Stimfisk som liker seg i plante akvarium?

Overskriften sier vel sitt Men det jeg egetlig er på jakt etter er en stim fisk som trives på rundt 25-27 grader. Som også kan drettes opp i akvarium
Og da vil ha en Ph på rundt 6,7-7,0.
Det skal helst være en fisk som trives rundt i hele akvariumet men fungerer også fint med midtskilt/toppskilt
Glemte selvfølgelig akvariumet er på 500 L 90Lx80Bx70H
Jeg vet - jeg vet!

Iratherina Werneri! Denne har jeg skaffet meg 20 stk av selv nylig. Vil du ha en underholdene og vakker stimer er denne råflott. Sjekk litt priser rundt om kring, jeg har funnet den til 39, 49 og 89 pr stk her, Oslo og omegn..

Er en fyr som har dilla på disse og laget en egen nettside for denne nydelige fisken. Der noterer han også ned sine oppdrettserfaringer
Samlern 2008
Glemte selvfølgelig akvariumet er på 500 L 90Lx80Bx70H

Åhh, det er jo enda bedre til I. Werneri. Å skaffe en god gjeng med de og se de svømme langt. De virker ganske store med de lange dragefinnene så i et stort kar forsvinner de heller ikke.
Denne virket faktisk litt spennde
Utrolig flott fisk!

Ned i fiskebutikken å høre i morgen
Dette var faktisk en fisk jeg ikke har lagt merke til i fiskedatabasen aldri sett den før :O

(lese lese)

Noen flere forslag?
Hei jeg vil gjærne foreslå kardinal tetra,ja den er vanlig. Men helt utrolig nydelig sammens med mye grønt. Har 10 i mitt 100L ,mye grønt og de er bare helt nydelige Jeg har svart bakgrunn og lys sand. Vennene mine sier det er veldig vakkert. Sikler etter å se 70-80stk stime sammens i et større kar.
Liker også dem
Men mest lyst på noen ynglene stim fisk
Stim som yngler,mine barber yngler hele tiden. Cherrybarbe.
Bluelight
Stim som yngler,mine barber yngler hele tiden. Cherrybarbe.

Kjempe tips disse var også veldig fine!

Bare å komme med flere tips vis noen har noen
Rødmunnstetra er en bra stimfisk og den er pen å se på når de er mange.
Anita H
Rødmunnstetra er en bra stimfisk og den er pen å se på når de er mange.

Det tviler jeg ikke på
Men er det mulig å få yngel på disse?
Etter det jeg vet er det veldig vanskelig å få yngel på tetra....
Teit fisk da :P Men er jo fine da hehee
Får jeg foreslå glødelysdanio

Stimer like bra som rødmunnstetra, er penere enn neontetra.

Bildene i fiskebasen yter ingen rettferdighet.

Har du et godt beplantet akverium med "mosekratt" og uten for aggresive medfisker vil en og annen yngel overleve.

Hav med en bunch med en Nannostomus-art du synes er fin. Dyrego på Oslo city har både N. Marginatus, .N. Eques og N. digrammus. Noen av de til ca. 20 kr.
Mose er noe jeg styrer unna for tiden
Blir bare masse partikler og surr

Kjempe flott fisk
Inaktiv bruker
Kongotetra "leker blant plantene" og er en veldig aktiv og vakker fisk. Høres ut som et perfekt valg for meg
venusfisk er lett å få til å yngle visstnok, men det ser ut som de foretrekker mose.
Inaktiv bruker
hva med en stor stim med keisertetra di kan å yngle i dit akvarium uten problemer ?? =
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap