Nå har plantene i karret fått vokst seg til, og jeg har gjort noen endringer. hva synes dere?

Får lyst til å vise frem karret innimellom, da hovedvekten av venner og bekjente ikke akkurat hopper opp og ned og klapper i hendene av begeistring over å se et akvarium (kan ikke skjønne at ikke alle er like akvagale som oss???)

Men her inne kan jeg vise det frem, da alle er interessert i vann med tilbehør.

Hva synes dere om karret mitt nå?
Plantene har fått vokst seg store og fine, og jeg har iløpet av månedene gjort små justeringer hist og her.

Det var knallflott. (*Hopper opp og ned og klapper i hendene)
Det var flotte planter også.

Eneste jeg savnet var ett scalarepar eller gurami. Deres farger hadde gjort seg i akvariet
Takk for det Alexus
Blir så glad når flere hopper og klapper i hender av begeistring

Flere fisk kommer, har ikke fått bygd opp fiskestammen helt enda, skal bli litt flere ciklider oppi ja, men tar litt tid da man må vente på at dyrebutikken bestiller inn. Har fått en del forsinkelse på fiskeforsendelser pga julen og sprengkulden i Oslo i januar.
skikkelig fint elsker akvarier som har masse vallisneria
Robert Waage
skikkelig fint:) elsker akvarier som har masse vallisneria:)


Ja, jeg er hekta på vallisneria, har 4-5 forskjellige arter nå, i lange baner
De lengste er nå over 1,5 meter lange, og fungerer som lysdemper
Samme her, men er ikkje like heldig med giganteaene, men har gitt dei sånne kuler som ein stikker nedi med røttene og satser på bedre vekts og fleire avleggere vallisneria tiger derimot vokser veldig bra, men uheldigvis berre i 50 litern:/
dårlig gjort når vennekretsen ikke ser morroa med d... blæææ, når man så stolt forteller om at eplesneglene la nettopp egg... og de bare "æææsj, har du snegl oppi der og??"


karet ditt var pent alt blir bedre når plantene vokser til, har du bilder fra oppstarten og?
Hva har du gjort for å holde vallisneriaen så fin? Lys, næring?
Vennekretsen min er lei av alt snakk om akvarium og fisk

Men over til en annen sak, missunner deg den vallisneriaen, får til en av sortene men er litt usikker på hvordan en det er, har prøvd flere som bare rotner opp og forsvinner etter et par dager :-P

Veldig fint akvarium iallefall!
Hopper og danser og klapper i hendene jeg også! Tar til og med en moonwalk bortover golvet!

Skjønner deg så godt. Ønsker at det var noen venner her som var bare bittelitt intr i akvarier, er absolutt ingen her som er intr.. jeg savner det masse faktisk.

Men karet ditt ser flott ut! Er fra meg av begeistring for den gigantea'en! Hva ér det du gjør som får den så fin? Mine råtner bare.
Jeg slenger meg med, hopper og danser, synger til og med en liten trall. Skjønner helt klart problemet med vennekrets som er uinteressert.. "Å, har du kjøpt deg akvarium? Hva slags fisk har du?" "Døøh, jeg er jo såvidt i gang med innkjøringen. I slutten av februar blir det vel noen Nannostomus, avhengig av hva jeg får tak i. Senere Apistogramma Borellii og forhåpentligvis Nannoptopoma sp, hvis jeg får tak i. Det er i 63litern da. I 19litern skal jeg ha Blå Tigerreker." "Hæ?! To akvarier? Og hva, nanno-hvaforno? Hvorfor ikke bare kjøpe en gullfiskbolle?"

Har rett og slett gitt opp ja.

Men akvariet var knallfint! Hurramegrundt!
Thatina
dårlig gjort når vennekretsen ikke ser morroa med d... blæææ, når man så stolt forteller om at eplesneglene la nettopp egg... og de bare "æææsj, har du snegl oppi der og??" karet ditt var pent :D alt blir bedre når plantene vokser til, har du bilder fra oppstarten og?


Takk

Her er et par bilder fra da jeg satte opp karret. Har vært litt rot- og planteflytting/fjerning siden da. Ikke store om veltninger, men endrer utseende litt.

Alexus
Hva har du gjort for å holde vallisneriaen så fin? Lys, næring?


Jeg har varmekabler i bunnen, og stukket gødseltabletter ned med plantene.
Jeg har akkurat nå begynt å tilføre jern og flytende plantenæring.
Jeg har ikke så mye peiling på lys, men har følgende belysning i karret: 2x80 og 2x54 watt

Linesh
Vennekretsen min er lei av alt snakk om akvarium og fisk :-) Men over til en annen sak, missunner deg den vallisneriaen, får til en av sortene men er litt usikker på hvordan en det er, har prøvd flere som bare rotner opp og forsvinner etter et par dager :-P Veldig fint akvarium iallefall! :-)


Takk

Sirra
Hopper og danser og klapper i hendene jeg også! Tar til og med en moonwalk bortover golvet! :-D Skjønner deg så godt. Ønsker at det var noen venner her som var bare bittelitt intr i akvarier, er absolutt ingen her som er intr.. jeg savner det masse faktisk. Men karet ditt ser flott ut! Er fra meg av begeistring for den gigantea'en! Hva ér det du gjør som får den så fin? Mine råtner bare.


Hehehe: moonwalk..ser det for meg

Jeg har ikke spesielt grønne fingre, og ikke vært så bevisst plantene. Har bare tatt det som en selvfølge at de skal vokse jeg (kanskje tankeoverføring som har gjort susen…)
Nei, som du ser ovenfor så er det en kombinasjon av varmekabler, gjødsel og lys kan det se ut til.

Stine Sofie
Jeg slenger meg med, hopper og danser, synger til og med en liten trall. Skjønner helt klart problemet med vennekrets som er uinteressert.. "Å, har du kjøpt deg akvarium? Hva slags fisk har du?" "Døøh, jeg er jo såvidt i gang med innkjøringen. I slutten av februar blir det vel noen Nannostomus, avhengig av hva jeg får tak i. Senere Apistogramma Borellii og forhåpentligvis Nannoptopoma sp, hvis jeg får tak i. Det er i 63litern da. I 19litern skal jeg ha Blå Tigerreker." "Hæ?! To akvarier? Og hva, nanno-hvaforno? Hvorfor ikke bare kjøpe en gullfiskbolle?" Har rett og slett gitt opp ja. Men akvariet var knallfint! Hurramegrundt!

Hihi, ja man tas raskt for å være helt eksentrisk når man skal snakke med intetanende
Takk for tilbakemelding!
Det var kjempeflott. Misunner deg de vallisneriane ja.
Det så veldig bra ut dette her! Ser at det vokser ganske bra hos deg hehe.
julnil
Hva synes dere om karret mitt nå?


Det er jo kjempefint! Veldig harmonisk og flott og se på, sånne akvarier liker jeg!
Thatina
(...)

Ser at jeg glemte å legge ved bildene av tidligere oppsett i forrige svar, her kommer de
På første bildet hadde jeg plassert roten på midten, da det var så enkelt å feste den i midtdeleren...
På det andre bildet hadde jeg satt roten til venstre.
Nå har jeg fjernet den roten helt

AinaO
Det var kjempeflott. :) Misunner deg de vallisneriane ja.

Takk

Modesty
Det så veldig bra ut dette her!Ser at det vokser ganske bra hos deg hehe;-)

Takk
Ja, mulig det er ugress jeg har, hehe



mona o
Det er jo kjempefint! :) Veldig harmonisk og flott og se på, sånne akvarier liker jeg! :)


Takk, jeg tok med meg noen av dine forrige innspill da jeg fortsatte innredningen
Likte akvariet ditt veldig godt
Skulle gjerne tatt noen heftige flamenco-moves og hoppet litt opp og ned..
men jeg ble kne-operert på mandag..så jeg nøyer meg med noen små hoftebevegelser,,:o

Har hatt lyst på Vallisneria-planter lenge..men har ikke fått somlet meg til det ennå. Dine var jo kjempeflotte
Takk Tin-Tin

Du får nøye deg med å danse flamenco-moves med bare armene, og la kneet få hvile!

Det er gigantea og natans som er de to artene som jeg synest vokser best i karret mitt nå, skruvallisneriaen skyter foreløpig ikke skudd i hytt og pine, bare noen få enkle innimellom.
Synes det var fin og harmonisk feeling over hele karet. less is more!
Neon Bebop
Synes det var fin og harmonisk feeling over hele karet. less is more!


Takk for det

Ja jeg liker å holde meg til noen få plantearter.
Gleder meg faktisk til jeg ikke har behov for å ha vasspesten der lengre
Da blir det bare vallisneria og crinum.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap