Hjelp meg ..

Kjøpte meg en ny fisk idag, men fikk ikke med meg navnet på den. Noen som vet hva denne fisken heter? Hadde vært fint å vite hvilke fisker jeg har i akvariet mitt.
Blå malavi zebra
en ciklide fra Malavi. hissig og aktiv.
filathor
en ciklide fra Malavi. hissig og aktiv.

Det vet jeg. Bare lurer på hvilken Malawi
Unnskyld, men det der var en merkelig malawi. Synes egentlig det ligner på en krysning av Golden og en annen malawi. Synes den ser litt blå ut, i tillegg til at den har Golden-finner.
Hadde den et navn?
Jeg kan ta feil selvfølgelig. Finnes jo så mange arter.

Her er en noen sider med malawi-bilder, så kanskje du finner den selv:
Nols ciklidhobby
Shiramor
Unnskyld, men det der var en merkelig malawi. Synes egentlig det ligner på en krysning av Golden og en annen malawi. Synes den ser litt blå ut, i tillegg til at den har Golden-finner. Hadde den et navn? Jeg kan ta feil selvfølgelig. Finnes jo så mange arter. Her er en noen sider med malawi-bilder, så kanskje du finner den selv: [URLBLOCK1]

Hehe. Det er nok bare bildet. Den er ikke noe blå. Den er litt gul/beige eller noe slikt. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare fargene helt. Ja, den hadde et navn. Jeg hadde likt å vite hva navnet på den er. Takk! Jeg skal prøve å se.
Noen ganger kan det være lurt å ringe/stikke innom butikken man kjøpte fisken i og spørre etter navnet. Det gjør jeg hvis jeg har glemt det latinske navnet
chrristina
Det er nok bare bildet. Den er ikke noe blå. Den er litt gul/beige eller noe slikt.

Å ja. Ble litt lurt av blåskjæret.

Kan det være hvit Golden du har, da?
Som denne: Labidochromis caeruleus (Nkhata Bay).

Eventuelt en sånn (gjetter kun ut ifra bilder her):
Labidochromis caeruleus Nkhali
Jeg tror jeg ser en del gul-skjær i fisken også. Spesielt i "kantene". Mulig at det er en kombinasjon av kamerainnstillinger, og en dårlig utfarget golden.

Jeg har en knapp på at dette er en Lab. Caeruleus Golden
Pseudotropheus saulosi ?

Dem er gule begge kjønna en periode, så farger hannen ut blå...
Lite kjent med de forskjellige saulosi variantene. Men er noen av dem svarte i finnene slik som Lab. car. golden?

En ting er sikkert. Fisken trenger mat, evt. riktig mat. Er litt innsunket i buken.
Litt TLC så er den "frisk som en fisk"
Alexus
En ting er sikkert. Fisken trenger mat, evt. riktig mat. Er litt innsunket i buken. Litt TLC så er den "frisk som en fisk" :D

Hehe. Jeg måtte sjekke opp det fòret der. Har aldri hørt om TLC før. Spekulerte på hva det kunne stå for.
Oversatt til norsk så blir det noe sånt som:
KOS (Kjærlig Omsorg og Stell) =-)

Grunnen til at jeg tror fisken er i Labidochromis-slekten er pga det spisse munnpartiet.
Hehe. TLC= Tender Love and Care

Ofte brukt ord i Houston og Pheonix SPCA (Discovery Chn)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap