Er disse bra nok bilder for basen? A. Cacatuoides

Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på disse bildene.
Kan disse bildene være bra nok for basen?

Han litt lysst til å sende de inn.
Og det er heller ikke så mange bilder av Orange flash i basen:

Apistogramma Cacatuoides hann og hunn

[External Image]

[External Image]
Det er jo bare å prøve. Er de ikke bra nok så kommer de ikke inn og er de bra nok blir de godtatt

For at bildene skal ha best mulig sjanse så er det viktig at fisken er i profil samt at hodet er i godt fokus. Disse bildene er ikke godt nok i fokus til at de blir godkjent(kun en subjektiv vurdering). Man må også sørge for at bildet er tatt slik at fisken blir så nær som mulig(det finnes unntak som for eksempel ved bilder av stimfisk for å vise stimen)

Har man ikke mulighet for å sette lys over fisken så blir man nødt til å forografere litt på skrå for å unngå refleks fra blitsen. Da må man ha ha lang nok lukkertid for å få hele fisken skarp.
Geir Kristiansen
For at bildene skal ha best mulig sjanse så er det viktig at fisken er i profil samt at [B]hodet[/B] er i godt fokus.

Takk for svar! Det var mange nyttige tips.

Men det nederste bildet (av hunnen) har, eller jeg synes at det har veldig bra fokus på hodet... Synes ikke du det?
Prøver meg på noen nye bilder.
Hva med disse?

Øverste er samme bilde av hunnen, men zoomet inn.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Jeg synes bilde nr. 2 var bra, prøv å send det inn
Takk for svar!
Jeg skal prøve sende det inn nå.
Så bra at det gikk Bildet ditt ligger rett bak mitt bilde av min double red
hvor sender man inn bilder? eventuelt info om fisk som ikke ligger i basen??
Plussmedlem
noddy
hvor sender man inn bilder?

Du laster bildene opp på profilene til den aktuelle fisken. Det er et "endreskjema" på informasjonssiden.
Bildene blir så vurdert før de eventuelt blir godkjent.
Plussmedlem
noddy
eventuelt info om fisk som ikke ligger i basen??

Jeg tror ikke det er en tilsvarende tråd som dette for fisk, men da kan du sikkert sende en mail til AF.
Håvard Støre Andresen
Kjempebilde! [URLBLOCK1]

Tusen takk!
Jeg har lært mye nå.
Jeg ble ganske fornøyd med et bilde jeg tok her om dagen.
Jeg tenkte jeg kunne prøve å sende det inn.

Hva syns dere?
Som dere kan se har finnene vokst og blitt store og fine.
[External Image]
Ja, det syns jeg var et bra bilde Det er verdt å sende inn
Hmmmm?
Dette ble heller ikke godtatt. Hvor høy list har de egentlig?
Marius S
Hmmmm? Dette ble heller ikke godtatt. Hvor høy list har de egentlig?

Det kommer ann på hvor mange bilder som allerede ligger på den enkelte profilen, er det flere bilder på samme fisk er kravene til nye bilder høyere enn profiler med Kanskje 2-3 bilder, profiler med ingen bilder godtas profilbilder lett.
Andreas Bjørvik
[QUOTE=Marius S]Hmmmm? Dette ble heller ikke godtatt. Hvor høy list har de egentlig?

Det kommer ann på hvor mange bilder som allerede ligger på den enkelte profilen, er det flere bilder på samme fisk er kravene til nye bilder høyere enn profiler med Kanskje 2-3 bilder, profiler med ingen bilder godtas profilbilder lett.

Det er jo bare 21 bilder der... Scalare har 38 bilder og discus har 44 bilder! Dobbelt så mange altså. Så det synes jeg er veldig rart.

Dette bilde ble godtatt for noen uker siden.
Og de fleste kan jo se at det ikke er i nærheten så bra som dette nye.

[External Image]
Jeg har sett en gang til i basen til kakadueciklide.
Og jeg kom fra til at det kun var 3 stk av orange flash, den som jeg har. Så burde den ikke ha kommet inn da? Siden det kun var tre stk bilder av den samme typen der fra før?
Rart..
Hei, det var et bra bilde! Synes det er rart det ikke ble godtatt.
Jeg sendte inn dette bildet av min Kakadue Frue her om dagen, siden det ikke er så mange bilder av fruene. Men det ble ikke godtatt heller..

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap