Vanelig å stappe forskjellige fisker og reker sammen i en pose?

Hei!

Var nettopp å kjøpte fire indiske glassmaller, tre prakt botia, to små maller (De visste ikke navnet), og fire glassreker. Damen i butikken påsto at alle sammen var friske og raske, men var ikke villig til å la oss se på fiskene hun plukket ut..
Hun bokstaveligtalt kastet fisker og reker opp i samme lille pose, og var VELDIG lite forsiktig med posen, i det hun hånterte den. (Første posen greide hun å sette hull i!!!) Jeg var redd for at rekene skulle bli spist opp av fisken på turen hjem, så jeg spurte henne om dette. Det var heller andre veien rundt, fikk jeg da tilbake. Men hun ville selv ikke med det utsagnet dele opp fisker og reker. Syntes dette var merkelig oppførsel, men hun ble veldig snurt da jeg stilte kritiske spørsmål.
Da vi kom hjem nå med fiskene, var den ene glassmallen død. Nermere ettersyn avslørte at den var blitt spist på.
Og de to ukjente mallene, var fulle av hvite flekker og "pels". Vi tror dette er fløyelssyke eller sopp..

Er dette normal oppførsel fra dyrebutikker som selger fisk?
Er det normalt å pakke rubbel og bit i samme pose på den måten?
Hva skal man gjøre om man oppdager sykdommer og skader på helt nyinnkjøpt fisk? Vi har kun ett akvarium, og kan dermed ikke ha de syke i ett annet kar..

Håper på raskl tilbakemelding!

Mvh
Linn Theres.
Ingen tvil, ta de tilbake.
Dette er for dårlig =/
Plussmedlem
Dette er ikke normal pakking av fisk.
Virker lite gjennomtenkt og ganske amatørmessig.

Putt dem i en bøtte og levér dem tilbake i morgen.
Ok
Tusen takk for raskt svar!
Det skal jeg gjøre!
Blir skikkelig irritert når jeg leser dette, gå tilbake med fisken ja! Jeg vil tro at hun fisket opp de forskjellige fiskene fra forskjellige akvarier også? For du hadde vel ikke så flaks at akkurat de fiskene du ville ha gikk i samme kar?

Det er ikke sikkert at alle akvariene har samme vannverdier og da blir det stor belastning på fiskene som brått, uten akklimatisering blir puttet i annet vann og så i annet vann igjen hjemme hos deg. Her har virkelig damen gjort alt for at det skal gå galt med fisken din!
Hei
Gå tilbake med fiskene straks!
Gå til sjefen, hun som pakket bør relativt ikke stå i dyrebutikk!!!!
Elendig oppførsel!!!!
Blir meget forbannett av å høre at det går ann av noen som skal selge noe å gjøre det på den måten!


Dyrebutikken SKAL pakke ulike fisk i ulike poser.
De skal aldri blande fisker uansett!
Nå bør vel kunden få se de fiskene som en ønsker å kjøpe. Dette både fordi kunden skal kunne forsikre seg om at det er rett fisk og at fisken ikke er synlig syk eller har sår / skader som kan være vanskelig å se når fisken svømmer fritt.

Det er ikke uvanlig å pakke fisk som står i samme kar i samme pose, og nå er det også lik at en del butikker også har samme vannverdier i flere kar pga over renning og sumper. Skal en pakke flere fisk i samme pose bør en vite hvilke fisk dette kan gjøres med.

Jeg ville nok ikke ha pakket fisk og f eks reker i samme pose eller fisk som kan skade hverandre i en pose.

Det er ikke uvanlig at det er lekkasje på de posene som butikken får og som de selger fisk i. Jeg kan selvfølgelig ikke si noe om hvorvidt ekspeditøren i butikken behandlet poste uforsiktig eller ikke.

Derimot vet jeg at det ikke kommer noe som helst godt ut av en diskusjon om hvor mye feil eventuelt en ansatt i en butikk har gjort eller ikke.

Eventuelle klager på varer, fisk eller den servise som man mener en som kunde ikke har fått, bør taes opp direkte med aktuell butikkansatte eller andre hensiktsmessige måter.
Ville ha levert alt tilbake og aldri handlet der mer. Gambling med både helsa til fisken og i værste fall karet ditt.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap