scalarene er små.

Hun i dyrebutikken sa det ville gå helt fint.

Jeg er nybegynner.
Ulrik August
Scalarene er små. Hun i dyrebutikken sa det ville gå helt fint. Jeg er nybegynner.

Okei, da har du som alle andre nybegynnere gått i samme felle. Ikke stol blindt på dyrebutikkene. De gir feil info støtt og stadig! Helt håpløst til tider, så du bør lese om aktuelle fisker på fiskebasen her inne før du drar og kjøper Så du bør dra tilbake og fortelle henne at du vil levere de tilbake og ha pengene tilbake da scalarer trenger mye mye mer enn 54 liter!

Jeg fikk råd fra dyrebutikken å stappe et lekende par med Sajica-ciklide nedi min 50 liter ilag med mine fine guppyer og diverse andre fine fisker. Det som skjedde var at sajica-ciklidene ble ganske så frustrert over alt alt for liten plass så de begynte å krangle med hverandre. SÅ røyk hele guppyflokken min. Og til slutt hadde jeg nesten ingen fisker igjen :-O Så, etter det så stoler jeg ikke på hva dyrebutikkene anbefaler og slikt lenger!

Men alle nybegynnere gjør feil, så skal ikke kjefte på deg pga det. Men les inne på profilen til scalare så skjønner du kravene )

Velkommen
Når det står kan bli 16 cm. høy mener de fra finne til finne eller bare kroppen?
Ulrik August
Ingen problem. Jeg har en venn som gjerne vil ha Scalarene når de blir for store men jeg leste at Scalarene kunne bli 16 cm. høy Når de sier det mener de fra finne til finne da eller bare kroppen?

Har hørt at det kan ødelegge litt veksten til scalarene hvis de er i for lite kar Du kan egentlig bare gi kompisen din scalarene med en gang, da vokser de nok enda raskere og trives mye bedre ) Og da er karet ditt ledig til ny fisk uten å bli overbelastet eller ødelegge plass til fisker som i utgangspunktet har for liten plass.
MEn har 60 liter ikke 54

Ikke at det har så mye og si

hehe
Takk for alle tipsa. Jeg går til dyrebutikken i mårrå og leverer tilbake scalarene.

NB:Kjøpte Scalarene i dag.
Slush

Du har en Scalare i 110 literen din da
Ulrik August
MEn har 60 liter ikke 54 Ikke at det har så mye og si hehe

he heh :P Ikke såå stor forskjell det nei, tror ikke 6 liter til og fra har noe å si :p:p
Men Shlush

DU har scalare i 110 liter!

Han på side en sa: man bør minst ha 200 liter
Ulrik August
Men Shlush DU har scalare i 110 liter! Han på side en sa: man bør minst ha 200 liter

Jeg skal ta med mine til venninnen min neste gang jeg skal hjem Men bor liksom nesten 4 timer unna liksom, samtidig som jeg må ta buss. Derfor er de fremdeles her )

Jeg har 2 stk scalarer som er på størrelse med (hva skal jeg si), ikke store vertfall. Litt større enn en 20kroning... Men har ikke planer om å ha de der nei.
Jeg mener at det skal gå bra foresten hvis du bare har 2 scalrarer pluss en ancistrus så går det jo bra med 110-160 også. Men de fleste vil ha mer enn 2 fisker i karet sitt. Vertfall jeg )
En fisk jeg er superfornøyd med er Egyptisk Munnruger ) Er fine når de farger ut... Så har 4 slike i min 110 liter, de blir nok glad når scalarene får nytt hjem. Ikke at de virker noe brydd av scalarene :p men hvis de tenker det samme som meg så vil de bli glad )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap