Kakadueciklide spørsmål

Jeg skal kjøpe kakadueciklider og lurer på noen ting.

Karet er 60 liter
Har hatt innkjøringstid på en måned og det er ikke noe nitritt.

- Jeg skal ha en hanne, men hvor mange hunner skal jeg ha?
- Er det greit å fôre med tørrfôr som inneholder reker og krill, det er fra tetra.
- Kan jeg ha kardinaltetra og en ancistrus sammen med de?
- Har ikke fått tak i kokosnøtter til å lage huler av ennda, kan jeg kjøpe fiskene selv om jeg ikke har noen huler ennda?

Vil anbefale maks 1 hue og en hann i en 60l, noe mere er det desverre ikke plass til. Når det kommer til algespisere så ville jeg heller godt for Otto`er, da disse ikke spiser egg/yngel som du skulle være så heldig å få dette. Små ancistruser vil kunne ta seg inn i hula natterstid, når hunnen sover og spise det som er der.

Skal du ha tetraer så ville jeg godt for maks 6 stykker, selv om jeg egentlig vil anbefale å kjøre et rent artskar.

Når det kommer til fòr, så vil dem spise tørrfor, men du bør suplementere med frosne røde/svarte mygglarver, frossen artemia, mysis etc. Mine kakaduer er ikke så veldig interisert i tørrfor, men nyklekket artemia samt frossenfòr er tingen.

At du ennå ikke har ei hule spiller i grunn ingen rolle, men dette ordnes enkelt med å kjøpe en kokosnøtt for en tier på Meny e.l. Deles i to også borrer du et hull som er akkurat så stort at hunnen kan ta seg inn i den.
Flyteplanter er også noe dem setter pris på, da de ikke liker altfor sterk belysning. Har du tilgang på tørkede eikeblader, så kan du også putte dette oppi. Ellers liker dem også at det er godt med planter og røtter for å gjemme seg i.

Phen må heller ikke overstige 7, og bør ligge på rundt Ph 6.5 eller lavere.

Lykke til
Da skal jeg heller satse på otto.
Tusen takk for info
Fiskekombinasjon
Har den fiskekombinasjonen du nevnte i innledningen i ett 60 l kar. Kardinaltetra, ancistrus og kakaduer. Det har fungert bra i mitt kar, hoa jager en del på tetraene når ho har yngel men de ser ikke ut til å bry seg noe særlig om det. De er altfor kjappe for ho Ancistrusen blir og holdt på god avstand fra unger og egg av hoa.

Forer med røde mygglarver, discusgranulat og artemia. Hoa har lagt tre kull i ei terrakottapotte med hull i bunnen som er snudd opp ned. Hullet er akkurat så stort at kun hoa kommer inn, ikke hannnen. Så nå fyker det unger i forskjellige størrelser rundt i javamosen i karet. Må nok handle større kar snart Ungene i karet mitt har tatt artemia fra første dag de svømmer ut av hula.

Jeg har 7 stk kardinaltetra, hadde tenkt å handle noen til 10-12 stk totalt. Men får kanskje droppe det (leste kommentaren til Tom K) blir vel fort for mye fisk i ett så lite kar..
Så bra da! Men når du skriver røde mygglarver, er det frossent eller pellets? :-P
Fortsetter litt på tråden her jeg.
Jeg har et 80 liter. Har en stk kakedue han og en stk hun. Kan jeg har en kakadue til? Går sammen med 10 stk svarte neoentetra.

Har gjemmesteder, huler og røtter.

Får red bee reker være i fred fra kakaduene eller blir disse for?
Akvafanist:
Om du har et par kakaduer som trives vil de vel fort bli flere enn tre av seg selv? Har du bilder av paret?
Antall liter i at apistogrammakar er mindre viktig enn bunnarealet. De utnytter ikke høyden men holder seg på bunnen.

Min erfaring med kardinal neontetra var at de spiste opp alt av egg og yngel hos samboerene sine. En art av Nannostomus er et godt alternativ.

Mine fullvoksne kirsebærreker ser ut til å få gå i fred, men det ser ut som apistoene spiser det meste av yngel. Jeg har hørt om folk som har fått massakrert rekebestanden av apistoer i løpet av minutter, så det er slett ikke sikkert det går.
Det jeg gjorde for å teste ut mine apistoer var å bare putte hannreker og et par hunner med yngel på magen inn til de først, tålt tap er det noe som heter.

Linesh: "ordenlige" eller ville kakaduer ser slik ut:
Disse er imidlertid vanskelig å få tak i her i byen inntil videre. Om du skal ha en oppdrettsvariant så jeg en utrolig flott "orange flash" hann på Byhaven i dag, mener at prisen ikke var avskrekkende heller. Det som var avskrekkende var at de holdt flere apistogramma arter sammen i et lite kar der, her er det fort gjort å få med feil hunn til hannen din.
har ikke bilder av paret for øyeblikket, kan se om jeg får tatt bilder i morgen når lyset er på igjen.

hannen er en del større enn hunnen.

kjøpte de to i en dyrebutikk hvor det gikk flere hanner sammen med noen få hunner.

grunnen for at jeg spurte om jeg kan ha 2 hunner per han er at jeg ønsker par, og det er vel ikke helt sikkert det blir par ut av min ene han og ene hun? eller..?

har forresten svart rådasand. altså ideelt bunnsubstrat. hadde vært kjekt om jeg fikk til rekene sammen med apistoene, men det blir vel bare å prøve å feile tenker jeg
syns det er litt langt å dra, jeg bor på heimdal, men har sett et fint par på akvasia på tiller. Håper de har dem ennda når jeg skal kjøpe.
En ting til jeg lurer på, jeg har en ph på 7.5, hvordan skal jeg senke den?
Linesh
syns det er litt langt å dra, jeg bor på heimdal, men har sett et fint par på akvasia på tiller. Håper de har dem ennda når jeg skal kjøpe. En ting til jeg lurer på, jeg har en ph på 7.5, hvordan skal jeg senke den?

Kan jeg bruke den her til å senke med?
Vil heller brukt eikebarkekstrakt . Ph over 7 kan føre til at apistogrammaene får hudsykdommer, sopp etc. Så den bør absolutt være under 7.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap