Elefantfisk

Noen som har elefantfisk som kan fortelle meg hvilken fisk som er stressende fisk og som elefantfisken ikke bør være lamme. Har slørhaler og de virker ganske stressende i akvariet, ellers aner jeg ikke hva man sier er stressende og som er vanlig. spesielt under mating.

Elefantfisk sammen med gullfisk syns jeg ikke er noen god ide. Gullfisk er veldig glupske i matfatet, det er ikke elefantfisken og kan sulte i hjel.

Fortalte du til butikken hva du skulle ha den sammen med? Hvor stort akvarium har du og har du fin sandbunn? Den vil skade "snabelen" hvis du ikke har sand.

Hvis du googler elefantfisken finner du mer informasjon, som feks at det er en misforståelse at disse skal gå som solitærfisk. De bør gå i en gruppe
Elefantfisk med disse fiskene
Jeg har elefantfisk med disse fiskene.

Det går kjempe bra men, du må fikse en plass slik at elefantfisken får spise i fred å rooo det er viktig.
Inaktiv bruker
Jeg vill ambefale å flytte gullfiskene over til et annet kar, da vill nok elefantfiskene roe seg ned. Gullfisk og elefant fisk er ikke den lureste kombinasjonen jeg har hørt om.....
du bør ha 1 eller 3 elefant fisker.
har du 2 vil de sloss.
selfølgelig alt etter hvordan karet er innredet, elefanfisker må ha små sankorn, mørke steder i akvariet hvor den kan slappe av, og bløtt varmt vann.
du må også tenke på at den faktisk blir 25 cm!!
den er glad i røde mygglarver, men pass på å ikke gi den for mye av de, da får den mageknip og dør.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap