- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Lite akvarie innredning :)
Lite akvarie innredning :)
Postet 08.08.09 kl 15:56
Planter: Hva med en Anuabis Barteri Nana. Trenger ikke så mye lys og vokser relativt sakte. Hornblad vosker fort og kan hjelpe med å holde nitratnivået lavt. Den må klippes ofte i så lite akvarium.
Grus: Kommer ann på fiskevalg.
Fisk/dyr. Hva med viftereker og snegler? Artig å se på. Alternativt kan ha ett par Otto, og en liten stim med Neontetra eller små rasbora.
-Tim
Grus: Kommer ann på fiskevalg.
Fisk/dyr. Hva med viftereker og snegler? Artig å se på. Alternativt kan ha ett par Otto, og en liten stim med Neontetra eller små rasbora.
-Tim
Postet 08.08.09 kl 16:12
Postet 08.08.09 kl 16:30
Postet 08.08.09 kl 16:32
Postet 08.08.09 kl 16:33
Inaktiv bruker
Anubias, og hornblad (som allerede navnt) Javamose, gaffelmose, javabregne, dvergsverdplanter, Limnophila sessiliflora ( som må klippes i når den blir for høy), Echinodorus uruguayensis..
Ville ikke hatt fisk i et så lite kar. Kjøp heller noen reker
Ville ikke hatt fisk i et så lite kar. Kjøp heller noen reker
Postet 09.08.09 kl 02:05
Postet 09.08.09 kl 02:46
Det finnes fisk som trives helt fint i et kar på den størrelsen, så et er ikke noe problem, bare det ikke overbefolkes. Tror ikke jeg ville hatt mer enn en enkelt art, og så kanskje noen reker eller et par eplesnegler (eller andre snegler du liker).
I et lite kar blir det fort rotete, så jeg ville ikke brukt mer enn en eller to typer planter, og heller bruke flere av hver.
I et lite kar blir det fort rotete, så jeg ville ikke brukt mer enn en eller to typer planter, og heller bruke flere av hver.
Postet 09.08.09 kl 03:02
Postet 09.08.09 kl 11:23
Det tror jeg blir trangt. Har du sett i fiskebasen på de?
Jeg tror heller jeg ville ha valgt en av de mindre artene jeg har linket til lengre nede.
Otto
og kardinaltetra
Jeg tror heller jeg ville ha valgt en av de mindre artene jeg har linket til lengre nede.
Otto
og kardinaltetra
Postet 09.08.09 kl 11:41
Endret: 09.08.09 kl 11:42
Postet 09.08.09 kl 11:51
Maren mente at du ikke bør ha disse i karet, og linket til de slik at du kunne lese hvor stort akvarium de trenger.
Såpass stor stimfisk som kardinaltetra trenger nok mer plass enn en 35 liter
Tidligere i tråden har hun linket til tråder som diskuterer fisk som kan gå i små kar. Ta en titt der og se om du finner noe du liker
Såpass stor stimfisk som kardinaltetra trenger nok mer plass enn en 35 liter
Tidligere i tråden har hun linket til tråder som diskuterer fisk som kan gå i små kar. Ta en titt der og se om du finner noe du liker
Postet 09.08.09 kl 12:03
Postet 09.08.09 kl 12:12
Postet 09.08.09 kl 12:43
Postet 09.08.09 kl 12:57
Postet 09.08.09 kl 12:58
Inaktiv bruker
Kampfisk kan du ha, men da blir det bare kampfisk. De spiser nemlig reker, og mener å ha hørt at de kan plage eplesnegler?
Neontetra trenger litt større plass
Da jeg var helt fersk innen dette, hadde jeg 10stk neontetra i et kar på 33liter.. De svømte ikke noe, og spiste nesten ikke. Alle døde, og jeg tror de døde av plassmangel.
Neontetra trenger litt større plass
Da jeg var helt fersk innen dette, hadde jeg 10stk neontetra i et kar på 33liter.. De svømte ikke noe, og spiste nesten ikke. Alle døde, og jeg tror de døde av plassmangel.
Postet 09.08.09 kl 13:51
Eini BroxKampfisk kan du ha, men da blir det bare kampfisk. De spiser nemlig reker, og mener å ha hørt at de kan plage eplesnegler? Neontetra trenger litt større plass :) Da jeg var helt fersk innen dette, hadde jeg 10stk neontetra i et kar på 33liter.. De svømte ikke noe, og spiste nesten ikke. Alle døde, og jeg tror de døde av plassmangel.
Neppe plassmangel. Mest sannsynlig ble de forgiftet av nitritt. 10 Neontetra i 33 liter burde gå bra.
-Tim
Postet 09.08.09 kl 15:12
Inaktiv bruker
Det er også en mulighet, men nå var også karet stappet med plater og små røtter, så det var ikke så mye svømmeplass. Karte var også høyere enn det var bredt. Så det er siste gangen jeg kjøper et overdrevet høyt kar! ;o
Men uansett, 33 liter er for lite til en stim på 10stk neontetra! Med mindre karet er veldig langt. Nede på dyrebutikken er det en stor stim neontetra i et kar jeg vil tippe på er 200l. Fiskene piiler fram og tilbake, og ser ut til å stortrives sammenlignet med min stim... nei, jeg synes at Neontetra burde ha minst 50 liter!
Men uansett, 33 liter er for lite til en stim på 10stk neontetra! Med mindre karet er veldig langt. Nede på dyrebutikken er det en stor stim neontetra i et kar jeg vil tippe på er 200l. Fiskene piiler fram og tilbake, og ser ut til å stortrives sammenlignet med min stim... nei, jeg synes at Neontetra burde ha minst 50 liter!
Postet 09.08.09 kl 15:25
Postet 09.08.09 kl 16:23