Anniken's akvariumer :)

Heihei
Nå var det min tur å lage en tråd med mine akvariumer : D ! *Gleder meg* !
Har 2 akvariumer oppe og går.
Et 80 liter og et 55 !
Har et lite som jeg ikke har noe i . det er 25 liter.
Tror det skal bli yngel kar !
Kan begynne med 55litern hva jeg har nedi det :
7 Voksne guppyer , 2 hanner og 5jenter. og 10 yngel
2 Corydoras Aeneus
2 Tetra opplegg vet ikke navnet på den ..
Planter , Grus/sand , pynt.

80 liter'n :
1 scalare
1 sølv hai
5 som jeg ikke vet navnet på
1 Sugefisk
1 gjennomsiktig fisk
Planter, sand , akvariepynt.

25 liter'n :
Det tar vi som det kommer , men har en del spørsmål om det..
Lurer på om jeg trenger varmekolbe og pumpe i det ? siden det bare skal være yngel og kansje 1 sugefisk..?
Kansje jeg bare trenger en ovn og sette under så varmen er på 25-26 ?
Tar og legger med noen bilder av akvariumene og fiskene , så kansje dere vet hvilken fisk det er ? (di jeg ikke vet navnet på)

-Anniken Jeanett-
Vet du hva disse fiskene heter ?
SKulle gjærne ha vist det..
Takk på forhond
Sorttetra/skjørtetetra, ancistrus og den blanke tror jeg er en eller annen danio.

Æhh, du vet at scalare og sølvhai ikke passer i 80L? Har du lest om dem i basen her?
Okei , takk for det..
Ja jeg vet det.. trenger ikke lese om det vet at di ikke passer i lag !
Jeg kjøpte akvariume brukt og di var med akvariumet.
Skal selge di.
Ingen som svarte på om jeg kunne ha en varmovn under yngel karet , ingen som vet?
Etter at jeg rydda i akvariume forjegang ble alt så åpent , så hvis di yngler blir di sikkert spist , lurer på om jeg skal fixe det slik jeg hadde det..
Er en stund siden jeg skrev her , Ikke mye som har sjedd i akvariumene enn at en black tetra er blitt ganske FEIT ! den gjemmer seg heletiden/= !
Og i dag fikk jeg tilsent guppy yngel !
Kjempe fine .
Nå er det en veeeldig good stund siden jeg skrev her sist ..
Har fådd snegler , og di har fådd masse masse barn ;p !
Guppyene trives , noen dør og noen lever..
alt er fint med vannet ..
Tenkte jeg skulle få ut alle fiskene i fra 80 litern , og bruke det till guppyene , men .. ingen som vil kjøpe noe av det jeg selger.. ;/ !
I dag da jeg kom hjem , hadde jeg tydelig vis fådd yngel!
Men , syntes det var rart pga , alle var små , unntatt en , den hadde fådd farge allerede...
Orket ikke å lage nyyy tråd.. Så skriver bare litt igjenn her
Tenkt eg sku begynn å skriv litt om akvariume mitt , har et på ca 70-80 liter oppe å går no med litt fisk i..
ca 9 Små beibi Ancistrus
2 små beibi gule Ancistrus
2 Palettciklider (han og hunn )
4 små ciklider ( vet ikke hvilken art)
og 2 andre fisker jeg faktisk ikke vet navnet på..
Fiskene blir så og si flyttet til evt. større akvarium etter jul+ har et lite som jeg tenkte å starte opp litt fisk i .
Gul ancistrus er kanskje en L-144 det da? har du bilder av de andre fiskene? du ikke vet hva er?
Di andre innleggene er fra tidligere akvarium ..
men siden jeg dro til bodø for og føde så kunne jeg ikke passe di akvariumene . men er på'an igjenn hehe
Skal ta bilder av di ..
kamer'a mitt tror jeg begynner å ta kvelden snart , nøtter ikke om jeg bytter til nye batterier , sier bare at jeg må bytte batterier :s
Ja, sånn kan det gå. Holdt på med akvarium lenge?
Da har du holdt på lengre enn meg. Jeg begynte i sommer. Har et akvarium på 160 liter og et på 130.
Ganske lite som skjer i akvariumet mitt nå for tiden ..
Palettcikildene har tadd en hule , men er der bare avåtil , di har grevd ut en goo del sand/steiner inni den hula , ser det er kommet veldig mye uten på hulen , er en sand/stein bakkei fra hullet på hula og helt ned .. men hvordan vet jeg at di har lagt egg ? har hadd disse fiskene i snart 2 mnd , å di har ristet og grevd helt siden jeg fikk dem, men for 1-2 uker siden fikk jeg kokkosnøtthuler så di har , men vet ikke om det kommer noe der heller..
Du kan ta en lykt å forsøke å lyse inn i hula og se om du ser noe.
Jepp , prøvd på det , men lyse kom ikke inni :o , sia hula e litt langt i akvariume den tok eg ikke så nært ruta så eg klart å se inni den.. ser bare halle veggen inni
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap