Flakfor til pansermaller?

Inaktiv bruker
jeg har et spørsmål om metallpansermaller. hva spiser de egentlig? kan jeg holde dem til flakfor?
De må ha fôr som synker. Flakfôr synker ikke. Her og her finner du mye bra fôr som Corydoras spiser.
De må ha fór som synker.
Inaktiv bruker
kan jeg ha ti neontetra og 5 pansermaller i en 60 liter?
5 Pansermaller og 10 Neontetra går fint i en 60 liter.

Neontetraene holder seg ikke i på bunn som Parnsermallene gjør, derfor blir det ikke krangling om plassen.

Bare pass på at du ikke velger de Pansermallene blir størst ;-D
gutt16
kan jeg ha ti neontetra og 5 pansermaller i en 60 liter?:-)


Ja. Men du bør tilby fiskene dine en noe mer variert meny å spise enn bare mat fra den samme boksen med flakfôr. Tenk deg det selv... hvordan hadde du følt det om du måtte spise tørre Mariekjeks hver eneste dag, tre ganger om dagen, i åresvis? Aldri noe annet?

Det er som med oss mennesker; dyr og fisk liker også variasjoner i kostholdet, og noe litt mer fristende en gang i blant. F.eks. kan du kjøpe en pakke frosne mygglarver på dyrebutikken, og gi fiskene dine en rute av det et par ganger i uken.
Inaktiv bruker
høres ganske rimelig ut, men jeg er nybegynner å har dessverre forkusert mest på det med vannkjemien i hobbyen men jeg blir vel nødt til å kjøpe no sånt som du nevnte men finnes det noe hjemme jeg kan bruke til å mate dem med også?
Finnes mange frossenvarianter å velge, hva med artemia eller daphnia? Mygglarver som Mona O nevner bruker også å være en suksess. Variasjon i kosten hjelper på fiskens helse har ihvertfall jeg erfart=)
Inaktiv bruker
hvor mye pleier det å koste? ssånn cirka?
mellom 50-100 for et brett. Brettet har du lenge, så det er ikke så verst pris.
Inaktiv bruker
hvordan fungerer det? hvordan er det med frossenforet man kjøper?
Kjøp foret, spør dyrebutikken om hvilke typer de har og velg det som passer for dine fisk. Skynd deg hjem og hiv det i fryseren så det ikke smelter, da kan det ikke fryses igjen nemlig. Gi kun en liten bit om du ikke har så mange fisker, regelen om at de skal spise opp på få minutter gjelder også her.

Det du må huske på hvis du velger å kjøpe røde mygglarver er at dette er veldig allergifremkallende, selv om du ikke er allergisk mot myggstikk. Prøv derfor å unngå å ta på det direkte, eller vask hendene godt etter foring.
Maretard
mellom 50-100 for et brett. Brettet har du lenge, så det er ikke så verst pris.


50-100 kr var vell litt mye??

Eller er det billig med frossenfôr i denne delen av landet?

Her betaler jeg 15 kr for ett brett mygglarver og ca 20 kr for dafnier og artemia.
Hmm, har vært borti priser mellom 50, og litt over men aldri over 100, så derfor jeg sa det . Hvor er det du handler som er så billig? Finnes den butikken i Trondheim?
TAM Lade har ofte til under 100-lappen på "fina fisken".
Der bruker jeg også å handle frossenfor, men aldri vært borti priser lavere enn 50 tror jeg.
Maretard
Der bruker jeg også å handle frossenfor, men aldri vært borti priser lavere enn 50 tror jeg.



Om en betaler over 50 kr for et brett med røde mygglarver har butikken god fortjeneste. Begge butikkene på Kongsberg tar 25 kr for et brett. Som god kunde i den ene butikken, kjøper jeg flere brett i slengen, 5-10, og får prosenter på det.

Når en spør om pris på for til fisken sin, aner det meg at en ønsker å spare på kronene og skjønner det om en er ung og ikke tjener/har så mye penger. Har en råd til fisk, bør en ha også råd til for, gjerne flere typer. Har stort sett maller, corydoras og ciklider her i huset og har iallefall 5-6 forskjellige slag for til fiskene, i tillegg til røde mygglarver. Som MonaO sier, kjøttkaker (eller tørr kjeks) hver dag det hadde blitt kjedelig og dårlig variasjon. For har forskjellige vitaminer og er derfor greit om det blir noe variasjon i kosten
Enig i den der. Har god råd til for, men om jeg betaler 50 kroner i en butikk, mens en annen i området selger samme produkt til 20 handler man selvfølgelig der.
Det var jo helt ville priser på frossentfôr rundt omkring! Har aldri hørt på makan.

Her tar den ene lokale zoobutikken 35 kr for et brett røde mygglarver, sist jeg kjøpte der. Da husker jeg at jeg ble sur fordi det hadde gått opp i pris :p Før det kosta de 25 kr pr brett.

Stort sett handler jeg imidlertid frossentfôret hos Aquamanias, og får det tilkjørt hit Pleier å bestille 30 brett i slengen, så jeg har en stund. Og når man kjøper mange, tar han UNDER 20 kroner pr brett røde myggis
Inaktiv bruker
hvor lenge holder egentlig sånne brett hvis man bruker dem ca 2 ganger i uka? og hvor mye bør jeg bruke til 10 neontetra å 5 pansermaller?
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap