Når jeg tar fisk over i et annet kar.da dør noen av dem etter et par dager

tok 12 sebrafisk over i et annet kar .som stod ved siden av etter 2 dager døde 3 stk .har hatt samme problemet med annen fisk karene er nesten like store .vann fra samme sted .likt vann bytte
Har du sjekket pH og hardhet i begge karene? Selv om begge får vann fra samme kilde er det iblant forhold i karet som påvirker verdiene, og det er derfor lurt å sjekke før man flytter fisk.
Fisk som dør
nei har ikke.d (nybegynner så d holder).. skal i skall i butiken i morgen og kjøpe mat til mallene .kan jeg kjøpe noe som måler p.h
Er filteret i det karet du flytter fisk over til ferdig innkjørt? Hvis filteret ikke har gått lenge nok i akvariet (min 4 uker), kan det hende at fiskene dine rett og slett dør av nitrittforgiftning. Du bør skaffe deg dråpetest som måler nitritt (NO2).
evoT
Er filteret i det karet du flytter fisk over til ferdig innkjørt? Hvis filteret ikke har gått lenge nok i akvariet (min 4 uker), kan det hende at fiskene dine rett og slett dør av nitrittforgiftning. Du bør skaffe deg dråpetest som måler nitritt (NO2).
. takk for tipset .viste ikke at pumpa bør kjøres inn først,skulle kansje hjort d
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap