Kjønn på honninggurami?

Inaktiv bruker
I dag døde dessverre en av mine 2 honningguramier, og jeg tenker at jeg skal prøve å få solgt/gitt bort den siste på klubbmøte på mandag. Derfor bør jeg jo vite kjønnet - tror det er en hunn men er langtfra sikker.
Kan nevne at denne er en anelse større enn den andre var, og at denne er god og rund.
Beklager dårlig fokus på bildet, er utrolig vanskelig å få tatt ordentlig bilde - den er så utrolig sky og kvikk, så jeg får ikke fokusert skikkelig før den er ute av bildet...
Har du prøvd å sammenligne med bildene som ligger i basen?
Inaktiv bruker
Ja, men blir ikke så mye klokere av det
I følge beskrivelsen skal hannene skille seg ut med svarte tegninger, men da jeg kjøpte de (tilsammen 3) så sa selgeren at jeg fikk to hunner og en hann. Mistenker at jeg fikk to hanner og en hunn, og at det er hunnen som er igjen pga. finnen ikke er spiss. Men jeg er nybegynner med denne sorten, og føler meg altså ikke sikker ut fra beskrivelsen i basen. Derfor frir jeg til dere her på AF
NUB fisken på billedet er en hun. Det du omtaler med at hannen skal have sorte aftegninger, gælder for vildformen, og din fisk på fotoet ligner i allerhøjeste grad en, som har været igennem en "genblender".
Inaktiv bruker
Takk :-)
Kjønnet var rett, men fisken var i stedet av typen rubingurami/dverggurami, ble jeg fortalt da jeg hadde den med på klubbauksjonen på mandag. Den fikk et godt nytt hjem
Tilfeldig bekjentskap
© Stephen Land
Reklame for plussmedlemskap