Varme pumpe og akvarium? bra eller ikke så bra ? seks kantet akvarium bra eller ikke så bra ?

hei eg her ikke helt kommet i gang med denne nye hobbyen enda og har noen spørsmål.

1. i det rome eg skal ha akveriumet er det en vareme pumpe til huset er det noen som vet om det kan føre til noen problemer, eg tenker på fordamping av vann fra akvarie osv.

2. eg har sett meg ut et akvarium på 104 L som er seks kantet er det noe fordeler eller noen bakdeler med et sånt akvarium, og visst det er det hvorfor er det bedre med et vanlig 4 kantet akvarium ?



Hadde vært veldig takknemlig for alle innspill.

Ps: beklager skrive feil eller mangel på , . osv. Dysleksi =)
Nå vet jeg ikke hvilken størrelse det er på det karet, men det skal ganske mye til for å få fukt o.l. i huset. Da er det gjerne sakk om mange hundre liter eller akvarierom Men om det blir for høy temperatur i karet er en annen ting.... Vann som fordampes etterfyller du bare

Jeg føler egentlilg at jeg ikke kan svare på nr 2, men jeg vet at folk jeg kjenner har vært plaget med alger når det er snakk om så mange kanter.
at vannet fordamper gjør vel ikke noe, du bytter vann hver uke dermed fyller du opp det som går vekk. tror heller du ikke vil merke fukt litt pga. pumpa i nærheten og regner med rommet er stort ettersom pumpa skal stå i det rommet, så det gjør ingen ting.

etter det jeg har hørt ikke noe dårligere med 6 enn med 4 kanter, heller hørt mye positivt med 6 kanter.


ikke vits å undskylde deg, mange som skriver feil.
jeg og skriver mye feil, litt for at jeg taster feil på pcen og at jeg skriver litt fort noen ganger.
Bare positivt med varmepumpe i rommet, har det selv i kjelleren. Blir det for fuktig så sett pumpa på lufttørking...

Om sommeren hvis det blir for varmt, sett den på kjøling, er det for kadt så fyr opp!

Ser ingen ulemper med dette, kun store fordeler

Hvis det er det karet jeg tror du tenker på, så er det svart plastlokk til, og med det lokket der, så fordamper det tilnærmet ingenting.
Takk men
takk for svarene. så du er ikke noen ulemper med det seks kantete karet?..
Mange fisker trives best hvis de har vegg rundt opptil halvparten av akvariet. Dette er lett å få til med firkantede akvarier men kanskje ikke like lett med sekskantet akvarium.

Jeg forestiller meg også at et sekskantet kar er vanskeligere å innrede enn et firkantet, men det tar du kanskje bare som en utfordring.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap