- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hva er dette ?
Hva er dette ?
Plutselig svømte denne rare rekelingnende dyret rundt i yngel akvariet mitt.
Fant en lik en i akvariet der jeg har tanganika fisker, Der har jeg foret med no rekefor,frysetørket pellets. Tenkte kanskje hvis dette foret har ligget i vannet å blitt råttent, at det ble no larver av det og så til denne jeg fant i karet..
hva tror dere at dette er ? Synes den ser litt skummel ut
Den liker seg på plantene..
Fant en lik en i akvariet der jeg har tanganika fisker, Der har jeg foret med no rekefor,frysetørket pellets. Tenkte kanskje hvis dette foret har ligget i vannet å blitt råttent, at det ble no larver av det og så til denne jeg fant i karet..
hva tror dere at dette er ? Synes den ser litt skummel ut
Den liker seg på plantene..
Postet 20.03.09 kl 14:09
Inaktiv bruker
Ser ut som en type saksedyr, ikke farlige. Syns de er litt søte jeg.
Postet 20.03.09 kl 14:11
Ser ut som en nymfe av øyenstikker. Dukker av og til opp i akvarier. De er rovdyr og kan fange og spise små fisk m.m.....
Postet 20.03.09 kl 14:24
Jepp det lingna på øyenstiker
det lingnet grasalt på øyyenstiker du kan jo fine noe anet å ha den i så du kan fora opp hehe :P
Postet 20.03.09 kl 15:15
Slo opp i den ene faktaboka mi og jet va jeg fant ut det skal jeg fortele dere
får øyenstikere blir til øyenstikere bor dem i van dem er rovdyr som er nevnt de er helt lik på bilde den har også jeler å den kan fort spise opp ungele din det der du har der e øyenstiker :P lurer på vordan den der har komet der:P
Postet 20.03.09 kl 15:19
Jepp, ser ut som en øyenstikkerbaby
Jeg får dem av og til i karene mine når jeg flytter flyteplanter fra dammen inn i karene for at sneglene skal få gumle på dem. Da bare fisker jeg dem ut med en håv og putter dem tilbake i dammen. De er svært rolige og stikker ikke av når man prøver å fange dem, så det er ikke noe dramatisk
Men som sagt over kan de finne på å ta yngel...
Jeg får dem av og til i karene mine når jeg flytter flyteplanter fra dammen inn i karene for at sneglene skal få gumle på dem. Da bare fisker jeg dem ut med en håv og putter dem tilbake i dammen. De er svært rolige og stikker ikke av når man prøver å fange dem, så det er ikke noe dramatisk
Men som sagt over kan de finne på å ta yngel...
Postet 20.03.09 kl 15:27
Postet 20.03.09 kl 15:28
Hmm
ja sei det kosen kan det ha sjed kone jo prøft å fåt de til å vokse :p
Postet 20.03.09 kl 15:32