Pris på viltfangt diskus.

Hei. Er det noen her som har peiling på hva en vilt fanget diskus bør koste?

Lurer på og kjøpe dette men prisen på diskus varierer så veldig fra butikk til butikk. de er ca 14-15 cm

Det er ikke rart det varierer da VF ikke bare er VF. Det hele kommer an på lokasjonen på discusen. Skal du først investere så ikke gjør dette uten at butikken har lokasjon på fisken. Hvis de har for eksemåel vanlige brune discus så går de gjerne for rundt 800. Er disse for ekesempel fra områder som er kjent for å ha fine farger på tegningene stiger prisen raskt opp til 1200-1500 kroner.

Særdeles vanskelig blir det når fisken ikke har farget ut ennå og da kan man aldri vite. Kjøp heller ikke for gammel VF da disse kan være mye eldre enn det som man tror.
Jeg var ute å så på disse fiskene. de så veldig flotte ut, men de er brune med striper på, de kommer fra brasil. Lokasjon på fisken vil det si papirer på at den virkelig kommer fra brasil og er VF? Det var en hann der, det er jeg nesten 100% sikker på og to hunner litt mindre sikker på kjønn der, men ganske siden hannen var veldig kraftig over pannen og brei egentlig over det hele i forhold til de to andre, og den var hakket større og men de to "hunnene"var og store, ca 14 cm. Hva tror du? Er de gammel kanskje?
Pris vf discus.
Varierer mye ( 500 >5000) og du får ikke annet papir som oftest enn import listen til forhandler som viser lokasjon.
De dyreste er alfadyr, dvs. discus som oftest hanner med tegninger, farger, rødeflekker osv over helekroppen. Det er som oftest 1 av 100 som fanges som får denne status og er meget kostbare.

Av det jeg vet selges det også VF orginal discus fra Asia. Det sies at dette er unger fra VF discus og skal være et rimelig alternativ fra 500 - 1000.

VF discus fra Brasil eller andre steder i Amazonas er som oftest billig i innkjøp fra eksportør, det er flyfrakten som dra opp prisen pluss disse kvalitets tilleggene som kommer i alle ledd.

Husk at VF discus følger naturens indre klokke, de leker og formerer seg i takt med den og må ha forhold i vannkvalitet som er i naturen. VF discus skal gå i ro og fred i samme akvarium i minst 1 - 2 år før en eventuell lek skjer.
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Ingebrigtsen
Reklame for plussmedlemskap