Reisebrev fra 4 akvariesjapper i Aalborg, Danmark

I forbindelse med at jeg og to til fra Larvik akvarieklubb, en fra Vestfold akvarieklubb og en fra Drammen akvarieklubb skulle på roadtrip til Skive i Danmark på en akvariemesse. Så stakk vi også innom noen zoo butikker. Dette foregikk fra 6-9 November.

Turen starta i Larvik med Superspeed 2 til Hirtshals, hvor reisefølget ordna seg et lite julebord ombord med ribbe, pølse, pinnekjøtt++++

Når man så kom i land i Danmark, så venta det en liten kjøretur til Aalborg hvor vi skulle bo et nytt og ikke minst spesielt hotell, nemmelig Hotel Cabinn . Det som er spesielt med akkurat dette hotellet er at rommene ser ut som en lugar på danskebåten, men det var overraskende bra standard om dog små rom. Men anbefales om man er ute etter et billig og bra sted å overnatte.

Og selvfølgelig så klarte GPS`en å sende oss på en liten rundtur før vi fant frem, da også danskene driver med ombygging

[External Image]

Vi fikk også tatt oss en liten gåtur i Aalborg sentrum før sengetid og det var mye liv i Aalborgs kjente Jomfru Anes gate.

Etter en heller dårlig natts søvn for undertegnede, så startet vi dagen med frokost kl 09, før vi kjørte ut til industriområdet hvor butikkene holdt til rett utenfor Aalborg, hvor vi skulle innom 4 zoo butikker.

Disse var:
Plantorama
Pet Hollywood
Maxi zoo
Styr på dyr

Første stopp var Plantorama

[External Image]

Dette er en butikk som er en blanding av Plantasjen med dyrebutikk, noe man ennå ikke finner i Norge. Men kan nok hende at dette dukker opp også her på Bjerget. Butikken er stor, ryddig og oversiktelig. De har også en stor dammavdeling

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Akvarieavdeling er også stor, med fisk som skulle passe enhver akvarist. Selvom jeg synes at det var litt for lite ciklider fra SA hehe.

[External Image]
[External Image]
[External Image]

I Danmark så er det også lov med reptiler etc, så var en del spennende og nytt å se.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Videre så gikk turen til Pet Hollywood

[External Image]

Dette var en litt annen type butikk, med kar og utstyr stabla rundt over alt:P. Her fantes det mye rart og utstyr fra produsenter jeg aldrig har hørt eller sett i Norge, i tillegg til mere kjente merker. Men det var hyggelige priser, samt at det denne dagen også var 50% på all fisk. Synd man ikke var hjemme da og kunne handla inn.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Og på veien ut så fant vi en påminnelse hvor vårt egentlige mål i Danmark var.

[External Image]

Så gikk turen til Maxi zoo

[External Image]

Dette var den butikken med minst akvarieavdeling, men hadde lavest priser på bl.a eheim pumper. De hadde også et meget stort kar mitt i rommet, men desverre så hadde dem ikke lagt så mye sjel i hvordan det karet så ut.

[External Image]

Men noen tusen liter var det på.

[External Image]
[External Image]
[External Image]

Til slutt så gikk turen til Styr på Dyr

[External Image]

Dette var en utrolig flott butikk for oss akvarister, med et bakromm med sand og steinformasjoner og masse kar. Dette var nyoppsatt, så var ikke så mye fisk der ennå. Men en arowana til 29.000 D.kr hadde dem og en land skilpadde på hele 17kg som traska rundt i rolig tempo. Men desverre så glemte jeg helt å ta noe særlig bilder fra denne butikken, da jeg blei helt satt ut av disse små krabatene. Slik bare må jeg ha, må ha tenkte jeg...

[External Image]

Men så kom jeg på at skilpadder ikke er bare noe man kan ta med seg hjem til Norge sånn uten videre. Disse små sjarmerende vannlevende skilpaddene blei maks 12,5cm store og jeg starta med en gang å dagdrømme om et kar med skilpadder. Det hadde vært noe det tenkte jeg.......

Men noen bilder fikk jeg tatt

[External Image]
[External Image]

Alle butikkene hadder ryddige og flotte kar, noen bedre enn andre men generelt veldig bra. Prisene er lavere enn i Norge, selv om kursen var litt dårlig i forhold til den danske kronen. Butikkene som er nevnt her ligge som sagt alle på samme industriområde, med bare noen få hundre meter fra hverandre.

Deretter satte vi kursen for akvariemessen i Skive, så kan hende jeg får lagt ut litt info og bilder fra den ettervært også.

Plussmedlem
Fire butikker og ingen handel?
stillig. de kan det i danmark ja..
Blei noe handling loomis, men vi skulle på akvariemesse så kunne ikke svi opp allle grunkene i butikkene:P
Jeg har skikkelig lyst til å på messa neste år!
Håper på flere bilder etter hvert!
Der har jeg vore!
både på styr på dyr og maxi zoo :P

styr på dyr er syk!
Plussmedlem
Det går an å bruke "Svar"-knappen....
All bruk av "Sitér" er ikke nødvendig. Langt fra nødvendig.
Man kan også klippe bort store deler av innlegget, som for eksempel nesten alle bildene... Og man kan også roe seg ned Jeg syntes at ett utropstegn holder, jeg
Hei

Er det lov å kjøpe fisk i f.eks sverige og danmark når man er der og ta de med til Norge? Eller må man ha noen spesiell tillatelse?
Hva med land som er litt lenger unna som f.eks England og sånt?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap