999kr for 110l

har sett på et resun akvarium. de koster 999kr og er på 110l det følger med armatur pumpe og varmekolbe.

er dette billigt?
Ja,det er billig men følger dt med bord til og ha karet på?
Er det brukt? Vis ikke er dette veldig billig, faktisk ofte billigere enn brukt!
Ikke brukt?
akvariet er ikke brukt.. kan kjøpes på tropenhagen-zoo.no sine nettbutikker og det koster ingenting i frank (hvis du sender til din nermeste tropehagenbutikk)

jeg har funnet ut at det finnes bort på inea som tåler synsykt mye.

har tenkt til og sette sammen 2 sånne mor da blir det 2 cm "restbord" på hver side.


jeg veier 47kg og kan stå og håppe på de minste bordene som sikert ikke er noe mer en 30cm alle veier
Mitt første kar var slik som dette. Pakketilbud på kampanjedager hvor det følger med pumpe, varmekolbe, håv osv. Vær OBS! Filteret kan være i minste laget, så vær forberedt på å kanskje må investere i et bedre etter hvert. Det er bare å skjekke før du kjøper

Jeg var fornøyd med mitt, men jeg synes de blir fortere slitt disse resun "billig"-kara enn de dyrere. Ingen grunn til å ikke kjøpe dette karet!

Innbiller meg at bordet kostet rundt 800kr.... Mye safere enn IKEA..
Fikk en 60l
det første akvariet mitt var en 60l fikk den får 10 md siden. jeg er helt hekta. dette var et pakketilbud. men alt er av det jeg vil kalle bra kvalitet. den pumpen som fulgte med var på 800 l/t

men faktisk så er ikeabordene dritbrae...

det står at de bare tåler 19 kg.. men jeg kan stå og hoppe på den og jeg veier ca 50kg

det følger ikke med masse håver og sånn skvip. det har jeg fra før av.
Jeg har selv kjøpt reol på ikea, men den har jeg forsterket og hatt grunning og maling utenpå slik at vannet ikke skulle komme inni materiale og dermed ødelegge det.

En annen ting er at det kan godt holde vekta de når du hopper osv, men gjør den det over lang tid?

Jeg har gjort dettet for å være litt mer sikker på at den skal holde vekta av karrene. har ikke råa til vannskade her:p
Jeg kjøpte en tv-benk på Ikea for en stund siden, som skal tåle ca 100 kg.
Har to 43 litere stående på den. Den var ment for disse gamle tv'ene, ikke flatskjerm.
S_Dreams
Jeg kjøpte en tv-benk på Ikea for en stund siden, som skal tåle ca 100 kg. Har to 43 litere stående på den. Den var ment for disse gamle tv'ene, ikke flatskjerm.


Det er ikke meninga å skulle være negativ til IKEA møbler, tvert imot og den TV-benken er sikkert veldig bra!
Det jeg selv tenker på når jeg ser etter "akvariemøbel" fra IKEA er at det bør tåle fukt (materialet er ofte av spon og ikke hel-tre), bære vekta over tid og må kunne ekelt settes i vater.

TV-benkene tåler ofte en del vekt, men jeg synes det (desverre) kommer for mye TV-benker for smale, lette TV`r:p
Funker helt bra.
det funker for meg og er billig.

det er plastikk oppo og så er det spon under. det gjør jo ikke noe om det går et lite hull på bordet. da er det bare og bytte ut bordet neste gang du vasker akvariet.
Philip Lauritzen
det funker for meg og er billig. det er plastikk oppo og så er det spon under. det gjør jo ikke noe om det går et lite hull på bordet. da er det bare og bytte ut bordet neste gang du vasker akvariet.


Neste gang du vasker akvariet? Pleier du å stadig tømme og "vaske" hele akvariet?
Hva er ofte?
jeg hadde hatt akvariet i 5 månder og hatt 4 gullfisker der (60l) da måtte jeg vaske det.. alt ut til vask og så inn igjenn.

jeg bytter 2x10l i uk og jeg syentes da ikke at gullfiskene mine lider akkurat.

det blir jo alger i kvariet.


jeg vet jo at du (mona) er cory "gal" og jeg er fasinert.

siden du sikkeet har coru i lle kan så blir det jo litt mindre alger hos deg en hos meg.



unskyld skrivefeil... jeg er trøtt
Philip Lauritzen
det funker for meg og er billig. det er plastikk oppo og så er det spon under. det gjør jo ikke noe om det går et lite hull på bordet. da er det bare og bytte ut bordet neste gang du vasker akvariet.


Det er det som er skummelt. Når det kommer vann inni sponet sprer det seg utover under plastikken og det er ikke bra:O
Jeg har snakket en del med fagfolk om dette i forbindelse med reol og akvarium, det er derfor jeg er så skeptisk...

En ting jeg har fundert over er hvilket materiale de akvariebordene man kjøper er laget av...?
Slitasje
jeg vil jo ikke tro at et slikt bor til mak 90kr blir slitt.

men du har rett angående disse vann spredeningene...

men kan vi bare oppsumere denne tråden med at hvis du først skal kjøpe et akvarie bor så kan du legge litt penger i det, men hvis du ikke gidder og betale så mye penger og borden tåler akvariet så funker bordet.
De hadde det akvariet på "tilbud" i lokal-butikken her, for 12-1300kr. Pakke løsning, "alt" inkludert.

Kjøpt og betalt, blir hentet ved første anledning (onsdag/torsdag/lørdag).

Håper det blir bra, hvertfall bedre plass enn det er nå, for jeg har for mye fisk
Gjenstår bare å planlegge en fornuftig flytte-prosedyre, siden jeg må flytte gamle-karet for å få på plass dette...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap