- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Nybegynner med fluval edge..
Nybegynner med fluval edge..
heisann..
har ver å sett på akvarium..
fant dette ..
lurte på om det går ann å ha en kamp fisk og nokre neontetra i dette akvariumet?
er dette et bra akvarium?
hva er normal PH i vannet i rogaland?
hvor ofte og hvor mye vann skal eg skifte?
er det lurte med en malle i dette karet?
har en kamerat som kjøpte akvarium og helte i vann og kampfisk med d samme.d er 3-4 måneder siden,å den lever godt ennå?
mange spørsmål..men er best å ver på den sikkre siden
på forhånd takk
har ver å sett på akvarium..
fant dette ..
lurte på om det går ann å ha en kamp fisk og nokre neontetra i dette akvariumet?
er dette et bra akvarium?
hva er normal PH i vannet i rogaland?
hvor ofte og hvor mye vann skal eg skifte?
er det lurte med en malle i dette karet?
har en kamerat som kjøpte akvarium og helte i vann og kampfisk med d samme.d er 3-4 måneder siden,å den lever godt ennå?
mange spørsmål..men er best å ver på den sikkre siden
på forhånd takk
Postet 17.11.09 kl 19:52
Inaktiv bruker

Du kan jo sjekke disse linkene:
For sjekk av vannkvaliteten, så kan du gå til Mittvann.no.
IKKE misunnelig i det hele tatt dersom det blir Fluval Edge, skulle gjerne hatt noe slikt selv
Du kan ellers ta en titt på Akvarieskolen her på Akvaforum. Særlig er artikkelen om oppstart av akvarium nyttig. Der står det litt om vannkvalitet og annet som er greit å vite når du er ny (har selv brukt disse artiklene flittig).
Til slutt, ta gjerne en titt på denne tråden om Fluval Edge her i AF, der står det litt om hva de andre akvaristene som har karet har av fiskesorter, innredning osv.
Lykke til uansett!
IKKE misunnelig i det hele tatt dersom det blir Fluval Edge, skulle gjerne hatt noe slikt selv
Du kan ellers ta en titt på Akvarieskolen her på Akvaforum. Særlig er artikkelen om oppstart av akvarium nyttig. Der står det litt om vannkvalitet og annet som er greit å vite når du er ny (har selv brukt disse artiklene flittig).
Til slutt, ta gjerne en titt på denne tråden om Fluval Edge her i AF, der står det litt om hva de andre akvaristene som har karet har av fiskesorter, innredning osv.
Lykke til uansett!
Postet 17.11.09 kl 21:09
heisann
går det an å ha desse og kamp fisk i lag i fluval edge 23l?
var å så på desse i dag.dei var heilt max
+ eg har lyst på neontetra. går dette bra i lag?
var inne på den linken du hadde.fant ikke gjesdal der må nok ringa kommunen...
fant fluval edge 23l til 1500,- bra pris d?
å kamp fisk til 59,- 69,- og 98,- STOR pris forskjell...
går det an å ha desse og kamp fisk i lag i fluval edge 23l?
var å så på desse i dag.dei var heilt max
+ eg har lyst på neontetra. går dette bra i lag?
var inne på den linken du hadde.fant ikke gjesdal der må nok ringa kommunen...
fant fluval edge 23l til 1500,- bra pris d?
å kamp fisk til 59,- 69,- og 98,- STOR pris forskjell...
Postet 18.11.09 kl 18:59
NUBFor sjekk av vannkvaliteten, så kan du gå til [URLBLOCK1]. IKKE misunnelig i det hele tatt dersom det blir Fluval Edge, skulle gjerne hatt noe slikt selv :-) Du kan ellers ta en titt på [URLBLOCK2]her på Akvaforum. Særlig er artikkelen om [URLBLOCK3] nyttig. Der står det litt om vannkvalitet og annet som er greit å vite når du er ny (har selv brukt disse artiklene flittig). Til slutt, ta gjerne en titt på [URLBLOCK4] om Fluval Edge her i AF, der står det litt om hva de andre akvaristene som har karet har av fiskesorter, innredning osv. Lykke til uansett!
Beklager - Oslo kommune har ikke registrert sine vannprøver i vårt system. Vi kan derfor ikke si noe om vannkvaliteten i ditt nærområde.
Tja... de som har flest fisk her ilandet har ikke vannverdier :P
Postet 18.11.09 kl 19:02
thomsenheisann går det an å ha [URLBLOCK1] og kamp fisk i lag i fluval edge 23l? var å så på desse i dag.dei var heilt max:) + eg har lyst på neontetra. går dette bra i lag? var inne på den linken du hadde.fant ikke gjesdal der:( må nok ringa kommunen... [B]fant fluval edge 23l til 1500,- bra pris d?[/B]å kamp fisk til 59,- 69,- og 98,- STOR pris forskjell...
i min lokale dyrebutikk så koster den 1300,-
jeg vurderer sterkt å kjøpet et slikt, de er jo helt nydlige å se på!
Postet 18.11.09 kl 19:14
Inaktiv bruker

Beklager...
FlashyTja... de som har flest fisk her ilandet har ikke vannverdier :P
Var ikke klar over at mittvann.no var en så lokal tjeneste, beklager at jeg ikke sjekket bedre før jeg la tipset ut :-/
Burde vel vært landsdekkende, det er jo greit å vite litt om kvaliteten på vannet i springen.
Men når det gjelder kampfisk og guppy sammen, så tror jeg at jeg ville unngått dette. Har ikke kampfisk selv, men har guppy og har hørt at disse to sortene ikke går så godt i lag pga. finneplukking osv. Guppy i seg selv er jo en grei art å ha i en Fluval Edge, men vær klar over hvor fort de formerer seg. Har selv yngelkar utenom for å sikre litt overlevelse, men kommer til å slutte av guppy etter hvert pga. de ser ikke ut til å trives helt hos meg.
1500 kr hørtes ikke ut som en dum pris, er jo et designelement i karet så da må man regne med å betale litt mer per liter, sprø du meg
Postet 18.11.09 kl 19:19
e jo ganske kult at dei formerer seg da..klarer ikke å besteme meg for hvile eg ska ha, liker fisk me sterke farger..:P
har dere noken forslag på fisker me sterke fager som passer i dette akvariumet?
ja d er et kanon kult akvarium..ser frem til å kjøpe dette..
samboeren min vil ikke at eg skal kjøpe før etter jul..
skal ha vårt første barn i januar.. så da blir det mange kvelder hjemme..så da passer d bra med en hobby
har dere noken forslag på fisker me sterke fager som passer i dette akvariumet?
ja d er et kanon kult akvarium..ser frem til å kjøpe dette..
samboeren min vil ikke at eg skal kjøpe før etter jul..
skal ha vårt første barn i januar.. så da blir det mange kvelder hjemme..så da passer d bra med en hobby
Postet 18.11.09 kl 19:49
Endret: 18.11.09 kl 19:50