Hvordan lage hule til maller

lurer på hvordan man lager mallehuler av noe alle har kan ikke kjøpe noe nytt så må lages av noe jeg har så har noen tips vil malla mi ha det bedre
Ser du i artikkelsamlingen på AF, finner du under "Gjør det selv" kategorien flere artikler om å lage huler av blant annet stein.
det jeg egentlig lurer på er om det går ann å lage den av noe man vanligvis har i skapet men uansett takk for svar

så går det an feks å lage det av en plastkopp og hvordan takker for allle svar
Inaktiv bruker
Sjekk denne
Hjemmelaget hule. Har gjort dette selv med stort hell, selv om glasset mitt var litt stort i diameteren og dermed ble foretrukket av cikliden i stedet for mallen. Det er bare å bruke et mindre/smalere glass el.l.
Prosjektet lar seg lett overføre til andre typer glass osv, og jeg har stort sett bare brukt ting jeg allerede hadde hjemme eller som kostet lite.

Når det gjelder plast i akvarier, ville jeg ikke gjort det hvis det ikke står merket for godkjent til bruk av mat osv. på det (symbolet er som regel et glass på stett eller bestikk).

Den aller enkleste hula er terracotta potter, eller å bruke kniv/redskaper til å hule ut et område i en rot på en god størrelse. Det siste er mitt neste prosjekt - det er så nært opp mot mallehuler fra biotopene ders som det kan bli. Må bare finne en passende rot først, for de jeg har er for små eller vil gå i oppløsning med for mye uthuling.

Uansett hva du velger å gjøre, ønsker jeg deg lykke til!

Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Finnevolden
Reklame for plussmedlemskap