Hvor store/gamle er scalarene før de er kjønnsmodne?

Hvor store/gamle er scalarene før de er kjønnsmodne?



Hei!
Her finner du det meste om Scalareoppdrett:
http://akvaforum.no/text.cfm?id=2033
Lykke til
jeg har lest den artikkelen, men jeg fant ikke noe om "modningsalder"..
"En scalare blir kjønnsmoden når den er ca 5-6 cm fra snutespiss til halerot."

siste setning i første avsnitt etter det første bildet
HA HA..... øya sto i veien tenker jeg... Takk...

Ehm.. Noen som ver forskjellen på hann- og hunnscalare? o.o
Ja
Det kan hende du har en annen type chiklide enn jeg hadde, men jeg mener at gutten har spissere finne over, mens hunnen har mer avrundet finne oppå. Jeg mener det er finnen over som er spiss hos hannen, men det kan være den under å, men den ene finnen er i vertfall spissere hos hannen en hos hunnen :P
[QUOTE=Kristian93]Det kan hende du har en annen type chiklide enn jeg hadde, men jeg mener at gutten har spissere finne over, mens hunnen har mer avrundet finne oppå. Jeg mener det er finnen over som er spiss hos hannen, men det kan være den under å, men den ene finnen er i vertfall spissere hos hannen en hos hunnen :P[/QUOTE.




Oops :P leste feil, sorry, trodde det gjalt shiklider, sorry :P
Takk
Kristian93
[QUOTE=Kristian93]Det kan hende du har en annen type chiklide enn jeg hadde, men jeg mener at gutten har spissere finne over, mens hunnen har mer avrundet finne oppå. Jeg mener det er finnen over som er spiss hos hannen, men det kan være den under å, men den ene finnen er i vertfall spissere hos hannen en hos hunnen :P[/QUOTE. Oops :P leste feil, sorry, trodde det gjalt shiklider, sorry :P


Da får jeg vel stole på deg o.o Tusen takk
Plussmedlem
Nina N
Ehm.. Noen som ver forskjellen på hann- og hunnscalare? o.o


Det finnes ingen måte å skille hanner og hunner på utenom lek. Det er først da mulig å oppdage hvem som er hvem. Alt annet blir gjettverk.
Hvis du har en gruppe skalarer, kan det bli ganske så kvalifisert gjettverk ved å se på adferd og aggresjonsnivå etter kjønnsmoden alder. Men har du bare to, er det mye vanskeligere å vite hva man skal sammenligne med. Da er det bare å behandle dem godt å se etter når de eventuelt begynner å leke.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap